cevlji

Če je zima za vas čas, ko manj pogosto odidete v telovadnico in se ukvarjate s športom, v pomlad zakorakajte počasi in postopoma. Tu je nekaj koristnih nasvetov.

Toplo vreme privabi v naravo redne in občasne športnike. Če se štejete med slednje in z gibanjem šele počasi začenjate, vključite nekaj korakov, ki vas spravijo nazaj v formo.

Pred začetkom gibanja prilagodite prehrano. Profesionalni športniki imajo z dobrim razlogom natanko določeno dieto, ki se je morajo držati, da bi se lahko na treningu in tekmah dobro odrezali. To je njihovo “gorivo”, ki gradi mišice in daje energijo za gibanje. Čeprav sami ne boste več ur dnevno posvetili športu, morate prilagoditi prehrano. Obroke naj sestavlja veliko zelenjave, vlaknine, beljakovine in dobre maščobe. Izognite pa se predelanemu sladkorju, ki povzroča le zmedo z dvigom in padcem krvnega sladkorja.

Prisilite se v zanesljivost in redno opravljanje treningov. Pri tem vam zelo pomaga dnevnik vadbe:

  • vedeli boste, kateri dnevi so namenjeni (aktivnemu) počitku in kateri treningom
  • ob spremljanju napredka gradite samozavest in izboljšujete samopodobo
  • z večjo verjetnost dosežete cilje in jih kasneje z veseljem odkljukate
  • če gre kaj narobe, hitro opazite, da se oddaljujete od zastavljenega
  • lažje boste prepoznali potrebe telesa in prilagodili urnik.

Ker samo začetna želja ne bo dovolj, da bi celo pomlad, poletje in jesen vztrajali s športom, morate najti dodatne spodbude. Pomagate si lahko s prijateljem za vadbo, zaradi katerega ne boste obležali na kavču ali v zgodnjih jutranjih urah preslišali budilke. Obljubite si majhne nagrade, ki ne spodkopavajo treningov (nezdrava prehrana je povsem odveč). Najdite nekaj, zaradi česar se bo vredno potiti in vztrajati.

Prisluhnite svojemu telesu. Posebej na začetku boste po napornih treningih precej utrujeni in morda bi prav prišel kakšen dan počitka več. Ne silite naprej, če telo še ni pripravljeno. Namesto tega se podajte na malo daljši sprehod ali po opravkih odidite s kolesom. Težavnost, razdaljo in čas stopnjujte šele, ko boste trenuten trening opravili brez težav. Ne skušajte dohiteti prijatelja, ki se z aktivnostjo ukvarja že nekaj mesecev dlje kot vi in ne skušajte drugim dokazovati, da zmorete. Telovadite zase in za svoje dobro počutje.

Spodbudite se z nagrado že na začetku. Govorimo o nečem, kar vam bo dalo razlog, da še z večjim veseljem zavežete vezalke in se odpravite ven. Morda je to nova športna majica, menjava razpadlih superg, športna ura, potovanje, ki si ga privoščite po dosegu določenega cilja … Ob upoštevanju finančnih zmožnosti podkrepite motivacijo in poskrbite za popoln spomladanski začetek telovadbe.

Tu pa je še nekaj idej za čudovite izlete z dih jemajočimi razgledi:

Sorodni članki

Teh napak pri treningu ne naredite

Nekaj osnovnih napak, na katere se je vredno spomniti, če se redno ukvarjate s športom.

Treniramo za maraton: Kako se pripravljati, česa vam nihče ne bo povedal in kako si olajšati tek

Prebujanje narave je zbudilo tudi veliko tekačev, ki se že skrbno pripravljajo na novo sezono maratonov. Če ste se tokrat tudi vi odločili udeležiti kakšnega, je tu nekaj koristnih...

Take večerne navade imajo ljudje, ki so predani športu

Kaj počnejo drugače, kot vsi ostali?
Izbor uredništva

Doma pripravljene vode z okusom - 16 odličnih receptov

Ste v trgovini kdaj vzeli v roke plastenko vode z okusom in preverili njene sestavine?

Več...

Zakaj srečni pari ne delijo svojega življenja na družbenih omrežjih?

Živimo v zanimivih časih, ko objave na profilih družbenih omrežij pogosto pomenijo več kot to, kar se dogaja v realnosti.

Več...

7 opozorilnih znakov, da ne poslušate svojega srca

Preverite, ali ste zares sposobni poslušati sebe?

Več...
Najbolj brane vsebine

Ideja za izlet: Rabeljsko jezero

Radi bi se šli nekam ohladiti, sprostiti, se sončiti, morda veslati... Z družino, psom ali prijatelji. Pa ne veste, kam? Rabeljsko jezero je odlična destinacija. 
Več...

Poletna torta z grškim jogurtom in jagodičjem (brez dodanega sladkorja in peke!)

Če si grški jogurt radi privoščite za sladico ali zajtrk, vam bo všeč tudi lahka torta brez peke. Ker ima malo sestavin in je priprava povsem preprosta, jo lahko naredite tudi na počitnicah ali kot piknik sladico.
Več...

Hujšanje: 8 nasvetov, ki jih upoštevajte, če se številka na tehtnici ne premakne

Videti je preprosto – manj hrane, več gibanja. Strategija, ki so jo preizkusili številni in tudi dosegli odlične rezultate. Vsem pa ta način ne prinese rezultata, ki si ga želijo. Če ste med njimi, je morda čas, da preizkusite drugače. Morda je čas, da ...
Več...

Ideja za izlet: Mašun - ki ponuja številne možnosti za sprehode in rekreacijo v naravi

Čudovita sončna sobota, preživeta v objemu prostranih notranjskih gozdov!
Več...

8 nasvetov, kako izstopiti iz cone udobja

Običajno nas je strah sprememb, zato veliko ljudi raje biva v navidezno varni coni udobja. A v coni udobja ne bomo naredili ničesar velikega. 
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri