10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

5 dobrih razlogov, zakaj je bolje telovaditi zjutraj

5 dobrih razlogov, zakaj je bolje telovaditi zjutraj (foto: profimedia) profimedia
19. 8. 2019

Jutranji vadbi bi vsaj enkrat morali dati priložnost. Morda vas prepričajo naslednji razlogi. 

Če še niste jutranji telovadci in pravzaprav z jutranjo vadbo še niste niti poskusili, vam dajemo odlične razloge, da to storite. 

1. Cel dan boste sprejemali boljše odločitve

Če boste dan začeli pravilno, obstaja večja verjetnost, da boste tako tudi nadaljevali. Pomislite: ko se že zjutraj potite in se po vadbi počutite odlično, verjetno ne boste vsega uničili s čokoladnim mafinom za zajtrk, ampak si boste privoščili sadje ali kaj drugega, bolj zdravega. Prav tako za kosilo ne boste skočili na pico, ampak si boste obrok raje pripravili doma. Boljše odločitve glede prehrane pa vodijo v bolj zdravo življenje … 

2. Odlično boste spali

Jutranji telovadci bodo imeli trdnejši spanec in bodo več časa v delu spalnega cikla, ko se najbolj naspimo (takrat tudi sanjamo), so ugotovili na National Sleep Foundation. Tisti, ki telovadijo zvečer, naj bi težje zaspali, saj je, ko ležejo v posteljo, njihova telesna temperatura še vedno povišana zaradi vadbe, to pa preprečuje miren spanec. 

Po drugi strani boste zvečer brez težav legli v posteljo, če ste trening opravili v dopoldanskem času. 

3. Lahko znižate krvni pritisk

Ljudje z visokim krvnim tlakom za uravnavanje potrebujejo zdravila, vendar k znižanju lahko pripomore tudi zdrav življenjski slog. V študiji, objavljeni leta 2014, so sodelujočim določili 3 ure za gibanje: 7.00, 11.00 in 19.00. Tisti, ki so telovadili ob sedmih zjutraj, so pritisk po vadbi znižali za 10 odstotkov, čez dan in zvečer pa se je ta še znižal. To je več kot ostali, ki so vadbo izvajali kasneje. Sodelujoči iz prve skupine poročajo tudi o boljšem spancu. 

4. Lahko izgubite več teže …

… če je to vaš cilj. Telovadimo z različnimi nameni, in kadar želite v prvi vrsti izgubiti nekaj kilogramov, to raje počnite zjutraj. V novejši študiji iz leta 2019 so sodelujoči, ki so telovadili zjutraj, izgubili več teže kot tisti, ki so telovadili po tretji uri popoldne. 

Čeprav je bila študija majhna in raziskovalci potrebujejo dodatne podatke, da bi rezultate lahko dokončno potrdili, so ugotovili še nekaj: jutranji telovadci so bili čez dan bolj aktivni in so naredili več korakov kot večerni telovadci. 

5. Popoldanske ure bodo proste

Morda ste vadbo pogosto izpustili, ker popoldne raje počnete kaj drugega in se posvetite tem, ki vam pomenijo največ. Če treninge prestavite na jutranje ure, imate lahko oboje: zdrav življenjski slog in prosto popoldne. Izognili se boste tudi izgovorom, ki vas ustavljajo pred vadbo: sem preutrujen, v službi se je zavleklo, prijatelj popoldne nima časa, da bi šel z mano …

Preverite še: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri