Najboljše vaje in športi za trdno in dolgo zdravo življenje

Hoja v hrib, nordijska hoja in plavanje, kaj bi bilo najboljše početi v poznejših življenjskih obdobjih za trdno zdravje? V nadaljevanju si preberite, kateri šport je primeren za katero starostno obdobje.

Najboljše vaje in športi za trdno in dolgo zdravo življenje - Foto: Shutterstock.com

Po svetu in tudi v Sloveniji so trenutno zelo moderni maratonski in ultramaratonski teki in pohodi, a strokovnjaki vse pogosteje opozarjajo, da morda tako hudi napori niso najboljši za dolgo in zdravo življenje. Dolgi teki lahko namreč škodijo našemu srcu.

Kardiolog dr. James O’Keefe iz univerze v Kansasu pravi, da našemu telesu bolj prija zmerna vadba, na primer hoja in plavanje, zlasti ko se staramo. Seveda pa morate redno dvigniti svoj pulz in bitje srca, včasih naj vam vadba vzame tudi sapo, le tako boste ostali v dobri kondiciji. Raven napora treninga naj bo seveda odvisna od vaše forme, malo naj vam vzame dih, a toliko, da lahko še govorite (no, ne preveč). 

40+ let

Splezajte na vsak hrib in vsako goro. Ali pa jo vsaj vsake toliko časa mahnite v hrib, saj boste tako odlično krepili svoje mišice, srce in pljuča. Če niste v najboljši formi in vam ni do hoje v hrib, začnite hoditi po ravnem. Ko boste malo izboljšali svojo kondicijo in imeli lažji korak, pa jo mahnite še v hrib in tudi na kakšno višjo goro. Če imate radi družbo, se včlanite v kakšno planinsko društvo, to v Sloveniji res ni kakšna velika težava. Planinska zveza je športno društvo z največ aktivnimi člani. Če vas je strah, da vas bo v hribih 'kaj zvilo', pojdite na temeljit zdravniški pregled. Vzemite na pohode tudi palice, da okrepite tudi roke in  ramenski sklep.

50+ let

Nordijska hoja je odlična izbira in popolna kardiovadba za vašo starost. Z nordijsko hojo porabite celo do 46 več kalorij kot z navadno hojo, poleg tega pa razbremenite sklepe in kolena. Poleg tega je nordijska hoja lahko zelo družaben dogodek, saj lahko vmes ves čas govorite.

60+ let

Nikar ne podcenjujte malo telesne aktivnosti in počasnih, nežnih gibov – vse to odlično vpliva in izboljša naše zdravje. Trikrat na teden plavanje ali hoja – popolno. Hoja je vadba, ko naše noge nosijo težo, kar stimulira rast tkiv in obnovo kosti. Popolno je, da na dan naredite vsaj 10.000 korakov ali približno 8 kilometrov. Če je možno, pojdite na sprehod čez park ali gozd, da se nadihate svežega zraka in spočijte oči v naravi.

70+ let

Poskusite vključiti hojo v običajno dnevno rutino, na primer pojdite peš v trgovino, po časopis, tudi doma ne posedajte, ampak aktivno čistite in pospravljajte. Super je tudi, če vsako jutro telovadite, počnite enostavne vaje kot v osnovni šoli. Po kosilu se malo spočijte, potem pa nujno naredite kratek sprehod po svežem zraku. Hodite po stopnicah, to vas bo obdržalo v odlični formi. Če ste vse življenje migali, migajte naprej kot prej, plavajte, vpišite se na fitnes in predvsem ne posedajte sami doma, ampak se družite in migajte.

Za začetek poskrbite za dobro prebavo

Najboljša in prva stvar, ki jo morate narediti za svoje zdravje, je, da skrbite za svojo prebavo. Dobra prebava in zdrava črevesna flora zmanjšata tveganje za bolezni, kot sta rak in demenca. Jejte veliko zelene zelenjave, jogurta, rib, oreščkov in semen.

PARTNER PROJEKTA

Moja diagnoza

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri