10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Kaj je spinning

11. 1. 2009

Spinning® je kardiovaskulrani trening, ki imitira kolesarjenje. Vodi ga profesionalno usposobljeni inštruktor, ki udeležence spodbuja s svojim znanjem in z glasbo. Vedno nasmejan na čelu skupine lahkotno potiska pedale in z različnim tempom simulira naravne kolesarske razmere, kot sta klanec in ravnina.

Osnova vadbe je merjenje srčnega utripa, ki pove, koliko naporen je trening. Izmerite ga lahko sami, veliko lažje pa je, če se opremite z merilnikom, ki odčita rezultate. Šele ko veste, kolikšno obremenitev prenese vaše srce, lahko obvladate vadbo. Obremenitve razdelimo na več težavnostnih stopenj glede na srčni utrip:

  • Od 50- do 65-odstotna obremenitev srca: območje RECOVERY – neintenzivna vadba, namenjena regeneraciji in aktivnemu počitku.
  • Od 65- do 75-odstotna obremenitev srca: območje ENDURANCE – poudarek je na aerobnem treningu, izgorevanju maščob in mentalni pripravi posameznika; vaje, ki jih izvajamo, so ravnina, tek in skoki.
  • Od 75- do 85-odstotna obremenitev srca: območje STRENGHT – poudarek je na treningu moči, pridobivanju vzdržljivosti, izgorevanju maščob; gre za mešanico aerobnega in anaerobnega treninga, po ogrevanju izvajamo klanec sede in stoje, tek z obremenitvijo, skoke v klanec.
  • Od 65- do 92-odstotna obremenitev srca: območje INTERVAL – trening, ki ima največji razpon intenzivnosti; to je aerobno-anaerobna vadba, ki poudarja izgorevanje maščob, razvijanje laktatne tolerance, razvoj moči in hitrosti ter izboljšuje frekvenco in ritem, izvajamo pa vse vaje.
  • Od 80- do 92-odstotna obremenitev srca: območje RACE DAY – trening tekma, ki ga uporabljamo kot test pripravljenosti; izjemno intenziven trening, s katerim vadeči preverijo svoj napredek.

Kakšna je ura spinninga

Slovenska inštruktorica Spinninga® Polona Gosar Ranković se z njim ukvarja že 14 let: »Svojo uro sestavim glede na udeležence trenin­ga, njihovo telesno pripravljenost in seveda njihove cilje in želje. Med sezono naredim ciklizacijo: septembra ali oktobra začnem z najmanj dvema mesecema aerobnega treninga (z največ 80- do 85-odstotno obremenitvijo srca); bolj ko se bliža smučarska sezona, več vadbe namenjam vzdržljivosti v moči, to so klanci; po smučarski sezoni pa se osredotočim na hitrost in večkrat kakšen Race Day oziroma tekmo, saj se že priprav­ljamo na kolesarjenje na prostem. «

  • Spinning® je v osemdesetih izumil ultramaratonec Jonathan Goldberg, ki je naredil kolo na vztrajnik in začel trenirati v garaži. Ko je k treningu povabil še prijatelje in dodal glasbo, je nastal program Spinning®, ki ga je tudi patentiral.
  • Danes je na svetu več kot 40 tisoč Spinning® centrov v več kot 90 državah, v Sloveniji imamo devet uradnih in nekaj manj kot sto profesionalnih inštruktorjev.

  • Spinning® je primeren za vsakogar – od aktivnih športnikov do ljudi, ki imajo srčne težave, visok pritisk, diabetes, poškodbe kolen . . Nosečnice so zelo dobrodošle, dokler ni trebuh prevelik.

Katja Golob

vir: Elle

Značke: spinning

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri