par-objem-na-obali

Razmerja so polna vzponov in padcev, lahko pa pridejo tudi obdobja, v katerih ne čutite tiste prave bližine ali vznemirjenja ob partnerju. Razlogov, zakaj začne ugašati občutek zaljubljenosti, je veliko. Veliko pa je tudi načinov, s katerimi ga lahko spet oživite. Tu je 5 otipljivih dejanj, s katerimi lahko spremenite dinamiko v razmerju.

1. Bodite drzni

Kaj vas v razmerju resnično osrečuje? Vzemite si čas za razmislek.

Vprašajte se ...

  • Kaj si želite v odnosu s partnerjem?
  • Si želite več vznemirjenja?
  • Romantike?
  • Manj rutine?

Raje se posvetite splošnemu vzdušju med vama kot pa določenim dogodkom. Če se boste preveč oklepali določene ideje, boste razočarani, s tem pa boste prekinili naravni tok bližine.

Pomislite na konkretne stvari, ki si jih želite, ter dejanja, ki bi se morala zgoditi, da bi do njih prišlo. Vendar ne razmišljajte le o tem, kaj bi moral storiti partner. Kaj pa vi? Kaj bi lahko storili, kar bi pomenilo konkreten korak v smer, v katero naj bi se stvari začele odvijati?

Nikar se ne bojte – bodite širokopotezni in drzni. Ljudje pogosto mislijo, da se jasno izražajo, potem pa so prizadeti, ker partner tega ni zaznal in se ni odzval. Ne tvegajo in se nočejo izpostavljati, ker se bojijo, da bi se počutili trapasto oziroma bi ostali razočarani. Če želimo prejemati ljubezen, pa se moramo sprostiti in pokazati, da smo ranljivi.

V ljubezni se ne bojte biti drzni.

Tamsen Firestone je v svoji knjigi Daring to Love zapisala: »Nikoli ne pozabite, da ljubezen ni zgolj samostalnik. Tudi glagol je – dejanje. V življenju vam največjo moč in svobodo predstavlja prav možnost izbire dejanj, ki jih boste storili.«

To ne pomeni, da morate sobo napolniti z vrtnicami oziroma organizirati ogromen dogodek. Lahko gre tudi za preprosta dejanja – lahko ste bolj spogledljivi, pozorni in ljubeči. Lahko preprosto prekinete rutino, presenetite partnerja ali pa se ustavite in se mu popolnoma posvetite. Česarkoli se boste že domislili, nikar ne pozabite tudi nase.

2. Ne primerjajte se

Pari ponavadi zaidejo v težave, ker primerjajo svoja dejanja.

Seveda nas včasih zamika, da bi našteli vse, kar smo storili in česar partner ni storil. Vendar pritoževanje, da ste se bolj potrudili, ne bo rešilo situacije. S tem boste najbolj škodovali sebi, hkrati pa lahko vpliva tudi na čustva, ki jih gojite do partnerja. Še posebej, če vas partner takrat ne bo poslušal. Postali boste odmaknjeni ali kritični, pri čemer boste morda spregledali, da se vam želi partner približati, vi pa boste že gradili obrambo.

Opomnite se, da ima tudi partner svoje notranje (in zunanje) življenje. Morda se spopada z nečim, kar sploh ni povezano z vami, vam pa se zdi, da včasih ne dobite odgovora oziroma odziva, ki si ga želite.

Prav je, da partnerju stojite ob strani, tudi kadar bo sam podvomil vase, hkrati pa odmislite malenkosti in sprejmite, da vsak od vaju lahko ponudi edinstvene in drugačne stvari. To seveda ne pomeni, da morate stati ob strani osebi, ki je ves čas neprijazna, vase zagledana oziroma vas ne osrečuje.

Brez primerjanja torej

Vaš kritični notranji glas bo vedno našel stvari, pri katerih bi se partner lahko bolj potrudil, a v razmerju lahko nadzorujete le sebe. Kadar se prepustite tovrstnim mislim, ob tem pozabljate, da ljubezen ni tekmovanje, prijaznost pa tudi ni tehnika, s katero boste dosegli prednost. Če boste ljubeči in prijazni, kljub temu, da ima partner slab dan, se mu boste s tem ponovno približali. To lahko storite sami.

3. Povejte, kaj si želite

Eden izmed najboljših načinov, da bosta s partnerjem ohranila bližino, je, da mu poveste, kaj si želite.

To je seveda lahko precej težko. Ljudje se pogosto ne zavedajo, zdi se jim, da odkrito izražajo, kaj si želijo, v resnici pa namigujejo, nergajo, se pritožujejo, zahtevajo oziroma od partnerja pričakujejo, da jim bo ta bral misli.

Razmislite tudi. Se poskušate izogniti temu, da bi vas prizadeli, zato ne poveste, kaj si želite? Ali pa se zaprete vase in tako partnerja kaznujete, kadar niste zadovoljni? To pomeni, da je na delu spet tisti kritični notranji glas, ki vam prigovarja, da se morate obvarovati, zato ne smete izraziti svojih želja. Prigovarja vam, da vas čaka samo razočaranje in da partnerju ne morete zaupati.

Odmislite kritični notranji glas

Bližina pogosto pomeni tudi to, da odmislite tisti kritični notranji glas in izrazite svoje želje. Takrat poskušajte biti odkriti in ranljivi, obnašajte se odraslo. Nikar se ne postavite v vlogo žrtve in ne bodite jezni.

Upoštevajte nasvet dr. Lesa Greenberga in bolj splošno opišite svoje želje, potem pa omenite kaj konkretnega, kar vam partner lahko izpolni. Lahko rečete: »Pogrešam te, želim si tvoje pozornosti in privlačnosti. Všeč mi je, da se ob zaključku dneva pogovarjava.«

Če boste ranljivi in odkriti, vas bo partner spoznal in začutil, ne da bi se ob tem počutil, kot da se mora braniti. Tako vam bo tudi raje ustregel.

4. Vzemite si odmor

Ne, tu ni govora o razhodu oziroma pavzi v razmerju.

To pomeni zgolj dejstvo, da malce distance odnos pomladi, hkrati pa stvari vidite v jasnejši luči, še posebej, kadar so zapletene, dolgočasne oziroma so postale rutinske.

Če ste z nekom preživeli veliko časa, sta začela delovati kot celota in dozdeva se vama, da morata vse početi skupaj. Težave nastopijo, ko funkcioniranje v paru postane pomembnejše od odnosa samega.

Da bi si bila blizu, vama ni treba biti ves čas skupaj

Če si bosta vzela čas zase, bosta s tem osvetlila situacijo, začela se bosta pogrešati in ceniti drug drugega. Pri nekaterih parih lahko to nastopi v par urah, enem samem večeru, ali pa v tednu oziroma dveh.

Ta ločena obdobja lahko nastopijo naravno in jih ni treba uporabljati kot kazen ali grožnjo partnerju, temveč za ponoven stik z lastnimi občutki.

5. Odkrijte svoj stari jaz

Kadar par preživlja težko obdobje, oba pogosto hrepenita in pogrešata osebo, v katero sta se zaljubila. Govorita o tem, kako se je partner v odnosu spremenii.

V resnici pogrešata nekatere ključne in ranljive značilnosti. Te pojenjujejo, kadar se par znajte v fantazijski vezi – iluziji zlitosti, ki nadomesti resnične, ključne občutke ljubezni. Ko vstopimo v fantazijsko vezo, marsikdo pri samem sebi te lastnosti pogreša, in sprašujemo se, kam neki so se izgubili energija, neodvisnost in ljubeči občutki.

Pomislite, kako ste se počutili, ko ste se prvič zaljubil.

  • Kaj ste čutili do partnerja?
  • Kako ste se posledično obnašali?

V začetni fazi ljubezenskega razmerja večina ljudi izraža več radovednosti, spoštovanja, prijaznosti in navdušenja do partnerja, hkrati pa v sebi čutijo več radovednosti, samozavesti, skrbnosti in živahnosti.

Pomislite na lastnosti, ki so vam pomembne, nato pa jih poskušajte ohranjati. Kadar ste najbolj zvesti samim sebi, ste tudi najbolj zaljubljeni.

Seveda se vsak posameznik razvija in raste, zato s tem, ko si želite biti oseba, v katero se je vaš partner zaljubil, ne morete zanikati svojega razvoja oziroma se pretvarjati, da ste še vedno stara verzija sebe. V resnici ne gre toliko za partnerja kot za vajo, s katero si boste spet povrnili tisti občutek o sebi, partnerju in pogosto tudi življenju nasploh.

Zaljubimo se po naključju ...

Morda ste že slišali za izraz »zaljubimo se po naključju, skupaj pa ostanemo, ker smo se tako odločili«. Zveni preprosto in ne preveč romantično, a drži v smislu, da ohranjanje čustev do partnerja pogosto pomeni tudi ljubezen do sebe. Drugi osebi se morate odpreti in se do njej ljubeče vesti, če si želite ohraniti bližino in ljubezen.

Večina dejanj v imenu ljubezni pomeni ranljivost in tudi teh pet korakov ni nobena izjema. Morda boste malce negotovi in ranljivi, a boste s tem naredili pomemben korak k ohranitvi zaljubljenosti.

Preberite še: 5 drugačnih načinov, kako nekomu reči »ljubim te!« 

Sorodni članki

3 pogoste pritožbe v zvezi, ki jih nikoli ne smete ignorirati

Zagotovo ste jih slišali tudi že v vaši zvezi. Kako ste se nanje odzvali? 

20 korakov do popolne zveze

Ali veste, kako negovati in utrjevati svojo partnersko in ljubezensko zvezo?

Kako pomembno je dobro spolno življenje za zvezo?

Pravijo, da dobro spolno življenje predstavlja 10 odstotkov zveze, slabo pa 90. Ali to drži? 
Najbolj brane vsebine

4 načini, kako slišati sebe (in to ni meditacija)

Vsi lahko prisluhnemo svoji intuiciji, le naučiti se moramo prepoznati, kateri glas je pravi. 
Več...

Tako vam telo kaže, da slabo skrbite zase

Ste na sebi opazili katerega od naslednjih znakov?
Več...

Kaj lahko vprašate partnerja namesto “Kako si?” - 20 vprašanj

Komunikacija je eden pomembnejših stebrov razmerja, zato poskrbite, da bo med vama tekla gladko.
Več...

8 skrivnosti ljudi, ki (skoraj) nikoli ne zbolijo

Saj veste, o kom govorimo? O tistem sodelavcu, ki v celem letu ni vzel niti enega prostega dneva zaradi bolezni in o prijatelju, ki se vedno izogne sezonskim virusom. Kako jim uspe?
Več...

Cimet - top začimba, ki nas zdravi

Nekoč izredno cenjena začimba danes postaja priljubljeni pripomoček v boju proti raznim tegobam, ki se tičejo zdravja in lepote. Preberite, na kakšne načine lahko uporabite cimet.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri