Kako obvladovati čustva na delovnem mestu?

27. 2. 2015 | Vir: liza.aktivni.si
Deli
Kako obvladovati čustva na delovnem mestu? (foto: profimedia)
profimedia

Če bi bili vsi naravnost idealni, tega vprašanja sploh ne bi bilo. Ker pa na srečo nismo, si lahko pomagamo z nekaj pravimi nasveti

Nekateri pravijo, da čustva nimajo kaj iskati na delovnem mestu. In da je treba strogo ločiti zasebnost in službo. Spet drugi menijo, da je zelo nezdravo, če zatremo čustva in se zavzemajo, da se pokažejo tudi na delovnem mestu.

Kdo ima prav? Zelo jasen odgovor se glasi: nihče. Vse, kar počnemo v službi, ima vedno opraviti tudi s čustvi: jeza, bes, ponos in vznemirjenje.

Če jih zatremo, jih ne zaznamo in nekega dne se nam bodo vrnila kot bumerang. Taki ljudje običajno nimajo občutka za druge in za njihovo razpoloženje. Ne znajo se vživeti v druge. So brez vsakršnega žara.

Tisti pa, ki jih radi pokažejo, se morajo vendarle malce držati v oblasti, kajti prav vseh čustev pa tudi ni treba nositi na krožniku. Kako bi bilo videti, če bi policist, ki bi ga poklicali, če bi pri vas vlomili, jokal ali pa vam pripovedoval, kako se boji svojega šefa. In če bi se natakar smejal svojim gostom ...

Kako torej? Preberite nekaj naših nasvetov in takoj se boste lažje spopadli s čustvi na delovnem mestu.

Strah in razburjenje

Povsem normalno je, da ste razburjeni pred pomembnim sestankom ali pogovorom. To lahko priznate. Če ne boste in se boste vedli kot nori, boste videti zakrčeni in prisiljenega vedenja. Ni pa se vam treba spremeniti v živčno razvalino.

Rešitev: zavedite se svojega razburjenja in živčnosti, vendar globoko vdihnite – in gremo. Nekaj drugega je, če vas je resnično strah. Strah hromi in poskrbi, da ste ranljivi. V tem primeru poiščite pomoč.

Ponos in ambicije

Odločnost je zelo pomembna, kajne? Moškim, ki jih ženske prehitevajo po uspešnosti v službi, se to zdi neženstveno in neprimerno. Vendar pa kar mirno proslavite uspehe, pazite le, da s tem svojim kolegom v službi ne boste sporočali: MENI je uspelo, TEBI pa ne.

Zasebne težave

Zapomnite si, da niste stroj. Ni se vam treba nasmihati, če ste žalostni. Izbruh joka? Tudi to se lahko zgodi. Če delate kot blagajničarka, si vzemite odmor.

Zavist in frustracije

Zavist ni vedno slaba. In ni se vam je treba prav nič sramovati. To čustvo nam pokaže, kaj si želimo, motivira nas. Če bomo zatrli ta občutek, se lahko zgodi, da bomo začeli grdo govoriti o osebi, ki zavidamo.

Če pa se denimo v službi dolgočasite, to frustracijo mirno pokažite. To bo za druge pomemben signal. Toda istočasno poiščite tudi rešitev. Šefa na primer poprosite za nove naloge. Ali pa se resno pogovorite s sodelavci.

Bes in jeza

Povišani toni med kolegi niso nič slabega. Če so spoštljivi. Tudi šefu ali stranki lahko pokažete, da vas nekaj jezi. Toda na miren način! Če je jeza zelo huda, se malo sprehodite po hodniku. Kadar pa izbruhnete med opravljanjem določene naloge, se morate pozneje opravičiti. S tem boste pokazali, da poznate pravila in se jih držite – tudi če z malenkostnimi odkloni.

Je zdravo skrivati čustva?

V prodaji se zahteva, da so uslužbenci zelo prijazni do strank. Tudi stevardese se morajo ves čas prijazno smehljati, medicinske sestre morajo tolažiti paciente ... Po mnenju psihologov ni nič narobe, če se delajo prijazne, takrat ko to najraje ne bi bili. Težko je lahko le v primerih, ko je treba vzdržati denimo jezen napad z nasprotne strani in morajo ob tem ostati izjemno prijazni in ustrežljivi.

Slaba volja

Nihče ni vselej zgolj dobre volje. Vsak pa si zasluži določeno mero spoštovanja, zato slabe volje nikar ne stresajte na sodelavce. Če imate opravka z ljudmi zunaj svojega okolja, se vsekakor kontrolirajte, da ne eksplodirate.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"