Ideja za izlet: "slavni" štruklji na Kofcah! (imajo kar 6 različnih okusov!)

6. 8. 2022
Deli
Ideja za izlet: "slavni" štruklji na Kofcah! (imajo kar 6 različnih okusov!) (foto: Zasebni arhiv)
Zasebni arhiv

Štruklje s Kofc ste zagotovo videli vsaj na fotografijah. In če se vam že ob tem cedijo sline, kako dobri so šele v resnici? Poskusite sami!

OPOZORILO: Pred odhodom v gore, vedno preverite vreme. S seboj vzemite vso potrebno opremo in bodite prepričani, da imate dovolj kondicije za vzpon. Preverite še obratovanje planinskih koč.

Kofce so najbolj zahodna planina na južnem pobočju Košute. Pripravite se na razgibano pot po kolovozih, skozi gozd, čez s soncem obsijane travnike … Nato pa boste sredi pašnika ugledali kočo in vrvež okoli nje. Zadišalo bo tudi po slavnih štrukljih, ki ste jih videli na družbenih omrežjih.

Ob našem prihodu so imeli kar 6 okusov štrukljev: sirov, ajdov z orehi, čokoladen, čokoladen z malino, gozdni sadeži z jogurtom in borovničev štrukelj. Nasitite se lahko tudi ob pestrem izboru jedi na žlico in se pogrejete ob čaju in kavi.

View this post on Instagram

A post shared by #kampadanes 🇸🇮 (@kampadanes)

Ne pozabite, da se vreme hitro spreminja, kar smo občutili tudi mi - sredi vročinskega vala v dolini, smo na vrhu nosili vetrovke in dolge hlače.

Na Kofce vodi več poti, z vrha pa se lahko odpravite še naprej na katerega od dvatistočakov, po katerih poteka meja z Avstrijo.

Kako do izhodišča?

Za dobro pripravljene pohodnike

Kar z avtobusom do Tržiča. S postaje pa severno proti staremu mestnemu jedru, mimo občinske stavbe, cerkve sv. Andreja in navzgor po poti do starega gradu.

Od gradu pot vodi nad osnovno šolo. Kmalu boste prispeli do grajskega znamenja, od koder nadaljujete v smeri poti Radetzkega. Puščica vas bo usmerila mimo bližnjih vrhov: po strmi označeni poti čez Kamnitnik (873 m) in pobočje Pirman- ce (949 m), čez kolovoz na preval Kal (1112 m) in od tam po makadamskem kolovozu proti Domu na Kofcah.

Čez Kamnitnik (Kamnik, Kamnjek ali Kamnek)

Z razglednega grebena Kamnitnik pridete v gozd in se začnete spuščati, nato vas čaka zložen vzpon na Pirmance. Po razglednem travnatem slemenu se spustite do makadamske ceste, jo prečkajte in nadaljujte po širokem kolovozu do bližnjega vikenda, od koder se pot nadaljuje rahlo desno na gozdno pot, ta pa vas bo pripeljala na kolovoz. Po tej poti se spustite do manjšega prevala in nato rahlo desno na Kal. Tu se vam pridružita še dve poti iz Podljubelja in iz Doline.

Sledi razgibana pot na planino Kofce

Po treh urah in pol hoje bodo domači štruklji in preostale dobrote še kako šli v slast. Nato pa se povzpnite še do razgledišča in na klopci uživajte v razgledu na Ljubljansko kotlino, Storžič, Stegov- nik, Veliki Javornik Begunjščice, Preval in Košuto.

Za družine in zmerne pohodnike
Shutterstock

Če se na Kofce odpravljate z malčki, izberite krajši dostop, na primer mimo kmetije Matizovec. Tam parkirate avto na makadamskem parkirišču in se začnete vzpenjati po cesti. Table vas bodo na nekaterih mestih usmerile na gozdno pot, ki ji lahko sledite, ali se še naprej vzpenjate po cesti.

Pot bo trajala približno eno uro, odvisno, kako dobro ste pripravljeni in ali imate s seboj tudi otroke. Obstaja še lažja pot mimo kapelice.

Vir: www.visit-trzic.com

Preberite še: 7 idej za izlete in pohode po Sloveniji

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"