10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Terapevtska joga: 3 položaji, ki na nežen način sprostijo napete mišice in vas umirijo

Terapevtska joga: 3 položaji, ki na nežen način sprostijo napete mišice in vas umirijo (foto: Danijel Čančarević) Danijel Čančarević
25. 2. 2016

Ko ste utrujeni, izčrpani, komaj stojite na nogah in verjetno tik pred tem, da pregorite, vam lahko ti obnovitveni joga položaji dobesedno rešijo življenje.

Ko vam telo pokaže rdečo luč, pomeni, da se procesi znotraj telesa upočasnijo, imunski sistem pade in tempa, ki ga vzdržujemo vsak dan, ni več mogoče živeti.

Vzemimo si čas in naredimo nekaj joga položajev, ki bodo telo vrnili v stanje 'počitka' in ga podprli, da bo nemoteno delalo.

Naš avtonomni živčni sistem (tisti del živčnega sistema, na katerega ne moremo vplivati) je razdeljen na simpatični in parasimpatični živčni sistem. Večino časa je obremenjen simpatični del, ki skrbi za 'kratkoročno preživetje' oziroma 'bori se ali preživi'. V vseh stresnih situacijah, ki jih je dandanes ogromno, vpliva na žleze, ki sproščajo hormone - adrenalin itd. Skoraj nikoli pa ni aktiviran parasimpatični del živčevja, ki skrbi za sprostitev, predvsem pa regeneracijo telesa.

Popolna sprostitev in regeneracija telesa

S spodnjimi položaji boste prekinili nenehno hitenje in se ustavili.

Položaji so primerni tako za začetnike kot za izkušene jogiste, za tiste ki čutite, da je potrebno nekaj spremeniti, za vse, ki okrevate po prehladu ali bolezni in za vse, ki si želite malo več energije!

Položaj spečega junaka (polovični)Položaj spečega junaka (polovični)

Vsedite se in noge iztegnite pred sabo. Nato levo koleno pokrčite in stopalo približajte k zunanji strani levega boka, tako, da je podplat obrnjen navzgor, prsti nog pa gledajo naravnost nazaj. Boki so na tleh in kolikor se da sproščeni.

Počasi se z rokami 'sprehodite' nazaj, težo telesa prenesite na levi in desni komolec in zgornji del telesa spustite na tla. Roki ostaneta sproščeni ob telesu ali pa jih drvignite and glavo - tako bo razteg po sprednji strani levega boka še večji. Ramena in boke sprostite in globoko dihajte.

Položaj bo obnovil predel bokov ter spodnjega dela hrbta, hkrati pa odprl prsni koš in sprostil dihalne poti. Ponovite na drugi strani.

Položaj raztegnjenih nogPoložaj raztegnjenih nog

Odlična vaja, ki bo aktivirala pomembne žleze v možganih, sprostila mišice vratu ter ramen in tudi dobre hormone!

Vsedite se na podlogo in nogi odprite kot je prikazano na zgornji fotografiji. Koliko raztegnete ni pomembno, ne gre za razteg pač pa obnovitev! Z rokami se počasi ''sprehodie' naprej in težo telesa sprostite na komolcih.

Če vam uspe priti bližje tlom odlično, drugače pa si pomagajte tako, da roki ostaneta na tleh, blizu vas. Če je tudi to zaenkrat še preveč, potem vzemite nekaj vzglavnikov ali pa oddej, si jih postavite pod čelo in čelo naslonite nanje ter se popolnoma sprostite.

Še enkrat poudarjam, ne gre za razteg, pač pa za sprostitev ter obnovitev.

Razteg telesa v desno in levo stranRazteg telesa v desno in levo stran

Če dolgo časa ležimo in okrevamo po bolezni, je razteg strani telesa nujen za regeneracijo. Ob strani telesa poteka veliko točk in mišic, na katere radi pozabimo. Ko jih raztegnemo, jim damo novega elana in moči, da za nas delajo, prav tako pa se znotraj telesa izloči ogromno telesu nujno potrebnih hormonov, ki skrbijo za ravnovesje.

Vsedite se v udoben položaj in roki iztegnite nad glavo. Prekrižajte vseh deset prstov in dlani obrnite navzgor.

Z globokim vdihom podaljšajte strani telesa in se najprej nagnite v desno. Pazite, da se prsni koš ne sesede proti tlom, iztegujete se navzgor in čez, namesto samo navzdol proti desni. Pogled lahko usmerite navzgor, če vam dobro dene, zaprite oči in začutite prelep razteg strani telesa. Ponovite še v drugo stran.

S položaji boste aktivirali parasimpatični del živčevja in s tem sprostili ogromno hormonov, ki bodo telesu pomagali pri regeneraciji.

Pripravila: Tinkara Končar - Tinks Yoga. Foto: Osebni arhiv, Danijel Čančarević

Za več informacij obiščite www.tinksyoga.com. Tinkaro lahko najdete tudi na Facebook strani Tinks Yoga ali YouTube kanalu, kjer boste našli nasvete ter navodila za opravljanej različnih položajev ter vadb.

Poglejte si še VIDEO: Preprosta vaja, ki vas umiri v nekaj minutah

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri