Naj bo smučanje varna zabava

Zima je čas, ki se ga smučarji še posebej veselijo, zato jih bele strmine in prostrana ter urejena pobočja kličejo v svoj objem. Preden si nadenete smuči, pa se je na ta zimski šport, kot na vse druge, dobro pripraviti že doma.

Naj bo smučanje varna zabava

Obiskovanje gora pozimi zaznamujejo nižje temperature, krajši dan, zaprte planinske koče in specifične snežne razmere. Ste ustrezno pripravljeni in se v gore odpravljate odgovorno? V nadaljevanju vam ponujamo nekaj napotkov in priporočila za vse, ki se tudi pozimi radi odpravite na pohod ali smučanje.

1. Priskrbite si primerno opremo

Naj vam svetujejo strokovnjaki, ki res vedo, katere smuči in smučarske čevlje potrebujete glede na vaše znanje in želje. Predobra oprema je za slabše pripravljenega ali izurjenega smučarja namreč lahko celo nevarna. Ne osredotočajte se le na smuči in ne pozabite na pomembnost dobrega smučarskega čevlja!

Čelada je obvezna za otroke do 14. leta, za druge pa je zaščitna oprema zelo priporočljiva. Smučarji na urejenih smučiščih naj upoštevajo navodila in priporočila upravljavca smučišča ter nadzornikov na smučišču. Če jih zanese na sveže zasnežena pobočja zunaj urejenih smučišč, potrebujejo smučarji podobna znanja in opremo kot drugi obiskovalci zimskih gora.

2. Okrepčajte se in spijte veliko tekočine

Čeprav na smučiščih v kočah postrežejo s krepko domačo hrano, ne pozabite na zajtrk! Preden jo mahnete na hrib, je najpomembnejši zajtrk, ki naj vam zagotovi primerno gorivo. V žepu je morda priročno imeti še kakšno energijsko tablico, oreščke ali suho sadje.

Spijte dovolj tekočine tudi, ko je mraz! Veliko gibanja, slana hrana ... To lahko hitro povzroči dehidracijo. Imejte v mislih tudi, da ima kofein – kava, zeleni čaj ipd. – diuretični učinek ter dodatno spodbuja izgubo vode. Naj bo tekočina torej voda ali blagi čaj.

3. Bodite fizično pripravljeni

Še preden se odpravite na smučišče, je dobro poskrbeti za fizično pripravljenost. Še posebej, če želite zdržati tempo tedenskega smučarskega dopusta. Za to seveda ni treba ur in ur preživeti v fitnesu. Tecite po stopnicah, hodite v klanec, delajte počepe, sedite ob steni z nogami pod kotom 90 stopinj in zdržite, kolikor lahko – če manj kot 10 sekund, boste morali prehoditi še več stopnic.

Vsem smučarjem je skupno, da se v fazi utrujenosti, ko se še zadnjič v dnevu spustijo z vrhov smučišč in ko jim moči že pojenjajo, najpogosteje poškodujejo.

4. Najemite smučarskega inštruktorja (in ga poslušajte)

Ste med začetniki ali bi radi izpopolnili svoje smučarsko znanje? Naj vas ne učijo prijatelji, ki pač znajo smučati. Enako velja za vaše otroke! Največ se bodo naučili pod budnim očesom inštruktorja, z vašim nepravilnim pristopom se jim lahko kaj hitro zameri smučanje, pa še tvegate, da se boste sprli s svojimi bližnjimi. V najvišje dobro si je torej vredno privoščiti učitelja. Ne nazadnje gre za znanje, ki ga boste ali bodo obdržali za večno, in tako tudi napredovali z največjo možno hitrostjo. 

Pustite svoj vsevedni ego doma. Še posebej, če smučate zunaj urejenih smučišč – pazljivo sledite navodilom inštruktorja.

5. Zavarujte tudi kožo, roke in obraz

Naša koža je pozimi izpostavljena na eni strani ogrevanim prostorom, kjer je zrak topel in suh, ter mrazu in vetru na prostem. Ker je koža naš največji in zelo pomemben organ, jo moramo skrbno in dobro zaščititi tudi na snegu. Mladi ali starejši koži prijajo kakovostne zaščitne kreme, ki se morajo postaviti v bran tudi UV-žarkom gorskega sonca.

Ne pozabite na svoje edine oči, ki naj jih pri smuki dobro varujejo kakovostna očala. Kape, tople nogavice, rokavice in šale imejte vedno s seboj, saj z njimi uspešno preprečite morebitne ozebline. V žepu imejte vselej dober vazelin, ki naj čim pogosteje najde pot do vaših ustnic.

6. Pazite pri nošenju smuči

Udarec s smučko seveda ni najbolj prijetna stvar. Še posebej v obraz. Če nosite smuči na ramenih, bodite torej pazljivi, kako se obračate, in (po)mislite na ljudi za vami.

7. Obnašajte se kot na cesti in se ne ustavljajte sredi proge

Tako kot na cesti pogledate levo in desno, preden zapeljete v drugo smer na križišču, enako velja na smučišču, kadar prečkate drugo progo ali zamenjate smer. Če ne želite povzročiti nesreče – GLEJTE OKROG SEBE.

Če se želite pogovarjati z nekom, čakate na počasnejšega za vami, želite opazovati razgled, se spočiti, narediti selfija, poslati sporočilo … Vse to počnite na robu proge, kjer ne ogrožate drugih in sebe.

8. Bodite uvidevni na smučišču in na sedežnici

Svoje dolge karving zavoje prihranite za jutra, ko ste prvi na smučišču. Ko se vam pridružijo drugi, jih zamenjajte za krajše in bolj ritmične zavoje. Vsak ima svoj tempo in ne morejo se vsi prilagajati vašemu.

Četudi bi radi bili na sedežnici sami s punco ali fantom, ki vam je všeč – no, morda vam je v tem primeru oproščeno. Sicer pa naj vas ne bo strah sedeti ob nekom, ki ga ne poznate. Morda boste celo imeli super pogovor in spoznali zanimive ljudi. 

9. Pozor, alkohol in smučanje ne gresta skupaj

Tisto pivo v koči med pavzo se morda zdi nedolžno, a vam bo omehčalo kolena, zato lahko sebe ali druge spravljate v nevarnost. Vzdržite se do zabave ali 'pancer tanza' zvečer, ko ste smučke že pospravili na varno. 

10. Ne smetite!

Če nekaj zakopljete pod sneg, to ne pomeni, da je izginilo in se razgradilo v prah. Ovitki čokolade, cigaretni ogorki, prazne plastenke in pločevinke – če ste jih prinesli, jih tudi odnesite.

11. Uživajte!

Najpomembnejši del smučanja je užitek. Pustite skrbi doma, naužijte se razgledov, zvoka snega pod smučkami, sonca (upamo), svežega zraka, brezskrbnega in varnega drsenja v dolino.

PARTNERJI PROJEKTA

Moja diagnoza
Moja diagnoza

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri