joga-obala-morje

Zdaj že vsi vemo, da joga ni dobra le za naše telo, ampak tudi za naše psihično stanje in zdravje. Kako lahko vpliva na naše mažgane? Preverili smo štiri nove raziskave.

Joga lahko pomaga tistim z bipolarno motnjo

Nova raziskava, ki jo je objavila ameriška revija, namenjena strokovnjakom, The Journal of Psychiatric Practice, pravi, da je joga zagotovo ena od stvari, ki pomaga ljudem z bipolarno motnjo.

Raziskovalci so povprašali kar 100 posameznikov z motnjo, ki redno hodijo na jogo, kako bi ocenili, da vadba deluje na njihovo bolezen. Večina jih je potrdila, da zelo pozitivno vpliva na mentalno zdravje, eden jo je celo opisal kot popolno življenjsko spremembo.

Sicer ta raziskava nima nobene znanstvene podlage, a zagotovo so izjave bolnikov najboljše potrdilo, da joga pomaga in umirja njihov neumorni um.

Resno uničuje stres

A niso le tisti z bipolarno motnjo, ki se zanašajo na dobrobit joge. Švedski raziskovalci so naredili prvo študijo povezanosti joge in stresa v osnovnem zdravstvu.

Ocenili so učinke na paciente s široko paleto s stresom povezanih simptomov in diagnoz, od bolečin v ramenih do povišanega krvnega tlaka in depresije. V študijo je bilo vključenih 37 pacientov. Na začetku so ocenili njihovo raven stresa, izgorelosti, strahu, depresije, bolečin, nespečnosti, kakovosti življenja, srčnega utripa, količino kisika v telesu, krvnega tlaka in gibljivosti prsnega koša. Paciente so nato naključno razdelili v dve skupini; 18 jih je prakticiralo jogo, 19 pa jih je bilo deležno standardnega medicinskega zdravljenja. Raziskovalci so uporabili obliko joge, imenovano MediYoga, ki so jo razvili v Institute for Medical Yoga v Stockholmu.

Rezultati študije so pokazali, da se je 'jogijski skupini' pacientov v primerjavi s kontrolno skupino bistveno znižala raven stresa in zaskrbljenosti ter da je ta skupina občutila izboljšanje kakovosti življenja. Povečala se jim je tudi gibljivost prsnega koša in izboljšali dihalni vzorci. Mnogo pacientom se je omilila nespečnost. Obema skupinama so se zmanjšale izgorelost, depresija in bolečine.

Napredek pri zmanjšanju stresa je bil zagotovo rezultat dejstva, da joga zagotavlja načine, kako bolje obvladati življenje, in tako znižuje stres. Joga daje tudi orodja za obvladovanje misli in čustev, povezanih s strahom, kar zmanjšuje anksioznost. Čeprav je bilo zmanjšanje bolečine statistično primerljivo v obeh skupinah, so le redki udeleženci jogijske skupine po praksi joge občutili bolečine. Bolečine so se najbolj zmanjšale v glavi, vratu in ramenih ter hrbtu in trupu.

Joga krepi moč možganov

Ne le, da poze, kot je na primer navzdol obrnjen pes, sprostijo in odženejo stres, ampak lahko dejansko povečajo delovanje možganov.

Kratka, 20-minutna seansa Hatha joge lahko močno izboljša vašo koncentracijo in sprejemanje informacij. Tako naslednjič, ko se vam bo zdelo, da imate prepih v glavi, namesto energetskega napitka izberite 20 minut joge.

Poveča srečo

Ste kdaj opazili, kako osredotočeni in srečni ste po koncu joge? Kot kaže, ni vse le v vaši glavi. Raziskave kažejo, da aktivno življenje, dovolj kisika v možganih in pretegnjene mišice dejansko spremenijo vaše razpoloženje. Joga nam pomaga, da se osredotočimo na sedanjost in da nam misli ne begajo v preteklost in prihodnost. In ko je človek zares osredotočen na tukaj in zdaj, pozabi na skrbi in postane popolnoma zadovoljen in srečen.

Sorodni članki
None

Komu zaupati svoj hrbet?

MH vam ponuja 6 rešitev za odpravo bolečin v križu. Ugotovite, katera bo najprej in najbolje odpravila vaše križe.

4 faze izgorevanja na delovnem mestu - ste morda že v kateri?

Pravočasno prepoznajte izogrevanje na delavnem mestu s pomočjo naslednjih znakov. 

Zradirajte bolečino

Sedem strategij, s katerimi lahko hrbtu pokažete, da ste njegov šef.
Liza

Brali ste prispevek, ki je povzet po članku iz revije

Liza

Naročite se na revijo Liza:

04 511 64 44 spletni nakup

Ne spreglejte, revija je lahko tudi lepo darilo.
Podarite naročnino svojim najbližjim.


Izbor uredništva

Spomladanski izziv z žogo: Sestavimo trening za noge, trebuh in hrbet!

Preženimo spomladansko utrujenost z novim Aktivni izzivom z žogo! Lotili se bomo oblikovanja nog, trebuha in hrbtnih mišic...

Več...

Z novo medicinsko aplikacijo Moja diagnoza do boljšega zdravja

Dobili smo prvo celostno digitalno medicinsko aplikacijo, ki omogoča enostavno, hitro in natančno samodiagnozo ter nudi...

Več...
Najbolj brane vsebine

3 stvari iz porno filmov, ki jih v resničnem življenju ne smemo početi

Pornografija ne sme postati vaš učbenik za seksualne prakse v resničnem življenju. Je vendarle teater golih teles, ki se pogosto ne prevaja najboljše tudi v dejanske izkušnje.
Več...

9 večernih navad, ki bi jih morali usvojiti (če jih še niste)

Medtem ko mnogi posvečamo pozornost jutranjim navadam, tisti najbolj uspešni ljudje dobro vedo, da so večerne prav tako zelo pomembne.
Več...

Navdihujoča zgodba Slovenke: od dekleta s prekomerno težo do fitnes tekmovalke

Slovenka Timea Urdih je naši novinarki zaupala, kako je bila videti njena pot, na kateri je izgubila kar 60 kilogramov!
Več...

Poglejte, kakšen učinek ima 5 minut planka dnevno na vaše telo

5 minut, 1 vaja, 0 pripomočkov ... In vidni rezultati!
Več...

Ideje za spomladanske izlete: Top 5 avstrijskih (gorskih) jezer

Pomlad je tu in z njo toplejši dnevi ter prebujanje narave. Odličen čas za pohajkovanje in sproščanje ob katerem od avstrijskih jezer! Sledijo ideje za eno ali večdnevne izlete. 
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri