Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak

Zakaj bi morali telovaditi tudi med nosečnostjo?

Zakaj bi morali telovaditi tudi med nosečnostjo? (foto: profimedia) profimedia
22. 11. 2018

Vadba med nosečnostjo ima veliko prednosti, četudi moramo biti še bolj pozorni in se posvetovati s strokovnjakom.

Nosečnost vsekakor spremeni pristop k vadbi - nekatere bodoče mame se bojijo izvajati katerokoli vadbo, druge bi ostale aktivne, a ne vedo, kako. Zato za začetek naštevamo nekaj razlogov, zakaj je telovadba med nosečnostjo priporočljiva:

  • ublažite bolečino v spodnjem delu hrbta

  • imate manjše tveganje za depresijo

  • manj “nosečniške utrujenosti”

  • več možnosti za ne-kompliciran porod

  • manj pridobljene odvečne teže (ki je ne pridobite zaradi same nosečnosti, ampak prehrane in pomanjkanja gibanja)

  • manj tveganja za nosečniški diabetes

  • bolj zdravo otrokovo srce

  • manjše tveganje, da bo otrok imel težave z dihali

  • normalna teža otroka ob rojstvu

Ko se odločite, da boste med nosečnostjo nadaljevali z vadbo, se najprej posvetujte z zdravnikom, ki pozna vaše zdravstveno stanje in bo priporočal, kaj lahko počnete. Zagotovo se izognite ležanju neposredno na trebuhu, trebušnjakom, zelo intenzivni vadbi in kontaktnim športom, kjer imate večje tveganje za poškodbe. Najbolje bo, da se odpravite do trenerja, ki bo vedel, katera vadba bo primerna za vas. Opozorite ga na morebitne zdravstvene posebnosti.

Med vadbo se vedno osredotočite na dihanje, ki je med nosečnostjo še bolj pomembno. Z njim boste med porodom blažili bolečino v spodnjem delu hrbta in lažje nadzorovali telo. Verjetno ni potrebno posebej omenjati, da vas globoko dihanje vsaj deloma sprosti, kar boste v omenjeni situaciji potrebovali.

Odlična izbira je plavanje, še posebej v tretjem trimesečju, ko gležnji pričnejo otekati zaradi dodatne teže, ki jo nosite. Ne pozabite na vaje za utrjevanje zadnjice. Veliko nosečnic se osredotoči le na trebušne mišice in poskrbi, da se te po porodu pravilno vrnejo na svoje mesto. V resnici veliko oporo hrbtu, trebuhu in drži daje tudi zadnjica, zato vadbi zagotovo dodajte takšne vaje.

Na trening prinesite dodatna oblačila, da se lahko slečete in oblečete glede na situacijo. Sprememba temperature lahko škoduje otroku, zato bodite pozorni na oblačenje še posebej pozimi.

Preverite tudi: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri