cevlji

Če je zima za vas čas, ko manj pogosto odidete v telovadnico in se ukvarjate s športom, v pomlad zakorakajte počasi in postopoma. Tu je nekaj koristnih nasvetov.

Toplo vreme privabi v naravo redne in občasne športnike. Če se štejete med slednje in z gibanjem šele počasi začenjate, vključite nekaj korakov, ki vas spravijo nazaj v formo.

Pred začetkom gibanja prilagodite prehrano. Profesionalni športniki imajo z dobrim razlogom natanko določeno dieto, ki se je morajo držati, da bi se lahko na treningu in tekmah dobro odrezali. To je njihovo “gorivo”, ki gradi mišice in daje energijo za gibanje. Čeprav sami ne boste več ur dnevno posvetili športu, morate prilagoditi prehrano. Obroke naj sestavlja veliko zelenjave, vlaknine, beljakovine in dobre maščobe. Izognite pa se predelanemu sladkorju, ki povzroča le zmedo z dvigom in padcem krvnega sladkorja.

Prisilite se v zanesljivost in redno opravljanje treningov. Pri tem vam zelo pomaga dnevnik vadbe:

  • vedeli boste, kateri dnevi so namenjeni (aktivnemu) počitku in kateri treningom
  • ob spremljanju napredka gradite samozavest in izboljšujete samopodobo
  • z večjo verjetnost dosežete cilje in jih kasneje z veseljem odkljukate
  • če gre kaj narobe, hitro opazite, da se oddaljujete od zastavljenega
  • lažje boste prepoznali potrebe telesa in prilagodili urnik.

Ker samo začetna želja ne bo dovolj, da bi celo pomlad, poletje in jesen vztrajali s športom, morate najti dodatne spodbude. Pomagate si lahko s prijateljem za vadbo, zaradi katerega ne boste obležali na kavču ali v zgodnjih jutranjih urah preslišali budilke. Obljubite si majhne nagrade, ki ne spodkopavajo treningov (nezdrava prehrana je povsem odveč). Najdite nekaj, zaradi česar se bo vredno potiti in vztrajati.

Prisluhnite svojemu telesu. Posebej na začetku boste po napornih treningih precej utrujeni in morda bi prav prišel kakšen dan počitka več. Ne silite naprej, če telo še ni pripravljeno. Namesto tega se podajte na malo daljši sprehod ali po opravkih odidite s kolesom. Težavnost, razdaljo in čas stopnjujte šele, ko boste trenuten trening opravili brez težav. Ne skušajte dohiteti prijatelja, ki se z aktivnostjo ukvarja že nekaj mesecev dlje kot vi in ne skušajte drugim dokazovati, da zmorete. Telovadite zase in za svoje dobro počutje.

Spodbudite se z nagrado že na začetku. Govorimo o nečem, kar vam bo dalo razlog, da še z večjim veseljem zavežete vezalke in se odpravite ven. Morda je to nova športna majica, menjava razpadlih superg, športna ura, potovanje, ki si ga privoščite po dosegu določenega cilja … Ob upoštevanju finančnih zmožnosti podkrepite motivacijo in poskrbite za popoln spomladanski začetek telovadbe.

Tu pa je še nekaj idej za čudovite izlete z dih jemajočimi razgledi:

Sorodni članki

Zakaj (še vedno) niste nič bližje vašim športnim ciljem?

“Napredoval bom v moči”, ste si obljubili kakšno leto nazaj. Pa še vedno ne zdržite celotnega treninga z utežmi. Kaj je šlo narobe?

Teh napak pri treningu ne naredite

Nekaj osnovnih napak, na katere se je vredno spomniti, če se redno ukvarjate s športom.

28-dnevni fitnes izziv: 14. DAN - 11 TOP nasvetov, kako ohraniti motivacijo

Ker vemo, kako težko je včasih ohraniti motivacijo, smo zbrali 11 top nasvetov, s pomočjo katerih vam bo uspelo ohraniti motivacijo vse do konca našega izziva.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri