Vas že tare pomladanska utrujenost?

Komaj se nekako otresemo zimske depresije, se že napove pomladanska utrujenost, zaradi katere smo zaspani in utrujeni. Za to je 'kriva' sprememba klime: zunaj postane topleje, telo se odzove tako, da razširi žile, krvi tlak upade, mi pa postanemo utrujeni.

Vas že tare pomladanska utrujenost? - Foto: Profimedia

Iz zimskega spanja!

Že nekaj toplejših dni zadostuje, da začutimo pomladansko utrujenost. Telo potrebuje nekaj časa, da se prilagodi. Še težje je, če toplota ni konstantna, temveč se izmenjujejo topla in hladna obdobja. Ta nestanovitnost povzroči, da se naše telo znova od začetka spopada z utrujenostjo.

Kakšni so vzroki za pomladansko utrujenost?

Raven melatonina: pozimi je raven tega 'spalnega hormona' še posebej visoka, zaradi česar smo še bolj izčrpani. Spomladi začne šele počasi upadati. Intenzivnost svetlobe: ko smo dlje izpostavljeni dnevni svetlobi, se pospeši tudi izločanje raznih hormonov – telo tako denimo izloča več endorfinov in serotonina. Ta dva hormona sicer izboljšujeta razpoloženje in poskrbita, da smo aktivni, vendar pa tudi, da smo hitreje izčrpani.

Kdo najbolj čuti pomladansko utrujenost?

Ljudje, ki so občutljivi za vremenske spremembe, ljudje, ki kronično trpijo zaradi nizkega krvnega tlaka, starejši ljudje in kronični bolniki. 

Kaj pomaga pri pomladanski utrujenosti?

  • Ingver spodbudi presnovo

    Zjutraj popijte več kozarcev vode z ingverjem in medom. Pripravljeno je zares zelo hitro. Zavrite pol litra vode, vanjo dajte tri rezine ingverja in dodajte še malo medu in soka limone. 

  • Sprememba prehrane

    Preveč mesa, sira, sladkorja, alkohola in bele moke obremenjuje organizem in še krepi pomladansko utrujenost. Namesto tega posezite po bazičnih živilih, kot so na primer polnozrnati kruh, krompir, jabolka, hruške, kumara, špinača, oreški in hladno stiskana olja.

  • Gibanje na soncu 

    Krvni obtok lahko pospešite tudi brez naprezanja v telovadnicah. Potegnite kolo iz kleti, naoljite verigo in se odpeljite na delo, po nakupih ali pa po otroke v šolo ali vrtec.

  • Vitalna kura za kožo

    Zima se pozna tudi na naši koži. Ta je suha in pusta. Terapija z morskimi učinkovinami pomaga celicam pri obnovi. Hitra rešitev: izmenično prhanje ali pa kopel z morsko soljo. Za kopel potrebujete približno 250 g morske soli, lahko si privoščite tudi sproščanje v zdravilišču.

  • Podaljšana sezona savnanja

    Savna ni primerna le za hladne zimske dni. Prav spomladi se mora telo spopasti z izmeničnimi temperaturami. In na to ga boste najbolje pripravili v savni. Dodatna prednost: okrepljeni imunski sistem se bo lažje ubranil prvih pomladanskih prehladov.

PARTNER PROJEKTA

Moja diagnoza

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri