To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Maraton - mačji kašelj ali raje vzamete polovičko?

15. 10. 2010

Ko je leta 490 pred našim štetjem Filipid v polni bojni opremi prisopihal v Atene z dobro novico, da so Grki ugnali armado Perzijcev na Maratonskem polju, seveda ni pričakoval vsaj dvojega. Prvič, da se bo zaradi napora pač zgrudil mrtev, in drugič, da bomo več kot dve tisočletji zatem ljudje še ved­­­­no praznovali njegov tek, da bo prerasel v najhujšo preizkušnjo sodobnih atletov, preizkus fizične vzdržljivosti in jeklene volje.

Z nasveti se je pozabaval Julio Rey.

Špartanska prehrana

Brez discipline ni rezultatov

“Treninga je v zadnjih mesecih pred maratonom res veliko, zato je treba pa­­­ziti tudi na pravilno prehrano. Zad­nji teden pred maratonom sem na strogi dieti. Od ponedeljka do srede močno omejim vnos proteinov, od srede do nedelje pa maksimalno povečam vnos ogljikovih hidratov.

Pomembno je, da si povsem napolnim glikogenske rezerve v mišicah in tekmo pričakam stood­stotno pripravljen. Vsakodnevna prehrana sicer ni tako stroga, a take diete se držim vsaj teden dni pred vsakim maratonom. ”

Zmanjšanje intenzivnosti

Varčujte z energijo in jo porabite, ko jo boste najbolj potrebovali

“Štiri tedne pred nastopom imam najbolj naporne treninge. Takrat v enem tednu pretečem tudi do 250 kilometrov. Nato tedensko kilometrino počasi zmanjšujem, najprej na 160 kilometrov na teden, nato še na manj.

Tri tedne pred maratonom opravim zadnji daljši tek, 32 kilometrov. Začnem v po­časnejšem tempu od svojega tekmovalnega, nadaljujem v tekmovalnem tempu, v drugi polovici teka pa pospešim in končam v hitrejšem tempu, kot sicer tečem na maratonu. Zadnji trening je intervalni, in sicer tečem deset intervalov po 1000 metrov, v tempu dve minuti in 45 minut na kilometer. Vmes počivam po eno minuto. ”

Neustavljiva moč uma

Tek se dogaja tako v glavi kot v nogah

“Ko sem bil mlajši, sem imel pred nastopi pogosto tremo. Takrat sem uporabljal posebne sprostitvene tehnike, ki so mi pomagale pri koncentraciji in odpravljanju predstartne napetosti. Danes teh tehnik ne potrebujem več. Po nekaj letih se navadiš na velika tekmovanja in pritisk, ki ga prinašajo, tako da posebne psihološke priprave zdaj ne uporabljam.

Včasih med tekom zelo rad opazujem okolico in si ogledujem mestne znamenitosti, zad­nje pol ure pa se skoncentriram samo na rezultat in finiš. Če bi tako koncentracijo poizkušal vzdrževati skozi celo­ten tek, bi izgubil veliko moči. ”

Taktična igra

Veste, kakšen je vaš cilj? Potem ga dosezite!

“Taktika med tekom je odvisna predvsem od zadanega cilja. Obstajata dve vrsti tekem. V prvi je cilj zmaga ali uvrstitev med prvih pet, ne glede na čas, v drugi pa je pomemben predvsem doseženi čas.

Kadar je pomemben samo čas, je treba progo nujno razdeliti na več delov in se osredotočiti na vsakega posebej. Le tako lahko uspešno nadzorujem tempo in ga stopnjujem. Kadar pa tečem na zmago, je pomembno, da si s primerno taktiko v začetnih kilometrih pridobim ugoden položaj ali celo prednost pred vsemi drugimi, nato pa to prednost le še ohranjam do konca. ”

vir: Men's Health

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri