Ideja za izlet: Po Vertovčevih poteh

23. 1. 2018
Deli
Ideja za izlet: Po Vertovčevih poteh (foto: Shutterstock)
Shutterstock

Tudi to soboto ali nedeljo ne bo treba ostati doma. Vikend si polepšajte s pohodom po vipavskih gričih.

Za to lahko hojo boste potrebovali približno pet ur, s postanki pri prijaznih domačinih, ki bodo poskrbeli, da boste ostali pri močeh, pa še kakšno več.

Pot je označena, ob njej pa je cela vrsta naravnih in kulturnih spomenikov.

• Opazovali boste lahko nahajališča fosilov ob Vipavi,
  • navdušila vas bodo tipična vipavska naselja, kot je spomeniško zaščiteno središče vasi Šmarje,
  • na razglednih točkah pa se vam bo odprl prečudovit pogled na vso Vipavsko dolino.
Najprej pa do vasi Ustje

Pohod se začne pri mogočnem starem hrastu pred vasjo Ustje, obdano z bujnimi vinogradi ter s pestro zgodovino. Kako do tja? Hitro cesto Vipava–Nova Gorica zapustite pri izvozu Ajdovščina, nadaljujte proti Planini in že v naslednjem križišču vas bo smerokaz usmeril proti vasi Ustje.

Od hrasta jo mahnite po poljski poti proti vzodu, nato pa desno po cesti do Dolenj. Preden se povzpnete do cerkvice sv. Marjete, naredite kratek postanek za ogled nahajališča fosilov (tik nad vasjo Dolenje). Od cerkvice nato nadaljujte do prve razgledne točke Nabojs, od koder lahko občudujete obrobje Vipavske doline.

Nadaljujte na Planino, proti zaselku Brith ter do Dolenje vasi, pred katero stoji stara kapelica sv. Antona, nato pa skozi Kravjo dolino do zaselka Marci. Tu se z asfaltne ceste podajte na poljsko pot ob robu Planinske ravni, ki vas pripelje do prevala Trešnik pod Ostrim vrhom.

Desno navkreber se lahko v desetih minutah povzpnete do najvišje točke pohoda – Ostrega vrha. A se potem vrnite na preval ter se spustite proti Gaberjam, od koder boste nadaljevali do zaselka Potok ter naprej do Šmarij.

Sledi vzpon do Vrtovč ter spust proti Tevčam (tu lahko ponovno uživate v nepozabnem razgledu) in zaselku Uhanje ob reki Vipavi, ki je najnižja točka pohoda (75 m.n.v.).

Zdaj vas čaka le še skok čez most in pot proti vzhodu. Skozi vas Ustje se vrnete na izhodišče.

Vir: www.tic-ajdovscina.si

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ