Previdno tudi na pomladnem soncu

Posebej radi pozabljamo, da je pomladno sonce lahko zelo nevarno. V tem času je koža najbolj občutljiva, saj je bila vso zimo skrita za debelimi oblačili in ni vajena sonca in svetlobe. Zato uživajte na soncu, vendar se obvezno zaščitite in predvsem ne pretiravajte.

Previdno tudi na pomladnem soncu - Foto: Profimedia

Pravzaprav moramo biti zelo zadovoljni z uvodom v pomlad, saj nas je sonce radodarno razvajalo, temperature pa so nas spomnile na prijetno poletje.

Sonce je naš prijatelj in sovražnik

Sonce je vir življenja, hkrati pa tudi nevarnosti. Pozitivni vplivi UV-žarkov so medicinsko dokazani, saj se vitamin D (pomemben je za rast kosti, učinkuje proti osteoporozi, stimulira imunski sistem, zvišuje telesno zmogljivost, lajša depresijo ter ugodno deluje na srce in krvni obtok) tvori v telesu samo pod sončnimi žarki.

Je pa sonce čedalje bolj tudi nevarno. Zelo pomembno je, da sonce vzamemo zelo resno, seveda pa ni treba, da se ga bojimo, saj je vendar naš največji vir energije. Vedno se zaščitimo, če delamo na soncu, nosimo primerna, najbolje svetla oblačila, golo kožo pa močno namažemo z zaščitnimi kremami. Obstajajo tudi obleke, ki nas varujejo pred UV-žarki.

Bodimo pozorni tudi na odboj sončnih žarkov od peska, vode, snega ipd! Sonce nas lahko opeče, ko sedimo v senci ob obali, če se ne namažemo z zaščitno kremo ali oblečemo majice. Ker del ultravijoličnih žarkov prodira skozi vodo, se moramo zaščititi tudi pri plavanju. Uporabimo vodoodporno zaščitno kremo ali ustrezno oblačilo.

Pazite, kdaj greste na sonce

Ne izpostavljajte se soncu med 10. in 16. uro, ko je sevanje UV-žarkov najmočnejše. Poleti se oblecite v lahko bombažna oblačila z dolgimi rokavi, ki ne prepuščajo UV-žarkov, na glavi imejte svetla pokrivala s širokimi krajniki. Namestite se v senci dreves ali pa imejte s seboj senčnik.  

Vedno se namažite

Pripravek za zaščito pred soncem, ki ga uporabimo za zaščito kože izpostavljenih delov telesa, naj ščiti pred UVA- in UVB-žarki ter naj ima sončni zaščitni faktor vrednosti 30 ali več!

Nanesimo ga v dovolj veliki količini (5 ml na vsako okončino in prednji oziroma zadnji del trupa ter glavo z vratom). Znova ga nanesimo vsaj na vsaki 2 uri izpostavljanja soncu, vselej pa po plavanju ali intenzivnem znojenju oziroma brisanju kože.

Uporabljajte kremo za sončenje z zaščitnim faktorjem. Kremo namažite 30 minut prej, preden greste ven, ne pozabite na ustnice, ušesa, vrat in kožo pod naramnicami kopalk ali obleke. Mažite se na 2 do 3 ure in po vsakem kopanju! Oči zaščitite s sončnimi očali, ki zagotavljajo 100 % zaščito pred UV-žarki. Sončni žarki lahko poškodujejo očesno roženico in povzročijo nastanek sive mrene v poznejših letih. Pijte dovolj tekočine, najbolje vodo ali nesladkane negazirane pijače.

Pokrijte se s klobuki 

Poleg zaščitnih oblek uporabljajte tudi dobra pokrivala. Tudi kape in klobuki so narejeni iz različnih materialov, zato je pomembno, da najdete kose, ki zagotavljajo UVzaščito.

Posebej otroci in moški z malo las naj pazijo, da jih ne popeče po glavi, saj je tam koža izredno občutljiva.

Previdno tudi na športnih udejstvovanjih

Tudi kolesarji, tekači in pohodniki morajo paziti na sonce. Najbolj vas bodo pred soncem varovala oblačila. 

Kremo za zaščito pred soncem nanesite pol ure prej, preden jo mahnete na pot in jo vsaki dve uri ponovno nanesite.

Obvezno nosite sončna očala. Sem in tja pa se le usedite v senco in si privoščite počitek.

Otroci nimajo na soncu kaj iskati

Dojenčkov in malih otrok, ki se še ne gibljejo samostojno, ne izpostavljajmo soncu. Ko so sončni žarki najmočnejši, jih zadržujmo v senci in zaščitimo z obleko in pokrivalom.

Po šestem mesecu starosti lahko začnemo uporabljati kemične pripravke za zaščito pred soncem na predelih telesa, ki jih ni mogoče zaščititi z obleko. Kljub uporabi kreme za zaščito pred soncem pa izpostavljanje soncu časovno kontrolirajmo in omejimo na zmerno mero. Mazanje s kremo za zaščito pred soncem ni namenjeno podaljševanju izpostavljanja neposrednemu soncu, zato poiščimo senco in zaščitimo otroka z obleko in pokrivalom takoj, ko
je to mogoče.

PARTNER PROJEKTA

Moja diagnoza

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri