10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Goli v snegu

26. 2. 2004

Ste gledali film Armageddon? Se spomnite prizora, v katerem je Steve Buscemi na kometu zajahal jedrsko bombo in vpil, da še nikoli ni čutil tolikšne moči med nogami? Brez skrbi, ne bomo vas nagovarjali, da tudi vi naskočite kako nuklearno stvarco, saj jih, med drugim, v Sloveniji (vsaj uradno) ni. Lahko pa se lotimo druge napravice, ki ima sicer precej manj eksplozivne moči, a se kljub temu trese in rohni med nogami kot sam peklenšček, se premetava kot najbolj divja riba in če je ne znate ukrotiti, vam zlahka pobegne. Ko pa jo enkrat obvladate, vas lahko popelje v neslutene daljave, med vožnjo pa doživite več razburljivih trenutkov kot recimo s skuterjem ali Harleyjem Davidsonom. Ne, to ni Natalija Verboten. Tovrstne užitke so že preizkusili naš selektor Prašnikar, Borut Pahor, Tone Rop in tudi francoski igralec Armand Assante, ki se je proslavil z vlogo Napoleona. Zdaj je čas, da se z motornimi sanmi popeljete tudi vi.

Najprej teorija

Vožnja z motornimi sanmi ni kar tako, saj se lahko pripetijo tudi neljubi dogodki z resnimi posledicami. V podjetju AALT, ki nam je omogočilo naše prvo srečanje s temi stvarcami, imajo zato pripravljeno pravo uvajalno lekcijo. Pred samo vožnjo se boste lepo usedli in si zapomnili nekaj bistvenih stvari: sani ne smeš voziti pod vplivom alkohola ali drog, ravnati se moraš po navodilih vodnika, smučarji in pešci imajo prednost ter tako naprej.

Pravila si dobro zapomnite, kajti med vožnjo ne boste niti za trenu-tek sami. Vedno vas bo budno spremljal izkušen vodnik, ki bo pazil, da se ne bi primerilo kaj neljubega. Če ste torej mislili, da si boste preprosto izposodili motor-ne sani in odjurišali snegu naproti in medtem z nekaj drznimi zavoji očarali kako postavno smučarko, ste se krepko ušteli. V bistvu se da z vodnikom pogoditi za skoraj vse: hitrejšo vožnjo, dirkanje po celcu, da prši sneg za teboj, ostre zavoje . . Toda če se boste le malo odmaknili od dogovorjenega, bo pustolovščine v trenutku konec in ostali boste z dolgim nosom.

Rezanje skozi sneg

Hm, kje je potem tu zabava, če nam za vsakim gibom stoji za hrbtom tisti tip in nam gleda čez ramo? Hja, cenjeni bralci, najprej se usedite na sani in jih poskusite nadzorovati, potem pa se bomo pogovarjali naprej. Tudi če imate veliko izkušenj s težkimi motorji, vam bodo motorne sani delale preglavice.

Zelo težko se namreč pokoravajo navodilom in če hočete izvoziti oster ovinek, morate naprej obrniti krmilo, nato v isto smer premakniti zadnjico na sedežu in se tja še močno nagniti. Kar veliko stvari hkrati za en ubogi obrat. A če tega ne storite, se bodo motorne sani le malo obrnile, vi pa boste po vsej verjetnosti zleteli s ceste. Če pa boste na ledu ali če boste vse skupaj izvedli nestrokovno, boste pogrnili, kolikor ste dolgi in široki. Postavna smučarka v bližini pa v smeh.

Da se to ne bi prevečkrat dogajalo, imajo pri podjetju AALT po teoretični lekciji pri-pravljeno še kratek praktični poduk. Odvedejo vas na poligon, kjer odpeljete svoj prvi krog z motornimi sanmi, potem pa še drugega in tretjega, vodnik pa oceni, ali sploh sodite na sani. Šele potem se lahko odločite za nadaljnje izzive. Teh je malo morje.

Lahko ostanete pri krože-nju po dobrih 400 metrov dolgem poligonu in se tu igrate Schumacherja, lahko pa se odpravite tudi na daljše vožnje po okolici. Najkrajši izlet je dolg eno uro, vozili se boste približno 15 kilometrov, za kar boste odšteli 10. 000 tolarjev (za dve osebi 14. 000, pa še menjavata se lahko za krmilom). Lahko pa se odpeljete na 22, 45, 70 in celo 120 kilometrov dolge izlete, ki ponavadi trajajo več dni. Prespite v gorskih kočah, kar pa ni vključeno v ceno.

Hop čez luknjo

Kako torej poteka vožnja z motornimi sanmi? Odvisno od tega, katere sani imate in po kakšni poti vozite. Najšibkejše sani namreč dosežejo do 100 km/h, najmočnej-še pa drvijo tudi čez 160 km/h. Sicer pa boste kot začetnik zelo redko pospešili čez 50 km/h. Krmilo se vam bo neodvisno od hitrosti nenehno treslo v roki, kakor da bi se s kolesom peljali po razritem makadamu.

Če boste vozili po planjavi, spluženi cesti ali celo ob robu smučišča, bo lažje in še zavijati vam ne bo treba prepogosto. Majhni napori in še kar velik užitek. Če pa jo boste mahnili po gozdni poti, se boste zaradi ovinkov presedali po sedežu, kakor da bi vam gorelo pod ritjo. K temu prištejte še s snegom prekrite luknje in korenine, ki jih je v gozdu kar veliko. Hja, vožnja po razritem gozdu je kar utrudljiva za telo in tudi za možgane, saj vam koncentracija ne sme popustiti niti za sekundo, sicer lahko hitro pobliže spoznate smreko ali snežni zamet. Večji napori, a tudi toliko večji užitki.

Poleg tega, kaj je lepšega od lagodne vožnja po samem gorskem vrhu s pogledom na Karavanke, ki v zahajajočem soncu škrlatno žari-jo? Kaj je razburljivejšega od nočne vožnje, ko švigaš mimo smrek, ki jih zaradi teme bolj slutiš kot vidiš?

Gregor Logar

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri