Na dopustu izberite primerno hrano in pijačo

Večina se zaveda, da sta počutje ter ugodje na dopustu v veliki meri odvisna tudi od hrane in pijače. Žal pa včasih s hrano ter pijačo na dopustu pretiravamo in v povezavi s tem se lahko pojavijo številne neprijetnosti, ki si jih v tem času najmanj želimo.

Na dopustu izberite primerno hrano in pijačo - Foto: Profimedia

Še posebej moramo biti previdni, če na dopust odidemo v daljne kraje, kjer sta hrana in pijača nekoliko drugačni od naše. Preden jo poizkusimo, se pozanimajmo, ali je dovolj sveža in tudi, ali bo sploh ustrezala našemu načinu prehranjevanja.

Na splošno pa velja, da smo tudi na dopustu s hrano ter pijačo zmerni in da pazimo na njeno kakovost. V nadaljevanju vam navajamo, s čim se je najbolje prehranjevati na dopustu in s čim si je najbolje poplakniti kakovostno izbrano hrano.

Hrana, ki jo tudi strokovnjaki najbolj priporočajo na dopustu

Za poletni čas je značilna vročina, ki je lahko tudi izjemno neznosna. V takem obdobju nam ne paše kaj dosti jesti, po drugi strani pa je bolje, da v največji vročini niti ne zauživamo velike količine hrane. Bolje je takrat piti vodo in počakati na bolj primeren čas v dnevu.

Tudi strokovnjaki svetujejo, naj se na dopustu prehranjujemo podobno kot doma oziroma kot ponavadi. Če prebivamo v apartmaju, kjer si hrano lahko pripravljamo sami, si zjutraj lahko naredimo kakovosten smuti, ki je sestavljen iz izbranega sadja in zelenjave. V času malice si lahko privoščimo jogurt, sadje ali kaj podobnega, kar bo vsebovalo predvsem beljakovine.

Če smo na morju ali pa tudi kje drugje, si za kosilo lahko pripravimo rižoto z morskimi sadeži, poleg nje paše veliko skledo zelene solate. V popoldanskem času, ko bomo na primer poležavali na plaži, si lahko s seboj v hladilni torbi prinesemo nekaj velikih sočnih kosov lubenice ali melone. V večernem času si lahko privoščimo kaj bolj obilnega, toda kljub temu še vedno lahkega, da ponoči in tudi naslednji dan na zasluženem dopustu ne bomo imeli težav. Lahko pa še vedno pazimo in si na primer v priznani restavraciji naročimo njihovo daleč naokoli priljubljeno solato.

Na splošno pa velja za ves dopust, kjer koli se bomo že nahajali, da se izogibamo težki in mastni hrani, ki nam na vročem soncu lahko povzroči številne nevšečnosti. Pri tem mislimo tudi na pice, ki so preveč obložene. Ali pa morda na svinjino, ki nam poleti na srečo tudi ne paše. V veliki meri se izogibajmo tudi ogljikovim hidratom. Tu pa tam si lahko privoščimo kepico sladoleda, toda tudi z njim, pa čeprav smo na morju, nikakor ni vredno pretiravati.

Pri izbiri pijače je pomembna tudi zmernost

Na dopustu si pogosto damo duška in spijemo tudi kak kozarček priljubljene pijače, ki vsebuje tudi nekaj alkohola. Pri tem je nadvse pomembno, da smo ves čas zmerni. V resnici nam nobena pijača ne škodi, če jo poskušamo uživati v mejah normale. Je pa res, da je pijače, ki vsebujejo alkohol, veliko bolje uživati v času, ko sonce nima največje moči. V nasprotnem primeru je dobro, da se umaknemo v senco.

Na splošno pa velja, da nam strokovnjaki v poletnih dneh priporočajo, da pijemo predvsem vodo. Tu pa tam pa si lahko privoščimo tudi kak kozarček vina, piva ali česa podobnega. Navsezadnje smo si ga tudi zaslužili, kajneda?

PARTNERJI PROJEKTA

Moja diagnoza
Moja diagnoza

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri