10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Raztezne vaje, ki bodo spodbudile presnovo

Raztezne vaje, ki bodo spodbudile presnovo (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
3. 3. 2014

Stresno prebujanje, pogledovanje na uro, nervozno oblačanje, hitro 'goltanje' kave in iskanje stvari ne obetajo nič kaj prijetnega začetka dneva. Poskusite z jutranjim raztezanjem.

Pretegnite se že v postelji, nato pa naredite še nekaj preprostih vaj. Takšno jutranje raztezanje ima številne pozitivne učinke, med drugim se bo izboljšala tudi vaša koncentracija.

Po jutru se dan pozna

Stopnja spanja je odvisna od delovanja hipnogena v serotoninu, snovi, ki jo naše telo proizvaja od prebujenja pa do večera, ko se odpravimo spat.

Serotonin je sestavni del številnih telesnih funkcij in njegovo pomanjkanje je lahko vzrok za marsikatero težavo, kot so migrena, stres, tesnoba, nespečnost, depresija, bulimija.

Da bi telo proizvedlo dovolj serotonina, je poglavitna zmerna in redna telesna aktivnost trikrat do petkrat tedensko.

Vaje za dobro jutro

Budilka naj zazvoni s prijetnim glasom nekaj minut prej, da se lahko počasi zdramite v nov dan.

Preden se skuha kava, si privoščite kozarec vode in raztezne vaje kar v spalnici:

  • Z vdihom se dvignite na prste in iztegnite roki proti nebu. Z izdihom naj roki zanihata pred telesom.
  • Zakrožite z glavo v obe smeri in popustite ramena.
  • Zakrožite z rameni nazaj in se zravnajte.
  • Ponovno vdihnite in se raztegnite do stropa, z izdihom pa zasučite telo v desno/levo in poglejte nazaj. Stopala in boki naj ostanejo na mestu, hrbet pa je raven.
  • Dvignite koleno ene noge in ga objemite; hrbet naj bo zravnan. Nato z isto nogo stopite globoko nazaj v širok razkorak. Sprednja noga naj bo pokrčena (koleno naj ne gre čez linijo prstov na nogi), zadnja noga pa iztegnjena. V tem položaju zravnajte zgornji del telesa in se nadihajte. Vajo ponovite še z drugo nogo.
  • V predklonu popustite zgornji del telesa in zanihajte z glavo in rokama. Nogi naj bosta v kolenih iztegnjeni.
  • Roki položite na tla in težo razporedite na roki in nogi ter se postavite v 'strešico'. Peti ostaneta na tleh.
  • Popustite v kolenih in se spustite v 'mačko'. Večkrat izbočite in vbočite hrbet, nato pa se usedite nazaj na pete. Roki raztegnite daleč naprej in se nadihajte.
  • Končajte v turškem sedu in se globoko nadihajte svežega zraka. Misli bodo fit, telo pa tudi!

Aktiven začetek dneva bo spodbudil telesno presnovo in vam pognal kri po žilah.

Vsakodnevno jutranje raztezanje naj postane vaš obred. Počasi prebujajte svoje telo. Spoznavajte ga. Le tako boste zaživeli v harmoniji z njim.

Urška Hafner

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri