Ideja za izlet: Na Špik

19. 7. 2018
Deli
Ideja za izlet: Na Špik (foto: Osebni arhiv)
Osebni arhiv

Pohod, ki bo prijal predvsem poleti … Do vrha vas bo ves čas spremljala prijetna senca.

Pred leti, ko še ni bilo avtocestnega križa, je skozi Črni Vrh nad Idrijo peljala najkrajša pot iz Ljubljane v Gorico. Danes je, odmaknjen od prometnega vrveža, priljubljena točka za pohodnike, kolesarje in ljubitelje zimskih športov.

Črni Vrh in okoliška naselja so obkroženi z vrhovi, s katerih se odpirajo prelepi razgledi od Jadranskega morja do Triglava.

Za začetek bomo prehodili Špik (1069 metrov), sicer gozdnat vrh, a na vsake toliko vam tudi ta ponudi lep razgled. V poletni vročini je pohod še posebej prijeten, lahko nam verjamete na besedo.

Na Špik se lahko odpravite iz Črnega Vrha oz. iz ene od serpentin na cesti Črni Vrh-Col, iz sosednjega Zadloga (slabše označena pot) … Lahko pa se odpravite tudi na eni strani gor in vrnete po drugi dol.

Če boste šli na Špik iz Zadloga

V Črnem Vrhu pri cerkvi zavijete desno. Peljete se mimo pokopališča, kmečkega turizma Pr’ Mark, do razpotja, kjer se držite levo. Cesta se vzpne in vas pripelje na zadloško planoto. Že na začetku ravnine stoji na levi kapelica, kjer lahko začnete svoj pohod.

Pri kapelici nadaljujte po ožji asfaltni cesti v smeri zaselka Plestenice (avto lahko pustite le nekaj metrov naprej ali malo naprej, ko se začne makadamska cesta).

Ko se asfalt konča, se držite leve in nadaljujte do zadnje hiše. Tam se začne gozdna pot dvigati v hrib.

Na vrhu se pot za kratek čas položi, a že kmalu bo treba zaviti ostro levo in spet nadaljevati v hrib, od koder že lahko ujamete lep razgled prek pašnikov in travnikov do gora zadaj. Pri vrhu bodite pozorni – zavili boste desno, nato takoj levo (naravnost pa pot vodi navzdol drugega izhodišča), gozdna potka vas bo pripeljala do vpisne knjige.

Če se odločite za drugo pot: zapeljite se skozi Črni Vrh proti Colu. Ob cesti, na nekoliko bolj ravnem predelu, boste opazili rdeče planinske table.

Namig: ker je pot iz Zadloga slabše označena, priporočamo, da za natančnejši opis povprašate kar pri domačinih.