Lahka kuhinja za sončne dni

Ste opazili, da velikokrat pozabimo nase? Pride dan, ko nimamo časa jesti kosila, telovaditi in spiti zadostne količine tekočine. Telo slej ko prej začne sporočati, da je nekaj narobe. Preverite, kateri znaki kažejo na dehidracijo in iz katere hrane dobite največ tekočine.

Kako vemo, da ne pijemo dovolj?

Zaprtje

Hidracija je ključnega pomena za dobro prebavo in pravilno delovanje črevesja. Voda poskrbi da se odpadna hrana premika po črevesju in na koncu spravi ven iz telesa. Če ste dehidrirani, se odpadki precej težje premikajo po črevesju.

Temen urin

Ob dehidraciji boste opazili, da je vaš urin temnejšega odteneka rumene kot sicer in ima lahko tudi neprijeten vonj. To se zgodi zato, ker je v njem preveč odpadnih snovi iz telesa.

Ostali znaki dehidracije:

  • glavobol
  • vrtoglavica
  • suha usta
  • mišični krči
  • hiter srčni utrip
  • nizek pritisk
  • nepopisen občutek žeje
  • ne hodite na malo potrebo dovolj pogosto
  • med jokom nimate solz

Kaj povzroči dehidracijo?

Dehidrirani postanemo, ko se telo znebi več tekočine, kot jo absorbira. To se zgodi med dihanjem, znojenjem, malo in veliko potrebo. Če ne spijemo dovolj, da telo ponovno preskrbimo s potrebno količino vode, ne deluje pravilno. Kadar ste dehidrirani se izogibajte alkohola in pijač, ki vsebujejo kofein: kava, čaj in nekateri sokovi. Ta živila so diuretiki, kar pomeni, da pospešujejo izločanje vode iz telesa.

Koliko vode bi morali spiti? Inštitut za medicino (The Institute of Medicine) priporoča za ženske 2,2 litra (9 skodelic) in za moške 3 litre (13 skodelic) vode na dan. Vedeti pa moramo, da je vsako telo drugačno. Glede na življenjski slog, velikost in splošno zdravje potrebujete več ali manj od priporočljivega. O tem se lahko pogovorite tudi z osebnim zdravnikom, ki vam bo najbolje svetoval, koliko tekočine bi morali zaužiti.

Preberite še: Naredite svojo očiščevalno vodo 

Kako poskrbeti, da spijete dovolj tekočine:

  • S seboj nosite plastenko napolnjeno z vodo, ki jo morate čez dan večkrat napolniti.
  • Ob vsakem obroku spijte tudi kozarec vode.
  • Kadar je na sporedu vadba, spijte več tekočine.
  • Spijte več, kadar ste zunaj na vročem soncu.
  • Vodo dobite iz hrane.

Poleg pitja lahko (kot smo omenili) vodo dobite tudi iz hrane, ki jo jeste. Sveže sadje in zelenjava imata veliko vodne vsebine, ki pomaga pri hidraciji. To imejte v mislih, ko se boste naslednjič ustavili na oddelku s sadjem.

Toliko vode vsebujejo naslednja živila:

  • Kumarice vsebujejo 96% vode.
  • Bučke vsebujejo 95% vode.
  • Paradižnik je sestavljen iz 94% vode.
  • V ananasu je 87% vode.
  • Lubenico sestavlja 92% vode.
  • V jagodah najdemo 92% vode.

Preberite tudi: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri