10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Nordijska hoja: Kaj je dobro vedeti?

Nordijska hoja (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
14. 3. 2012

Hoja s palicami je učinkovitejša in zelo dobrodošla, saj se pri nordijski hoji obremenitev razporedi po celotnem telesu. V gibanje je namreč vključenih kar do 90 odstotkov vseh mišic. Poleg tega je primerna za ljudi vseh starosti, oblin in stopenj telesne pripravljenosti. In ker poteka v naravi, je dobra tako za telo kot za dušo.

Osnovni pomen nordijske hoje je povečati učinkovitost običajne hoje, tako da so mišice aktivnejše in da se na najlažji način poveča hitrost hoje.

Je idealna za izboljšanje kardiovaskularnih zmogljivosti, povečanje mišične moči in vzdržljivosti, izboljšanje ravnotežja in gibljivosti pa tudi za zmanjšanje telesne teže in izboljšanje koordinacije.

Značilnosti nordijske hoje

  • V gibanje je vključeno celotno telo - do 90 odstotkov vseh mišic!
  • Odlično se krepita srčno-žilni in dihalni sistem.
  • Z nordijsko hojo razbremenjujemo skočni in kolenski sklep, kolke in hrbtenico.
  • Izboljšujemo aerobno vzdržljivost, moč rok in ramenskega obroča.
  • Povečujemo gibljivost, zlasti hrbtenice.
  • Nordijska hoja zmanjšuje ali odpravlja bolečine v vratu, ramenih in križu.
  • Srčna frekvenca je v primerjavi z običajno hojo višja do 20 udarcev na minuto pri enakem občutku napora.
  • Poraba kalorij je v primerjavi z običajno hojo večja za 20 - 40 odstotkov.
  • Poraba kisika je v primerjavi z običajno hojo večja za 25 odstotkov.
  • Z nordijsko hojo odlično učvrstimo mišice nog in zadnjice ter trebušne in hrbtne mišice.
  • Nordijska hoja nam omogoča pokončno držo in popravlja nepravilno hojo.
  • Omogoča več kot 200 različnih vaj za celotno telo.

Kaj potrebujemo za nordijsko hojo

Potrebujemo ustrezno športno opremo glede na letni čas. V lepem vremenu naj bodo oblačila zračna in lahka, obutev pa nizka, s poltrdim podplatom - najboljši so nizki pohodniški čevlji z izrazitejšim vzorcem na podplatu, ki ima tudi na koreninah in kamnih dober prijem.

V mrazu in dežju seveda oblečemo nekoliko toplejša oblačila (vendar ne pretopla, saj se med vadbo telo zelo zagreje), še pomembneje pa je, da oblačila ne prepuščajo vode in vetra.

Potrebujemo primerno dolžino palice, palica pa mora biti lahka, čvrsta in vzdržljiva, imeti mora visoko težišče, da dobro ublaži tresljaje, biti mora iz kompozitnega materiala (kombinacija ogljikovih in steklenih vlaken), imeti mora ergonomsko oblikovan ročaj (najbolje iz plutovine), posebno oblikovan pašček, ki omogoča prost pretok krvi, se prilagaja velikosti roke/dlani in omogoča sproščen odriv, jekleno konico pod ustreznim kotom za hojo po mehkejših podlagah in snemljiv gumijast nastavek, ki omogoča hojo po asfaltu in ob odrivu preprečuje zdrs.

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri