nosecnost

Vadba med nosečnostjo ima veliko prednosti, četudi moramo biti še bolj pozorni in se posvetovati s strokovnjakom.

Nosečnost vsekakor spremeni pristop k vadbi - nekatere bodoče mame se bojijo izvajati katerokoli vadbo, druge bi ostale aktivne, a ne vedo, kako. Zato za začetek naštevamo nekaj razlogov, zakaj je telovadba med nosečnostjo priporočljiva:

  • ublažite bolečino v spodnjem delu hrbta

  • imate manjše tveganje za depresijo

  • manj “nosečniške utrujenosti”

  • več možnosti za ne-kompliciran porod

  • manj pridobljene odvečne teže (ki je ne pridobite zaradi same nosečnosti, ampak prehrane in pomanjkanja gibanja)

  • manj tveganja za nosečniški diabetes

  • bolj zdravo otrokovo srce

  • manjše tveganje, da bo otrok imel težave z dihali

  • normalna teža otroka ob rojstvu

Ko se odločite, da boste med nosečnostjo nadaljevali z vadbo, se najprej posvetujte z zdravnikom, ki pozna vaše zdravstveno stanje in bo priporočal, kaj lahko počnete. Zagotovo se izognite ležanju neposredno na trebuhu, trebušnjakom, zelo intenzivni vadbi in kontaktnim športom, kjer imate večje tveganje za poškodbe. Najbolje bo, da se odpravite do trenerja, ki bo vedel, katera vadba bo primerna za vas. Opozorite ga na morebitne zdravstvene posebnosti.

Med vadbo se vedno osredotočite na dihanje, ki je med nosečnostjo še bolj pomembno. Z njim boste med porodom blažili bolečino v spodnjem delu hrbta in lažje nadzorovali telo. Verjetno ni potrebno posebej omenjati, da vas globoko dihanje vsaj deloma sprosti, kar boste v omenjeni situaciji potrebovali.

Odlična izbira je plavanje, še posebej v tretjem trimesečju, ko gležnji pričnejo otekati zaradi dodatne teže, ki jo nosite. Ne pozabite na vaje za utrjevanje zadnjice. Veliko nosečnic se osredotoči le na trebušne mišice in poskrbi, da se te po porodu pravilno vrnejo na svoje mesto. V resnici veliko oporo hrbtu, trebuhu in drži daje tudi zadnjica, zato vadbi zagotovo dodajte takšne vaje.

Na trening prinesite dodatna oblačila, da se lahko slečete in oblečete glede na situacijo. Sprememba temperature lahko škoduje otroku, zato bodite pozorni na oblačenje še posebej pozimi.

Preverite tudi: 

Sorodni članki

Kako telovaditi med nosečnostjo (+ video trening)

Pri razmišljanju o vadbi med nosečnostjo se nam poraja mnogo vprašanj. Fizična vadba je telesna aktivnost, ki izboljšuje oziroma ohranja tako fizično formo kot splošno zdravje...

Body tehnika™ v nosečnosti

Pridobivanje dobrih in pozitivnih navad se začne že v toplem zavetju maminega trebuha. Z nekaj preprostimi vajami, ki jih lahko izvedete tudi doma, boste izboljšale počutje in...

Gibanje med nosečnostjo?

Nosečnost je za vsako žensko poseben dogodek. Veliko stvari se v tem obdobju začne spreminjati. Tako se nosečnica najprej vpraša, kaj sploh sme početi med nosečnostjo.
Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

7 vprašanj, ki si jih zastavite, če težko zaspite

Vsak večer ista zgodba – pred televizorjem ali ob knjigi začnete kinkati. Včasih vas preko dneva nakopičena utrujenost ujame že pri večerji. Odpravite se v posteljo … In potem ste nenadoma popolnoma budni.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

5 stvari, ki jih morate vedeti, če bi radi hitro shujšali

Na trgu je ogromno izdelkov, ki pri preoblikovanju telesa obljubljajo takojšnje rezultate. In potem so tu še hitre, predvsem pa stroge diete. Pa je res mogoče zdravo izgubiti konkretno količino kilogramov v zelo kratkem času in potem to težo tudi obrdžati?
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri