Najboljši in najslabši športi za astmatike

Približno 15 do 17 odstotkov ljudi ima astmo, k sreči večina lažjo obliko. A naj vas astma nikar ne ustavi, če imate radi gibanje in šport. Celo olimpijski zmagovalci imajo astmo, zato si kar pogumno oblecite športno opremo in se razmigajte.

Najboljši in najslabši športi za astmatike - Foto: Shutterstock.com, Profimedia

Ker je astma bolezen, ki nikdar dokončno ne izzveni, je zelo pomembno, da se bolnik nauči z njo živeti, kar vključuje tudi dobro sodelovanje z osebnim zdravnikom.

Zdravniki pa poudarjajo, da je za obvladovanje, ustavljanje in izboljševanje zdravstvenega stanja ključnega pomena to, da bolnik redno jemlje zdravila vse življenje, tudi takrat, ko se počuti bolje.

Z redno in primerno vadbo lažje prenašamo napor.

Kljub možnim težavam je treba vedno imeti na vidiku dolgoročne koristi športa in se ne umakniti ob prvem poslabšanju. Ko izzovemo prilagoditvene mehanizme organizma, je boljše počutje le še vprašanje časa.

Seveda pa je pomembno, da bolezen nadzorujete in redno hodite k zdravniku.

Strokovnjake smo vprašali, katere športe priporočajo in katere astmatikom odsvetujejo.

Hoja - ODLIČNO

Ena od zadnjih študij, narejenih v ZDA, je pokazala, da odrasli bolniki z astmo, ki hodijo vsaj trikrat na teden (raziskava je trajala 12 tednov), močno izboljšajo stanje svoje bolezni in predvsem svojo kondicijsko pripravljenost.

Zelo pomembno je, da se pred aktivnostjo dobro ogrejete, pretegnete, nato pa vsaj pol ure intenzivno hodite. Pametno se je po vadbi tudi dobro raztegniti, saj to močno izboljša počutje in stanje mišic.

Joga - ODLIČNO

Joga je ena od boljših izbir za aktivne astmatike. Zelo pomembno je, da imajo bolniki svoje dihanje pod kontrolo, kar je osnova pri vadbi joge. Vaje dihanja lahko močno izboljšajo delovanje pljuč. Podobne učinke kot joga imajo še taiči in druge borilne veščine, ki dajejo poudarek na pravilno dihanje.

Bejzbol - ODLIČNO

Zlasti otroci astmatiki so lahko hitro prikrajšani za gibanje, saj jih starši preveč pazijo. Bejzbol v Sloveniji res ni med najbolj priljubljenimi in množičnimi športi, a boste klube našli v vseh večjih mestih.

Bejzbol ni preveč naporen šport (ni dolgotrajnega napora, so le kratki sprinti), a je zelo ekipen in otroci ga po navadi zelo radi igrajo.

Kolesarjenje - DOBRO IN SLABO

Kolesarjenje z zmerno hitrostjo, ko si človek lahko še ogleduje okolico in klepeta s kolegom, je odlična rekreacija za astmatike. A nikar se ne odločite, da boste zmagali na Maratonu Franji, to bi bilo preveč za vaša pljuča. Tudi gorsko kolesarjenje je prenaporno za resne bolnike z astmo, zato se raje odločite za sprehode v naravi. Prijetno kolesarjenje okoli Blejskega jezera ali po Ljubljanskem barju pa ne bo škodilo prav nobenemu.

Golf - ODLIČNO

Partija golfa ni odlična le za možgane in sprostitev, lahko smo tudi brez skrbi, da bi sprožila astmatični napad. Velik del igranja golfa je zmerna hoja, paziti morate le, ker se šport dogaja zunaj, da na igrišču ni alergenov, ki dražijo vaša dihala (posebno pozorni bodite v teh spomladanskih dneh).

Športi z loparjem - ZMERNO NI SLABO

Tenis je sicer zelo naporen in intenziven šport, a če ga igrate rekreativno in v dvojicah, je lahko zelo primerna rekreacija. Seveda pa morate uporabiti zdravo mejo, kontrolirati dihanje in se izogibati visoki vročini. Podobno je z badmintonom. Zlasti rekreativna igra je lahko zelo umirjena in prijetna.

Tek - KRATKE RAZDALJE NISO PROBLEMATIČNE

Malo počasnega tekanja po stadionu ali okolici vam ne more škoditi, seveda pa vam ne priporočamo, da začnete trenirati za maraton. Odločite se za počasen tek, kombiniran s hojo.

Košarka in nogomet - NAJSLABŠE

Pri košarki in nogometu je veliko tekanja brez predaha, napornih sprintov in ustavljanj, pljuča pa so pri teh dveh športih polno obremenjena. A vseeno, če je volja, ni ovir. NBA-košarkarju Tysonu Chandlerju so že leta 2004 odkrili astmo, a še vedno igra za nekdanje moštvo Gorana Dragića Phoenix Suns.

Plavanje - ODLIČNO

Pravzaprav je plavanje popoln šport za astmatike, saj dihajo vlažen, po navadi topel zrak. Prav tako naj bi horizontalna pozicija telesa sprostila mušice na koncu pljuč, kar naj bi olajšalo dihanje. Seveda pa se izogibajte bazenom z veliko  klora. Pojdite raje v bazene, kjer trenirajo tekmovalci.

PARTNER PROJEKTA

Moja diagnoza

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri