10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Moč volje in vetra

27. 5. 2004

Ste na lanskem dopustu jadrali z ženo in otroki? Lepo. Naredite korak naprej in sodelujte na pravi regati.

Verjemite nam,

da regata nima veliko skupnega s turističnim sproščanjem, kakršnega ste vajeni, če preživljate poletja na jadrnici skupaj z družino. Takrat ni veliko stresa, bliskov in grmenja (no, drugače je, če ste na morju skupaj s taščo . . ). Če ste jadranje vzljubili, je morda nastopil pravi trenutek, da zaplujete v še bolj športne vode. Zakaj preprosto ne odrinete na regato? Preverite, kakšno je tipično jadransko tekmovanje. Sami smo se udeležili Kurentove regate v Biogradu na moru.

Odpluli smo navsezgodaj z vključenim motorjem in zvitimi jadri. Umirjeno morje je obetalo, da bomo na regati brezskrbno uživali. Enajstmetrska barka s sedmimi člani posadke je lepo rezala valove. V hrbet nam je pihala blaga sapica, sonce pa je počasi kukalo izza obzorja. Moštvo mora biti usklajeno, saj brez timskega dela ni uspeha. Če popusti en sam člen, se strga celotna veriga, kar nikakor ni dobro, pa ne samo za uvrstitev. Na odprtem morju lahko ena sama na videz banalna napaka povzroči skrajno napetost, nesrečo in telesne poškodbe.

Še pol ure do začetka regate. Napetost se stopnjuje, vse nas stiska v trebuhu. Čas je, da dvignemo vsa jadra in izključimo motor. Oblačimo tekmovalna oblačila. Preizkušamo startno črto, da bi odkrili, katera stran regatnega polja je favorizirana, kajti to lahko usodno vpliva na začetek in seveda razvoj regate. Vsi člani posadke smo na svojem položaju in počasi se ogrevamo. Meni je pripadlo mesto bowmana na premcu.

Tu so še šef jadrnice, se pravi krmar, ki posluša taktikove nasvete, a ima vselej glavno besedo, trimer glavnega jadra, član posadke, ki skrbi za dvižnico, in še dva izkušena jadralca, ki sodelujeta pri manevrih.

Izbrali smo stran in spodnji položaj na startni črti. Startna procedura se je začela pravočasno. Severovzhodnik se je počasi okrepil na deset vozlov, napovedana je burja, ki naj bi se stopnjevala. Od vseh tekmovalcev bo to zahtevalo popolno osredotočenost, napeto bo do samega cilja. Danes bomo prepluli dva plova, kar je skupno 12 milj. Zadnja minuta do starta. Adrenalin raste in vsi smo nekoliko živčni. Kot bowman glasno odštevam zadnjih 30 sekund. Stojim na premcu in pazim, da ne bi udarili v katero od sosednjih jadrnic, predvsem pa na to, da ne bi predčasno poleteli čez startno črto. V tem primeru bi morali zaviti okoli bližje startne boje, s čimer bi izgubili dragoceni čas.

Burja se je okrepila na 15, 16 vozlov. Odjeknila je startna pištola in nas pognala v dirko. Dobro smo začeli, saj neposredno pred nami ni nikogar. Prebijamo se po želeni strani, zdaj se moramo docela osredotočiti na hitrost. Za pogovor ni časa. Vsak toliko slišimo le kratek napotek taktika ali krmarja, kako naj delamo z jadri in kako naj ohranjamo ravnotežje. Druge jadrnice ladje so se že začele premikati na desno stran, kar pomeni, da je čas, da obrnemo jadrnico na nove uzde in se prebijemo nad druge jadrnice. To nam tudi uspe in v trenutku smo prvi. Ohrabreni zaradi vodstva vsi še bolj poprimemo pri škotah in škotinah.

Kot da bi veter uslišal naše želje. Stopnjuje se, kar nam najbolj ustreza, saj smo uigrana posadka. Sunki zdaj dosegajo hitrost 22 vozlov. Proti vetru se bližamo boji in pripravljamo na obrat. Zdaj je pomembneje kar najhitreje dvigniti špinaker in spustiti flok. Nekaj manjših težav imamo z dvigovalcem tanguna, ampak to izurjen član posadke hitro razreši. Začeli smo glisirati vzporedno z valovi in kmalu opazili, da so nekatere manj uigrane posadke že v težavah. Zapel jim je špinaker, padajo v morje, dogaja se vse mogoče.

Pozorni moramo biti na veliko stvari. Hitro se moramo odzvati na vsak sunek in val ter se ogibati zapletenim okoliščinam, kar je na plovilu vse prej kot lahko ob toliko vrveh in premetavanju. Vseskozi moramo oprezati, kaj počnejo tekmeci. Ena od jadrnic se nam nevarno približuje in nas kmalu tudi prehiti.

To ni dobro, vendar pa ne sme prizadeti moštvenega duha. Tudi v takšnih okoliščinah moramo ohraniti hladnokrvnost in zbranost. Delo je trdo, le malo ljudi se zaveda izjemnih naporov, ki jih moramo premagati jadralci. Če pomislim, tudi našim nogometnim asom (za dodatno kondicijo) ne bi škodilo nekaj regat.

Slovenska liga bi tako lahko le pridobila . . S krmo bomo kmalu zavili okoli boje in se obrnili, tako da nam bo veter pihal v hrbet. Izbiramo načrt, kako bi se vrnili na čelni položaj, vsi pa se zavedamo, da to ne bo šlo zlahka. S tveganim manevriranjem in taktiko je vse možno. Tudi to, da se kateri od članov posadke okopa v morju. Takšen scenarij bi nam povsem uničil možnosti za zmago ali osvojitev enega od pokalov v naši skupini.

Prav to se je zgodilo barki, ki se nam je zelo približala. Pri jadranju v veter je nekdo od njih pristal v morju. Za njihovo ekipo je to pomenilo konec regate in odstop. Plujemo v zadnji del plova, smo že tretji. Vsaj ta položaj moramo ohraniti. Iščemo novo priložnost za napad in smo čedalje dlje od trenutno četrte jadrnice. Od taktika pričakujemo navodila v zadnjem trenutku. Negotovost traja do konca. Od drugega mesta nas ločijo tri dolžine. Časa je vse manj, vendar pa smo zadovoljni tudi s tem rezultatom. Jutri bomo na navigacijski regati poskusili doseči več. Zaplujemo skozi cilj, utrujeni od naporne preizkušnje. Čas je za dobro večerjo in veseljačenje z ženskami.

Kdor misli, da je jadranje le manekensko poziranje na krovu, živi v zmoti. To je zelo zahteven šport, ki zahteva poznavanje starih pomorskih veščin. Danes nam je bilo vreme naklonjeno, vetra je bilo ravno dovolj za razburljivo regato. Najhujša jadralčeva pokora je brezvetrje, prav tako pa ni prijetno, kadar piha veter s hitrostjo prek 40 vozlov. To že meji na avanturo, ki je vredna pravih morskih volkov. Analiziramo tekmo. Skoraj vsakdo je napravil dve ali tri napake, kar niti ni tako hudo, saj pri jadranju zmaga tisti, ki jih napravi najmanj. Jutri se bo vse začelo znova. Potrebovali bomo tudi nekaj sreče. Saj veste, za uspeh je tudi ta nujna.

Zlatko Ledinek

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri