10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Video: Preventiva poškodb in pomen telesne analize

Video: Preventiva poškodb in pomen telesne analize (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
23. 9. 2012

Tudi pri pilatesu je pomembno pravilno izvajanje vaj, sicer lahko pride do poškodb ali pa pri vadbi ne moremo napredovati. S telesno analizo, s pomočjo katere določimo mobilnost v sklepih, moč mišičnega sistema, stabilnost v ramenih, kolkih, kolenih, hrbtenici ter vpletenost številnih drugih elementov, se temu lahko izognemo.

Individualni piltes in telesna ali posturalna analiza

Telesna analiza pove kar največ o naravnem stanju telesa. S telesno analizo je mogoče ugotoviti, kateri predeli telesa so pod večjimi obremenitvami glede na druge in katere mišične skupine take napetosti povzročajo.

Tako se seznanite s telesnimi šibkostmi, premaknjenim težiščem in nepravilno držo ter navodili, kako izboljšati zaznavo svojega lastnega telesa in njegovega položaja v prostoru (propriocepcijo).

Pri individualni obravnavi torej vedno, preden pričnemo z izvajanjem katerekoli vaje, naredimo telesno ali posturalno analizo. Nato z upoštevanjem odkritega sledi pravilno programiranje vaj in določitev gibanja, ki je prilagojeno posamezniku in njegovim težavam. Vaje nato počasi nadgrajujemo.

Pomemben člen je pravilna, počasna izvedba prikazanih gibov in neprestano dihanje, ki naj bo prisotno med vsako vajo v takšnem ritmu, da je ob mišični kontrakciji izdih, med statično obremenitvijo ali lažjo izvedbo vaje pa vdih.

V videu je prikazana statična analiza telesa ter vaje, prilagojene odkritim težavam:

  1. 1. vaja za noge, ki aktivira najšibkejše mišice,
  2. 2. vaja elephant,
  3. 3. vaja - noge ujete v zanki - dvigovanje, spuščanje, krčenje, iztegovanje,
  4. 4. vaja - ekstenzija hrbtenice,
  5. 5. vaja za stabilnost in krepitev mišic iztegovalk kolka.

Špela Jakša, uni.dipl.biokem., mednarodna Stott pilates inštruktorica in lastnica pilates studia Peti element

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri