narava-pohod

Narava zdravi, pomirja, povezuje ... Vse, kar vidimo, slišimo, doživljamo v vsakem trenutku, ko smo zunaj, ne vpliva le na naše razpoloženje, temveč deluje tudi na naš živčni, endokrini in imunski sistem.

Povprečen človek preživi pred ekranom vsaj 10 ur na dan. To vključuje gledanje televizije, delo na računalniku, igranje video iger in brskanje po pametnem telefonu. Ta odvisnost lahko postane tako močna, da posameznik celo preneha hoditi ven.

Strokovnjaki opozarjajo, da je preživljanje časa v naravi zelo pomembno, saj to ne vpliva le na psihično stanje in zdravje, temveč tudi na telesno. Ljudje, ki živijo blizu zelenih površin in veliko časa preživljajo v naravi, naj bi imeli manj težav z zdravjem in živijo dlje, narava pa jim pomaga obvladati življenjske stiske, pravijo. Raziskave so namreč pokazale, da je preživljanje časa pred ekranom povezano z utrujenostjo, depresijo in anksioznostjo, ADHD pri otrocih in slabo koncentracijo. Japonski raziskovalci pa so odkrili, da je bila pri ljudeh, ki so živeli v bližini gozda, pojavnost raka na pljučih, maternici, prostati, debelem črevesju in maternici precej nižja.

Preverite tudi: 26 pomembnih stvari, ki nas jih lahko nauči narava

Kako zdravi narava

  • V naravi krepimo imunski sistem.
  • Poskrbimo za dozo vitamina D (zaradi pomanjkanja se zmanjšuje kostna masa, pojavi izčrpanost, težave s sladkorjem v krvi in bolečine v sklepih ...).
  • Raziskava, objavljena v publikaciji Personality and Social Psychology Bulletin, pa je pokazala, da smo, če smo obkroženi z naravo, bolj skrbni, ljubeči.
  • Na naše počutje vplivajo tudi zvoki narave. Ti pomirjajo, pozitivno vplivajo na srce ter spravijo hormone v red, pravi prof. Josh Smyth s Penn State Univerze. Predlaga, da zunaj preživimo 20 minut na dan.
  • Ko sami preživljamo čas v naravi, s tem ne izboljšamo le kreativnosti, tudi duševno zdravje se izboljša.
  • V naravo se je dobro odpraviti tudi, ko se znajdemo pred težavo, ki je nikakor ne moremo razrešiti.
  • Narava naj bi pozitivno vplivala tudi na motivacijo.
  • Številne raziskave so pokazale, da preprečuje nastanek kratkovidnost predvsem pri otrocih (zaradi preživljanja časa pred ekranom).
  • In po dolgem sprehodu na svežem zraku zagotovo ne bomo imeli težav s spancem.
  • Seveda pa ne gre mimo te plati hoje: z rednim gibanjem zunaj bomo poskrbeli za dobro formo in pokurili kar nekaj dodatnih kalorij.

Zato se vsak dan odpravite po dozo dobrega počutja v naravo. Kot pravi prof. Josh Smyh je dovolj 20 minut na dan.

Že z 20-minutnim sprehodom boste:

  • poskrbeli za dobro voljo,
  • več energije,
  • manj verjetnosti za razvoj bolezni srca in diabetesa,
  • podaljšali življenje in
  • okrepili spomin.
Ideja za izlet:

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

Zato bi morali več časa preživeti v naravi

Po dveh dneh pohajkovanja na svežem zraku in raziskovanja Triglavskega narodnega parka mogoče ne boste napisali bestselerja (no, lahko pa tudi, nikoli ne veste), a tu so drugi...

6 načinov, kako se povezati z naravo

Koliko časa dnevno preživite v naravi? 

Rebeka Dremelj: "Aktivnosti, gibanje in narava so postali del našega vsakdanjika, ki ga ne bi zamenjala za nič na svetu."

Pevka Rebeka Dremelj s hčerkama Šajano in Sijo veliko časa preživi v naravi. Tudi sama se je kot otrok veliko gibala in prav zaradi tega svoji punčki vzgaja v športnem duhu.
Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

5 stvari, ki jih morate vedeti, če bi radi hitro shujšali

Na trgu je ogromno izdelkov, ki pri preoblikovanju telesa obljubljajo takojšnje rezultate. In potem so tu še hitre, predvsem pa stroge diete. Pa je res mogoče zdravo izgubiti konkretno količino kilogramov v zelo kratkem času in potem to težo tudi obrdžati?
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

Vadba za celo telo: Kombinacija počepa in planka

Naj bo tokratni trening drugačen - izvajajte le dve vaji in z njima razgibajte celo telo. Menite, da je izziv prelahek?
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri