sklece-2

… da si je zadal izredno težko nalogo, vendar ne povsem zaman. Kaj se je zgodilo?

Jeff Haden je sourednik, vplivnež na omrežju LinkedIn in avtor knjige The Motivation Myth: How High Achievers Really Set Themselves Up to Win (Mit o motivaciji: Kako visoko uspešni ljudje postavijo meje, da dosežejo cilj). Kot pravi, se občasno rad izzove in tokrat si je zadal prav poseben izziv: 5000 sklec v enem dnevu. Je to sploh mogoče, če niste v formi profesionalnega športnika?

K rezultatom se vrnemo malce kasneje, najprej pa poglejmo, kakšna pravila si je za posebno nalogo postavil Jeff Haden. Prepričan je, da so ta pomemben del izziva, če ga želite kasneje ponoviti in preveriti, ali ste se izboljšali. To vas bo tudi spodbudilo, da se trudite za cilj in si ga ne olajšate, ko menite, da ne zmorete več. Zanj je veljalo:

1. Sklece bom delal do odpovedi (dokler ne morem narediti niti ene sklece več).

2. Za lažje štetje, bom končal pri polnem številu, ki vključuje 0 ali 5 (če na primer naredim 28 sklec, bom končal pri 30 in ne pri 35).

3. Med sklopi sklec (ko odpovem), si vzamem 40 sekund premora, preden nadaljujem s sklecami.

4. Sklope bom ponavljal 30 minut, nato sledi 5 minutni odmor za raztezanje in hidracijo.

5. Po 5 minutnem premoru nadaljujem s 30 minutnim sklopom sklec.

Ali mu je uspelo?

Haden svoj poskus, razmišljanje in občutke opiše po sklopih 1000 sklec.

Prvih 1000 sklec

Ker je pred preizkusom delal kar veliko sklec, mu prvih 500 ni povzročalo večjih težav. Začel je s seti po 50 sklec, zmanjšal na 40 in na koncu na 30 sklec v enem sklopu. Po 30 minutah se je raztezal in nadaljeval.

Največja težava je bila, da je nenehno razmišljal o tisočih sklecah, ki ga še čakajo in ni ostal osredotočen samo na set, ki ga je delal trenutno. “Pomaga, če lahko prisiliš možgane, da se osredotočijo na vzorec: sklece, raztezanje, hidracija in tako naprej,” pravi Haden. Ključ je v tem, da se morate osredotočiti le na to, kar je pred vami in ne na večjo sliko. Ko je naredil 800 sklec, je postal zelo izčrpan, zato je sklop 30 sklec zmanjšal na 25 sklec in tako nadaljeval do 1000.

Prvih 1000 sklec je opravil v 1 uri in 5 minutah.

2000 sklec

Začel je po 5 minutnem odmoru, kar je bilo zanj težko: “Bilo je precej huje, kot bi moralo biti. Imel sem čuden občutek, kot da nisem ogret in sem hkrati izčrpan.”

V prvem setu mu je vseeno uspelo narediti 40 sklec, potem je nadaljeval s 30 in zmanjšal na 25 sklec. Takrat je našel ritem in se osredotočil na opravljanje 25 sklec, nato je sledil 40 sekundni odmor in tako naprej.

Zalomilo se je pri 1700 ponovitvi, ko je hotel obupati. Zato je iz 25 sklec prešel na 20 in na koncu na 15, s čimer je nadaljeval do naslednjega cilja 2000. Ker je med enim in drugim 40 sekundnem premorom opravil manj sklec, mu je drugi sklop 1000 ponovitev vzel veliko več časa, kot prvi.

3000 sklec

Ko se je dvigal in spuščal proti številki 3000, je prišel do nekaj ugotovitev:

  • Narediti mora 1000 sklec. Dela jih v setih po 15 ponovitev, kar pomeni več kot 66 setov.

  • Strinja se z Ensteinovo trditvijo, da je čas relativen. Ko si izčrpan in te bolijo vse mišice, je 40 sekundni odmor precej krajši, kot je bil na začetku.

  • “Vse mora ostati v mejah normale” je postala logična trditev.

Ko je opravil še zadnjo skleco in prišel do 3000 ponovitev, je pomislil, da je že čez polovico. To mu je zelo pomagalo in je naredilo veliko spremembo v miselnosti. Zmore do konca.

4000 sklec

“Manj kot povem o tem sklopu sklec, bolje bo,” se spominja Jeff. Stremel je zgolj k temu, da pride do številke 4000, o ostalem ni razmišljal. Bolelo ga je čisto vse, od prsnega koša, do ramen, rok in celotnega zgornjega dela telesa, tudi zapestja.

Trudil se je narediti 10 sklec, nato si je vzel 40 sekund počitka. Vendar tako ni zmogel do 4000, zato je občasno naredil samo 8 ali 6 sklec in kršil eno od svojih pravil.

Končno 5000 sklec

5 minutni odmor je sledil, ko je prišel do 4010 sklec, saj je takrat minilo 30 minut. Miselno mu je prišel zelo prav, fizično pa je bilo težko. Takrat je začel čutiti prve krče, celotno telo je bilo v bolečini.

Ko je po premoru začel s prvim setom sklec, je v prsnem košu čutil hudo bolečino in pričel resno razmišljati, da bi zaključil poskus. 4000 je nenazadnje več sklec, kot je menil, da jih zmore narediti in zato lep dosežek.

Vendar je prišel že tako daleč, da ni želel obupati, zato je pričel plezati proti končnemu cilju 5000 sklec. Nadaljeval je set za setom in naslednji ni bil skoraj nič lažji od prejšnjega. Ni ponosen na to, da mu je uspelo narediti le 6 ali 8 sklec naenkrat.

Končno je zaključil. Edina konkurenca je bil on sam. Čas ni bil pomemben, število sklec v enem setu tudi ne. Vse, kar je v tistem trenutku štelo je, da se je potrudil, vztrajal in opravil s preizkusom.
Česa se je naučil?

“Narediti 5000 sklec v enem dnevu je neznansko težko, vendar na nek čuden način tudi zabavno, še posebej ko sem končal”, Jeff pove o svojem izzivu. Zabavno se mu zdi posebej dejstvo, da se je lotil nečesa, na kar večina ljudi ne bi nikoli niti pomislila. Pa tudi to, da je naredil nekaj, kar ni povsem verjel, da zmore. To je bil pomemben opomnik, da smo vedno sposobni več, kot menimo.

Vedno je v nas več moči. Brez izjeme.

Kaj nas torej zaustavlja, ko obupamo in odnehamo pred ciljem? Meje, ki si jih postavimo sami. Ko smo prepričani, da nimamo več moči in energije, to ne drži. To le mislimo. Če vsak cilj razbijete na več manjših in ustvarite rutino, kot je Jeff storil z manjšimi seti sklec, odmori, raztezanjem in hidracijo, lahko izpolnite, kar ste si zadali. To velja za menjavo službe, opravljanje velikega projekta, hobije, učenje novih spretnosti … Za vse, kar v življenju želite doseči.

Povzeto po: Inc

Sorodni članki

Trening za tekače: 10 vaj za moč

Treniranje je dolgotrajen proces, pri katerem sta pomembna vztrajnost in načrtovanje, dražljaj mora biti pogost, obnova organizma pa ustrezna. Le s takim pristopom boste lahko…

Kako trenirati na dopustu?

Poletje je čas fizičnega in psihičnega počitka po celoletnem službovanju. Če se odpravljate na počitnice in vam tek, kolo ali plavanje ne nudijo popolnega zadovoljstva, vam…

Tega v telovadnici nikoli ne bi smeli početi

Če ste reden obiskovalec telovadnice, morate upoštevati nekaj nenapisanih pravil. Česa nikoli ne bi smeli početi?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri