20 fenomenalnih nasvetov za visoko in srečno starost

Skrb za telo in duha je eden ključnih dejavnikov srečne starosti. Ljudi, ki doživijo sto let, skoraj vsi občudujejo, medtem ko se znanstveniki strinjajo, da genetika nima skoraj nič opraviti z visoko starostjo. Geni na dolgo življenje namreč vplivajo le v 10 odstotkih, za preostalih 90 pa smo odgovorni sami.

20 fenomenalnih nasvetov za visoko in srečno starost - Foto: profimedia
  1. Pustite kajenje
    Cigarete vam jemljejo dragocene minute življenja in lahko privedejo do številnih bolezni, zlasti pljučnih in na dihalih.

  2. Čiščenje rešuje
    Pri sesanju in pranju tal porabite do 300 kalorij, čiščenje pa krepi kosti in mišice ter vrne srce v formo.

  3. Nič brez ljubezni
    Ljudje v srečnih zakonih živijo dlje, vsaj tako kažejo študije. Zakon, v katerem se prepletata nerazumevanje in nasilje, povečuje stopnjo stresnih hormonov, ki so vzroki bolezni in na koncu prezgodnje smrti.

  4. Nega zob
    Zlomljeni zobje lahko povzročijo velike zdravstvene težave, zato pravočasno poskrbite za karies.

  5. Ne izogibajte se zdravniku
    Vsaka večja sprememba v telesu – bolečine v trebuhu, sledi krvi v urinu ali blatu – so znak, da morate obiskati svojega osebnega zdravnika.

  6. Super semena
    Chia semena so polna beljakovin, zdravih maščob, magnezija in antioksidantov.

  7. Rdeče grenivke
    Imajo veliko protivnetnih karotenoidov in likopena, ki zmanjšuje tveganje za nastanek tumorjev.

  8. Zaposlite možgane
    Reševanje križank, igranje iger, šah … Vse te dejavnosti preprečujejo propadanje možganov.

  9. Kadarkoli pijte čaj
    Bogat je z antioksidanti in ima pozitiven učinek na krvne žile.

  10. Predelana hrana in maščobe
    Če še niste, je pravi trenutek, da se odpoveste težki, predelani hrani, ker uničuje srce.

  11. Voda na prazen želodec
    Pred zajtrkom in prvo jutranjo kavo popijte kozarec mlačne vode. Na ta način boste izboljšali prebavo in pospešili metabolizem. V vodo lahko dodate nekaj kapljic limone in malo medu.

  12. Vzljubite stročnice
    Imajo veliko fosforja, magnezija, železa in cinka, ti minerali in vitamini pa krepijo imunski sistem.

  13. Madlji
    Mandlji so zdravilo za srce, bogati so z dobrimi maščobami in beljakovinami.

  14. Čebula
    Bogata je s fosforjem in magnezijem ter odličen vir vitamina K.

  15. Bodite previdni z zdravili
    Zdravil proti bolečinam ne uporabljajte prepogosto, saj povečujejo tveganje za srčno in možgansko kap.

  16. Sedenje ubija
    Spočijte se od sedenja in se vsako uro razgibajte. Zapomnite si, da sedenje uničuje mišice, hrbtenico in s tem vaše življenje.

  17. Ribe
    Prehrana, bogata z maščobnimi kislinami omega 3, je pomembna za dolgo in zdravo življenje.

  18. Močna zelenjava
    Od zelenjave so nutricionisti na vrh seznama najboljših živil na svetu dali papriko, paradižnik in brokoli.

  19. Jajca
    Jajca so bogata z beljakovinami in maščobami, če jih jeste zmerno, se vam v krvi ne bo povišal holesterol. Največji učinek imajo zjutraj.

  20. Redni gibanje
    Redno gibanje upočasni nastanek osteoporoze in propadanje mišic, izboljša razpoloženje in kakovost življenja. Gibanje uravnava ravnovesje hormonov in stabilizira krvni tlak.

PARTNER PROJEKTA

Moja diagnoza

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri