stoja-5

Kakšno dobrobit prinaša redno prakticiranje stoje na glavi za zdravje in naš um? 

Jogiji ji pravijo kraljica vseh asan. Siršasana ali stoja na glavi je ena izmed najbolj učinkovitih jogijskih položajev. Čemu tak sloves? 

Učinkovanje stoje na glavi:
  • Izboljša cirkulacijo krvi in kisika skozi celotno telo ter nahrani organe in tkiva.
  • Razbremeni delovanje srca ter ožilja.
  • Možgane oskrbi s kisikom - izboljšajo se vse funkcije možganov.
  • Razbremeni pritisk na spodnji del hrbtenice.
  • Krepi mišice rok, vratne, ramenske in hrbtne mišice.
  • Poveča se kapaciteta pljuč, oljaša se dihanje, pomaga pri prehladu.
  • Zaradi aktivacije žleze epifize in hipofize, ki uravnavata delovanje drugih žlez, deluje na regulacijo celotnega endokrinega sistema.
  • Popravlja se napačna drža.
  • Izboljša delovanje notranjih organov in prebave.
  • Vpliva tudi na delovanje reproduktivnih organovin in menstrualnih težav.
  • Lajša napetost v nogah - še posebej priporočljiva za tiste, ki imajo težave s cirkulacijo, venami, krči v nogah, nemirne in težke noge.

  • Daje svežino obrazu in koži, pospeši rast las.
  • Daje jasnost razmišljanja in mir uma.
  • Vpliva na osredotočenost uma: izboljša spomin in koncentracijo
  • Pomaga, da smo prisotni v trenutku.
  • Pomaga, da se soočimo s strahovi.
  • Pomaga, da ustvarjamo nova izkustva v življenju.
  • Poveča upanje in zaupanje v samega sebe.
  • Razgrajuje stah, stres, napetosti, nervozo.

Sama izvedba asane ni zahtevna, je bolj stvar ravnotežja, koncentracije ter premagovanja strahu pred padcem ter strahu pred drugo perspektivo v življenju in neznanim.

Izvajanje

Usedemo se na pete ter pred telesom sklenemo trikotnik z rokami. Prsti na dlaneh so prepleteni, komolci med seboj oddaljeni približno 40 do 50 centimetrov. Zatilje glave položimo med dlani in vrh glave na tla.

Iztegnimo noge ter se s stopali počasi približajmo obrazu. Ko dobimo občutek, da nas hoče vreči na hrbet, stisnemo trebušne mišice ter prinesemo kolena na prsni koš.

Za trenutek obdržimo telo v tem položaju, če je ravnotežje popolno, iztegnemo noge navzgor. Položaj na začetku zadržimo kakšno minuto in z redno vadbo podaljšujemo čas.

sensa.si, atma.hr

Sorodni članki

Trening za dobro jutro

Potrebujete le dobro voljo, brisačo ali armafleks in približno 15 minut. Boste videli, kako čudovit dan boste imeli.

Asane za moč rok

Seveda je preprostih vaj za krepitev mišic rok kar nekaj, od navadnih sklec do dvigovanja uteži, vleke vrvi, veslanja in še in še ... Za začetek si poiščite osnovne vaje, ki jih...
None

Video: Joga za tekače

Tek je čudovit način za ohranjanje dobre telesne pripravljenosti in počutja, vendar pa na telo deluje tudi zelo obremenilno. Zato je priporočljivo, da v tekaški vadbeni proces...
Najbolj brane vsebine

6 zdravilnih lastnosti kakija

Kaki je prava mala zakladnica hranilnih in zdravih sestavin. Poglejmo si, na kaj vse blagodejno vpliva. 
Več...

25 neverjetnih učinkov tibetanskih vaj na telo in duha

Ljudje iz različnih starostnih skupin, ki so vsaj en mesec izvajali tibetanske vaje, pričajo o presunljivih rezultatih. Poskusite z vajami tudi vi in doživite izboljšanje na nivoju telesne gibčnosti, zdravja, notranjega miru in življenjske energije.
Več...

Jesenski okusi: Polnjena in pečena jabolka

Ko boste preizkusili naslednji recept, boste oboževali jabolka. Sladica je primerna tudi za jesenske zabave ali le kot sladek prigrizek na deževen dan.
Več...

Če opazite naslednje znake, je z vašim črevesjem (verjetno) nekaj narobe

Z nezdravim črevesjem povezujemo nekatere znake, ki ste jih verjetno pripisali čemu drugemu. Preverite, ali jih imate.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri