To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Vnetje ahilove tetive – kdaj spet začeti teči?

Vnetje ahilove tetive – kdaj spet začeti teči? (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
23. 8. 2014

Vnetje ahilove tetive je poškodba, ki je pogosto spregledana, v resnici pa terja skrajno resno obravnavo.

Ahilova tetiva povezuje veliko mečno mišico s petnico. Je dolga tetiva na zadnji strani spodnjega dela noge.

Med pogostejšimi vzroki za vnetje ahilove tetive so:

  • neskladje med intenzivnostjo obremenitve in lokalnimi možnostmi,
  • šibka moč mišic goleni, ki nadzirajo gibanje v gležnju,
  • neprimerna obutev,
  • težava pa je lahko tudi v genih (izredno velik tonus mečnih mišic).

Simptomi poškodbe se razvijajo počasi:

1 stopnja poškodbe: nelagoden občutek, ko zjutraj stopimo na nogo. Pri tem gre za vnetje ovojnice kite, ki ga lahko povzroči že opetnik copata, ki se drgne ob njo.

2 stopnja poškodbe: se kaže, kot bolečina med tekom, predvsem pri teku v hrib. Ker občutek otrdelosti in bolečina že po nekaj kilometrih ogrevanja popustita, na poškodbo zelo pogosto pozabimo. Do naslednjega jutra.

3 stopnja poškodbe: bolečina je tako močna, da ne moremo več normalno teči.

4 stopnja poškodbe: tetiva je že tako močno poškodovana, da je potreben kirurški poseg.

Posledica zanemarjanja poškodbe

Če vnetja ne zdravimo, se na kiti postopoma nabere brazgotinasto tkivo, ki se ob nenehnem treniranju ponovno trga. Pride lahko tudi do pretrganja. V najhujših primerih je potrebna operacija in več kot polletna rehabilitacija.

Kdaj začeti spet teči?

Če želimo spet nemoteno trenirati, sta brezpogojna zgodnje prepoznavanje in zdravljenje.

S tekom je nato treba pričeti postopoma (nekaj minut teka, nato hoja in raztezne vaje). Pomembno je, da že zjutraj opravimo nekaj vaj za samosproščanje mečne mišice. Lahko z žogico ali kar z roko v obliki samomasaže.

Enkrat dnevno pa je priporočljivo izvajati naslednje vaje: Vaje za samopomoč: za hrbtno mišično verigo. Te bodo sprostile celo zadnjo mišično verigo, ki je poleg mečne mišice očitno še preobremenjena.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri