Spreminjanje doživljanj je možno!

Vsak posameznik ima ogromno preteklih doživljanj, nekatera občutimo kot nevtralna, druga so negativna ali pozitivna. Si kdaj želite, da bi lahko svoje občutenje spominov spreminjali? Potem berite naprej.

Spreminjanje doživljanj je možno! - Foto: Shutterstock.com

Resničnost, v kateri smo, dojemamo prek čutnih zaznav, torej slik, zvokov, občutkov, vonja in okusa. Nobenega dogodka v življenju ne dojemamo povsem enako, drži pa, da pogosto
razlik ne zaznamo, ker nanje nismo pozorni. Možno je, da jih zaznamo šele, ko pride do odstopanj, npr. doživljanje osebe, ki jo imamo radi, je povsem drugačno od doživljanje
osebe, ki je ne maramo.

Kako natančno in intenzivno neki spomin, negativen ali pozitiven, doživljamo, je odvisno od kombinacije in podrobnosti teh čutnih zaznav. 

Vpliv preteklih dogodkov na sedanjost

Vsak posameznik ima ogromno preteklih doživljanj, nekatera občutimo kot nevtralna, druga so negativna ali pozitivna. Problematično v naših življenjih postane, kadar imamo več negativnih kot pozitivnih spominov. 

Kakovost našega življenja je odvisna tudi od tega, katerih spominov imamo več in kako intenzivni so. Na primer, večina se ne spomni, kaj se je zgodilo 17. novembra leta 2001, ker se za nas takrat ni zgodilo nič posebnega. Leta in leta pa se spominjamo pomembnih dogodkov. Pozitivnih, npr. rojstva otrok, poroke, praznovanj rojstnih dni, uspehov in dosežkov, ali negativnih, npr. izgube službe, koga od bližnjih, nesreč in podobnih neprijetnih spominov.

Spominov, kakršnikoli so, ne moremo več spremeniti. Lahko pa spreminjamo njihovo doživljanje, in sicer tako, da spreminjamo podrobnosti. Vse, kar potrebujete, je nekaj minut zase, miren prostor, sproščenost, zaprte oči in izvajanje spodnjih korakov.

Tehnika priklica dogodka iz spomina in njegovo spreminjanje

NEPRIJETEN DOGODEK

Pomislite na enega izmed neprijetnih dogodkov iz svojega življenja. Priporočam, da ne izberete najtežjih dogodkov. Za reševanje travmatičnih ali celo neprijetnih dogodkov je nujna prisotnost
strokovnjaka!

  • Opazujte, ali je dogodek tega spomina črno-bel ali barven. Bodite pozorni, ali dogodek vidite kot film, sliko ali mogoče kot zaporedje več slik. Gledate podrobnosti, ki jih vidite v tem dogodku, lahko ste v samem dogodku ali pa ga opazujete od daleč. Opazite tudi, da ima neko ostrino in prosojnost, da ima slika dogodka velikost in da je v vašem vidnem polju blizu ali pa je oddaljena.
  • Ko ste sestavili vizualno podobo svojega spomina, nato poslušajte zvoke tega dogodka. Nekateri jih boste zaznali več, drugi manj ali nič in vse to je v redu. Slišite lahko različne zvoke, ki so lahko človeški, zvoki narave ali česa drugega. Poslušajte, iz katere smeri zvoki prihajajo. So ti zvoki tihi ali glasni, enakomerni ali se spreminjajo?
  • Zdaj, ko ste vizualnemu spominu dodali tudi zvoke, bodite pozorni, kakšne občutke vam dogodek povzroča. Poimenujte posamezne občutke in opazujte, kje v telesu se pojavljajo. Ko boste doživljali te občutke, jim dajte oceno od 1 do 10, kako močni so, pri čemer so občutki
    1 nizko intenzivni in 10 močno intenzivni. 

Koraki spreminjanja

Ob pravilnem izvajanju imate zdaj zaprte oči in se precej podrobno spominjate neprijetnega
dogodka iz preteklosti. Ves čas spreminjanja bodite pozorni na svoje občutke. Če se boste pri kakšni spremembi počutili slabše kot pred spremembo, se preprosto vrnite korak nazaj. Se pravi, če je ob spremembi barvne slike v prosojno sivo slabši občutek, vrnite sliko nazaj v barvno.

Na koncu spreminjanja znova preverite doživljanje spomina in ob pravilnem izvajanju
bodo vaši neprijetni občutki postali bistveno manjši ali pa bodo popolnoma nevtralizirani.

Tehnika spreminjanja po korakih:

  1. Spremenite barve v takšne odtenke, ki vam vzbujajo najboljše občutke. Barve so lahko bolj žive, pastelne, sivkaste, odvisno od posameznika.
  2. Dodajte vse podrobnosti, ki na sliki še manjkajo. Tudi, če se jih ne spominjate, jih lahko dodate, kot da so zares tam.
  3. Naredite, da je slika čim bolj jasna in živa.
  4. Povečajte sliko, nato povečujte sliko do poljubne velikosti, ob kateri se počutite najboljše. Običajno je, da večja je slika, boljše občutke nam vzbuja.
  5. Približajte ali oddaljujte sliko na najbolj primerno razdaljo.
  6. Na koncu spet preverite svoje občutke, ki so običajno boljši in močnejši kot pred spreminjanjem.
  7. Pritrdite sliko spremenjenega dogodka v svojem vidnem polju, kot bi pritrdili sliko na steno.
  8. Preverite svoje občutke in ob pozitivni spremembi odprite oči.

LEP DOGODEK

Pomislite na enega izmed lepih dogodkov iz svojega življenja. Na primer z zadnjega dopusta.

  • Opazujte, ali je dogodek tega spomina črno-bel ali barven. Bodite pozorni ali dogodek vidite kot film, sliko ali mogoče kot zaporedje več slik. Gledate podrobnosti, ki jih vidite v tem dogodku, lahko ste v samem dogodku ali pa ga opazujete od daleč. Opazite tudi, da ima neko ostrino in
    prosojnost, da ima slika dogodka velikost in da je v vašem vidnem polju blizu ali pa je oddaljena.
  • Ko ste sestavili vizualno podobo svojega spomina, nato poslušajte zvoke tega dogodka. Nekateri jih boste zaznali več, drugi manj ali nič in vse to je v redu. Slišite lahko različne zvoke, ki so lahko človeški, zvoki narave ali česa drugega. Poslušajte, iz katere smeri zvoki prihajajo. So ti zvoki tihi
    ali glasni, enakomerni ali se spreminjajo? 
  • Zdaj, ko ste vizualnemu spominu dodali tudi zvoke, bodite pozorni, kakšne občutke vam dogodek povzroča. Poimenujte posamezne občutke in opazujte, kje v telesu se pojavljajo. Ko boste doživljali te občutke, jim dajte oceno od 1 do 10, kako močni so, pri čemer so občutki 1 nizko intenzivni in 10 močno intenzivni.

Koraki spreminjanja

Ob pravilnem izvajanju imate zdaj zaprte oči in se precej podrobno spominjate dogodka iz preteklosti. Ves čas spreminjanja bodite pozorni na svoje občutke. Če se boste pri kakšni spremembi počutili slabše kot pred spremembo, se preprosto vrnite korak nazaj. Se pravi, če ob približevanju slike doživite neprijetne občutke, vrnite sliko nazaj v takšno razdaljo, ki vam je
najbolj prijetna. Na koncu spreminjanja spet preverite doživljanje spomina in ob pravilnem
izvajanju bodo vaši občutki postali še močnejši, še boljši.

Tehnika spreminjanja po korakih:

  1. Spremenite barve v takšne odtenke, ki vam vzbujajo boljše občutke. Odvisno od zaznavanja posameznika so barve zdaj manj močne, več je nežnejših odtenkov in rahlih sivin.
  2. Odstranite vse podrobnosti, ki jih lahko. Manj bo podrobnosti, manj neprijetno bo vaše doživljanje. 
  3. Naredite, da je slika čim bolj nejasna in prosojna tako, da jo v predstavah zameglite
    in posvetlite.
  4. Zmanjšajte sliko na najmanjšo velikost, kolikor jo le lahko zmanjšate. 
  5. Oddaljite sliko daleč stran od sebe. 
  6. Ob pravilnem spreminjanju je zdaj slika neprijetnega dogodka nekje daleč stran od vas, v velikosti, ko na sliki ne prepoznate ničesar.
  7. Pomanjšano in oddaljeno malo slikico ali celo pikico spremenjenega dogodka nekam zakopljite ali položite pod kamen. Pravilno bi bilo, da je zdaj ne vidite več.
  8. Preverite svoje občutke in ob pozitivni spremembi odprite oči.

Do rezultatov pridemo postopoma

Ljudje v svojih življenjih pogosto iščejo bližnjice, ki bi jih pripeljale do rezultatov. Naj bo to denar, ugled, napredovanje, znanje ali v našem primeru, kako se v nekem trenutku počutimo. Želja je razumljiva, saj si vsi želimo priti do cilja hitro, poceni in brez truda. Pričakujemo tudi, da bo sprememba trajna. Žal bližnjice ali magične palčke ne obstajajo. Obstaja le ena pot, ki deluje, in tej poti se reče aktivnosti.

Vabim vas, da omenjeni dve vaji delate čim bolj pogosto, in opazili boste, da se je tudi vaše dojemanje resničnosti spremenilo in da se počutite boljše. 

Pri izvajanju vaje vam želim nekaj potrpljenja, ki pa se vam bo hitro obrestovalo. Ko boste usvojili spreminjanje lastnosti doživljanj, boste vsako vajo lahko naredili v nekaj sekundah. Splača se.

Si predstavljate, da iz vaših življenj izginejo slaba doživljanja in jih nadomestijo nova, dobra? Prepričani ste lahko, da se bo spremenilo tudi vaše življenje.

PARTNERJI PROJEKTA

Moja diagnoza
Moja diagnoza

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri