sport

Šport je brezčasen. Z njim se lahko ukvarjajo tako odrasli kot otroci, primeren je za mlade in stare, suhe in prekomerno težke ter prinaša mnogo pozitivnih učinkov. Zato smo razbili nekaj mitov.

1. Mit: Prestar/a sem.

V resnici je ne ukvarjanje s športom precej bolj tvegano in lahko celo pospeši proces staranja. Neaktivni ljudje imajo dvakrat večjo možnost za bolezni srca in morajo v starosti običajno večkrat obiskati zdravnika. Če se že nekaj časa niste gibali, začnite z lahko aerobno aktivnostjo, ki bo pospešila vaš srčni utrip, na primer s plavanjem. Že 10 minuten sprehod je dober začetek. Spraviti se nazaj v formo ne pomeni, da morate najti nov šport. Če ste kot otrok uživali v kateri aktivnosti, se poskusite vrniti k njej.

2. Mit: Poškodoval/a se bom.

Ne boste se poškodovali, če veste kaj počnete in ne presegate svojih zmožnosti. O možnostih se lahko pogovorite z zdravnikom ali osebnim trenerjem. Izvedeli boste, s čim bi bilo pametno začeti in čemu se raje izognite. V boljši fizični pripravljenosti kot boste, manj možnosti boste imeli za poškodbe. Če rabite nekaj dodatnih vaj za boljše ravnotežje, preizkusite jogo ali trening za moč.

3. Mit: Moje srce ni dovolj močno.

Če vaje izvajate pravilno, okrepijo vaše srce in mu običajno ne škodujejo (razen v izjemnih zdravstvenih stanjih). Ne rabite se prijaviti na maraton in izvajati velikih naporov. Vadba je lahko že hoja, pri kateri postopoma stopnjujete tempo. Tu najdete odlične nasvete: 7 predlogov za treninge hoje. To je dovolj, da spodbudite pretok krvi po telesu, poleg tega vas bo spravilo v boljšo voljo.

4. Mit: Treningov si ne morem privoščiti.

Seveda lahko hitro zapravite majhno bogastvo za članarine v telovadnicah in športne pripomočke. A če želite postati fit, zares potrebujete le kvalitetne športne copate. Odpravite se na tek ali se v gibanje spravite z urejanjem vrta. Če je vreme slabo, lahko trening izvedete doma. Plastenke so odličen nadomestek uteži, podlogo za jogo pa verjetno že imate. Uporabite tudi lastno težo za vaje kot sta plank (deska) in sklece. Kadar si vseeno zaželite skupinske vodene vadbe, pa raziščite telovadnice, saj mnoge ponujajo posebne popuste za različne starostne skupine.

5. Mit: Nimam več toliko kondicije, kot sem jo imel/a včasih.

Preteklost pustite v preteklosti, saj ne morete imeti enakih pričakovanj, kot ste jih dosegali v najstniških letih, ko ste trenirali atletiko. Lahko se gibljete v svojem ritmu in vseeno ostanete v formi. Namesto, da gledate nazaj, glejte na šport kot na orodje, ki vam pomaga ohraniti fizično in psihično moč. Na stara leta si boste hvaležni.

6. Mit: Nimam nikogar, ki bi telovadil z mano.

Ni nujno imeti prijatelja za vadbo. Če pa ga potrebujete, ga poiščite na skupinskih vadbah, prosite prijatelja, nagovorite koga z drugih aktivnosti, ki se jih udeležujete. Ko boste imeli resnično voljo najti nekoga, ki bo telovadil z vami, se boste potrudili in ga hitro našli.

Preberite tudi: 

Sorodni članki

5 načinov, kako premagati največje mentalne ovire pri vadbi

Običajno je največja ovira, ki preprečuje, da bi dosegali boljše rezultate, le v vaši glavi. Znebite se teh izgovorov in začnite uživati v gibanju.

10 zmotnih prepričanj o fitnesu

"Za vidne rezultate se je treba vsak dan po 5 ur potiti v fitnesu", "Trening z utežmi me bo naredil mišičasto", "Če telovadim, ne rabim paziti na prehrano" in še in še ... Na…

Prepričanja, zaradi katerih se ne spravite v formo

Ti stavki vas vedno znova omejujejo pri tem, da bi se pognali v akcijo in naredili nekaj odličnega za svoje telo! Čas je, da jih črtate iz svojega besednjaka, ker enostavno ne…

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri