prosto-plezanje

Prosto plezanje je sicer naporen šport, ki zahteva psihično in fizično pripravljenost, a je odličen. Tudi za rekreativce vseh starosti - dogaja se v telovadnici in v naravi, s plezanjem preizkušamo tako moč, vzdržljivost kot ravnotežje ... Preverite 8 zelo dobrih razlogov, zakaj dati prostemu plezanju priložnost.

Kombiniran trening za moč in vzdržljivost: Med vsakim treningom prostega plezanja je naše telo na preizkusu – dvigne se nam srčni utrip, krepimo mišice in razvijamo vzdržljivost. Moč v rokah in trupu potrebujemo za dvige, noge in trebušne mišice nam pomagajo pri iskanju ravnotežja.

Krepi in oblikuje mišice: Prosto plezanje zahteva vse mišice našega telesa, saj si pomagamo tudi s prsti na nogah. Večina plezalcev ima zelo malo maščob, so lahki in imajo nizek indeks telesne mase, njihova moč in mišice pa so nadpovprečne.

Poveča prožnost: Seveda je pri plezanju zelo pomembno, da smo prožni, saj moramo biti gibljivi prav v vse strani. Drugi športniki, predvsem tekači, velikokrat pozabljajo, da bi morali vsaj dvakrat na teden intenzivno delati raztezne vaje, na primer jogo ali pilates, saj bi tako preprečili veliko poškodb. Dobro pretegnjeno telo ima tudi boljšo prekrvavitev in predvsem lahko bolje napreduje.

Psihična moč: Pri prostem plezanju moramo biti skoncentrirani, vmes ne moremo veliko govoriti in predvsem moramo razmišljati vnaprej, kakšno plezalno pot bomo ubrali. Naši možgani so popolnoma skoncentrirani na steno in na našo varnost, zato so odličen trening tudi za možgane.

Zmanjša stres: Tako kot vsak šport je prosto plezanje odlično za naše splošno počutje, in ker zahteva fizično in psihično pripravljenost, med plezanjem pozabimo na vsakdanjik. Med plezanjem v steni pa nam pomaga tudi stik z naravo, naužijemo se svežega zraka in sonca, kar odlično vpliva na naše počutje.

Porablja kalorije: V pol ure plezanja ženska, težka okoli 60 kilogramov, porabi med 500 in 600 kalorij ali celo več, torej res veliko.

Dih jemajoči pogledi: Ni pomembno, ali plezamo v dvorani ali naravi, plezalci se vedno počutijo kot na vrhu sveta. Seveda pa je plezanje v naravi nagrajeno z res fantastičnimi pogledi, ki drugim smrtnikom niso dani.

Premagajmo strah: Strah je navadno ena od največjih ovir, da bi lahko bolj uživali v življenju. Med najbolj pogostimi strahovi med ljudmi sta prav strah pred višino in pred padcem. Prosto plezanje je odličen način, da se spopademo s strahom in ga premagamo ter začnemo bolj uživati v življenju. In ko si bomo enkrat zaupali, da zmoremo in da se ne bojimo, bomo samozavestni kot še nikoli prej.

Preberite še: Kateri tip vadbe bi morali izbrati glede na vaše astrološko znamenje 

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

Plezalni center Ljubljana - za plezalne navdušence in za tiste, ki to še boste

Slovenija ponuja veliko možnosti plezanja, pozimi na Primorskem, čez poletje na Gorenjskem, Štajerskem ... Tako poleti kot pozimi pa so zelo pripravne tudi umetne plezalne stene, ki...

Zabavno kurjenje kalorij

Če po treningu niste izčrpani do onemoglosti, to še ne pomeni, da niste naredili dovolj za svojo fit postavo. Rekreacija je lahko pravzaprav zelo zabavna. Tako zabavna, da...

Kateri šport boste izbrali?

Ne mučite se! Izberite šport, ki vam ustreza!
Najbolj brane vsebine

Ta astrološka znamenja veljajo za najbolj zabavna

Dobra volja ima veliko pozitivnih stranskih učinkov. Na dušo in telo. Po mnenju astrologov bodo ta astrološka znamenja zagotovo poskrbela za veliko smeha.
Več...

Se ne morete znebiti maščobe na trebuhu? Morda imate te slabe navade

Če maščobni obročki kar nočejo stran in se celo povečujejo, imate skoraj zagotovo vsaj eno od naslednjih navad. Čas je, da ukrepate.
Več...

2 beljakovinska smutija za zajtrk ali malico (+ kako veste, da vam primanjkuje beljakovin)

Za malico, sladico ali takrat, ko bi radi prigriznili nekaj sladkega, a zdravega in se morda prebudili brez skodelice kave, si pripravite dva beljakovinska smutija.
Več...

Ste prepričani, da spite dovolj? Tu je 5 znakov, da vam v resnici primanjkuje spanca!

Morda ne občutite tiste opoldanske zaspanosti in pomanjkanja energije na sploh, a tu je nekaj manj očitnih znakov, s katerimi vam telo sporoča, da je v resnici že precej izčrpano.
Več...

Oblikujemo spodnji del telesa: 5 obveznih vaj

Tokrat se posvetimo spodnjemu delu telesa, torej zadnjici, stegnom, mečam, bokom ... Naslednjih 5 vaj morate obvezno dodati vašemu treningu. 
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri