Nosečnost naj bo aktivna, vendar brez pretiravanja

Če je vadba del vašega življenja in si ne predstavljate, da bi za določen čas nehali trenirati, je verjetno v nosečnosti težko sprejeti odločitev, da bi vadbo opustili. Pa vam tega tudi ni treba, saj ima gibanje lahko za nosečnico in otroka veliko koristi, če ob tem poskrbite za varnost.

Vadba nosečnosti

Kaj ima nosečnica od tega, da redno telovadi?

  • Zmanjšane bolečine v spodnjem delu hrbta ali pa te popolnoma izginejo,
  • manjše tveganje za nosečniško sladkorno bolezen (gestacijski diabetes),
  • manjše tveganje za nenačrtovani carski rez,
  • manjše tveganje za poporodno depresijo oziroma omilitev depresije med nosečnostjo,
  • manj dodatnih kilogramov, ki niso povezani z razvojem otroka, ampak ostanejo tudi po porodu,
  • manjše tveganje za inkontinenco,
  • manj nosečniške utrujenosti.

Redna aktivnost pa nima blagodejnih učinkov samo na nosečnico, temveč tudi na otroka, ki lahko pozitivne posledice čuti že v trebuščku v obliki zdravega srca, normalne teže ob rojstvu, hitrejšega nevrološkega razvoja, manjšega tveganja za težave z dihanjem, manjši stres za nosečnico pa pomeni tudi dober razvoj imunskega sistema pri otroku.

Pred aktivnostjo se pozanimajte kaj in kako

Če se odločite za vadbo med nosečnostjo, se pozanimajte o nekaterih ključnih stvareh, ki vplivajo na varnost nosečnice in otroka. Ko gre za vadbo, ne moremo posplošiti vaj za vse nosečnice, saj se nosečnosti med seboj zelo razlikujejo.

Pri osebnem zdravniku se pozanimajte, katere gibe lahko izvajate in česa ne smete. Najbolje bo, da pridete s predlogi, kakšno vadbo bi izvajali, strokovnjak pa bo ocenil, ali je to za vas in otroka varno. Šele potem se vpišite na tečaj oziroma začnite vadbo izvajati doma.

Vaj, pri katerih morate dalj časa ležati na hrbtu, se izognite, prav tako ne izvajajte trebušnjakov. Med ležanjem na hrbtu namreč trebuh pritiska na določene krvne žile, zato ste lahko omotični. Prav tako bo to vplivalo na pretok krvi, ki prenaša hranljive snovi in kisik do otroka. Treningi naj bodo tako intenzivni, da se lahko med gibanjem pogovarjate. Če niste natanko prepričani, kako naporno vadbo lahko imate, in telovadite sami, si tokrat vsaj za nekaj časa omislite partnerja za vadbo. Ko ne boste mogli do sape, kaj šele govoriti, delate preveč intenzivno. Med nosečnostjo ni priporočljivo, da se telo segreje za več kot dve stopinji, zato ne pretiravajte. Izogibajte se tudi savnam, vročim bazenom in vadbam, kot je vroča joga.

Brez kontaktnih in nevarnih športov

Iz očitnega razloga, varnosti nosečnice in dojenčka, se izognite športom, kjer morate delati v paru, na primer borilnim veščinam in športom z žogo, kot je odbojka. Prav tako se izogibajte vadbam, ki zahtevajo lovljenje ravnotežja, kot so plezanje, jahanje konja, določene oblike gimnastike ...

PARTNER PROJEKTA

Moja diagnoza

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri