Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak

Kdaj hoja lahko postane vadba?

Kdaj hoja lahko postane vadba? (foto: profimedia) profimedia
28. 6. 2019

Ali hoja po dnevni sobi in sprehod do službe že šteje kot opravljena vadba? 

Če malo pobrskate, lahko najdete veliko pozitivnih posledic hoje: sproščanje, odklop od stresa, gibanje, nabiranje kondicije … Pa vendar, lahkoten 20 minuten sprehod ne more nadomestiti vadbe. Lahko pa hoja šteje kot vadba, če se je lotite na tak način. 

Kdaj lahko svoji hoji rečem vadba?

Za kardio vadbo je značilno pospešeno utripanje srca in hitrejše dihanje, medtem ko v ritmu premikate večje mišice v telesu. Hoja spada v to skupino, vendar je pomembno, kako hodite. Premikati se morate tako hitro, da gibanje postane izziv za srčno-žilni sistem in mišice. Pozorni morate biti predvsem na tri stvari: hitrost, dolžino in intenzivnost. Vse spremenljivke so odvisne od vsakega človeka posebej, velja pa pravilo, da se morate zadihati, vendar do te mere, da se še lahko pogovarjate. 

Tu so le okvirne številke, ki veljajo za večino ljudi, seveda pa vse prilagodite svojim sposobnostim. “Normalna hoja” za večino pomeni približno 12 minut na kilometer, kot hitra hoja pa se smatra 10 minut ali manj na kilometer in vsekakor šteje kot vadba. 

Od hoje boste vsekakor imeli veliko pozitivnih učinkov za zdravje, na primer: 

  • boljše razpoloženje
  • manjše tveganje za depresijo
  • dober pretok krvi po telesu
  • fizična pripravljenost
  • znebite se utrujenosti čez dan
  • manjše tveganje za kronične bolezni

Morda vas bo ob malce hitrejši hoji zamikal celo tek. Da bi se opogumili tudi za to aktivnost, vam dajemo nekaj dobrih razlogov, zakaj izbrati tek:

Močnejši imunski sistem: raziskave so pokazale, da že reden enourni tek v zmernem tempu krepi imunski sistem.

Boljši spomin: vadba spodbudi nevrogenezo – tvorjenje novih nevronov v predelu možganov, ki sodelujejo pri nastajanju spominov in prostorski navigaciji. 

Boljši spanec: po teku boste spali trdno in dolgo.

Močno jedro: to velja predvsem za tek po brezpotjih, kjer trasa od vas zahteva dobro stabilnost. Zato se med tekom vključijo mišice jedra in 'prebudijo' vsi manjši stabilizatorji, ki jih pri drugih aktivnostih redko uporabljate.

Boljša samopodoba: redna vadba, še posebej tek, prinaša nešteto koristi in pozitivno vpliva tudi na duševno zdravje, tako tudi na samopodobo oz. samozavest.

Tečete lahko z namenom: tekaške prireditve imajo pogosto dobrodelno noto. Zelo lepa gesta.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri