To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Kako shujšati in povečati mišično maso, ne da bi telovadili?

Kako shujšati in povečati mišično maso, ne da bi telovadili? (foto: Profimedia) Profimedia
6. 4. 2019

Lahko čisto zares s telesno vadbo ’v glavi’ shujšamo oziroma povečamo mišično maso? Raziskava sicer pravi, da lahko, vendar ...

Izumljamo pasove, da bi lahko med gledanjem televizije oblikovali šesterčke, diete s piškoti, da bi se lahko brez slabe vesti basali z nasičenimi maščobami in s sladkorjem … Vse, da bi se spravili v top formo in za to naredili … absolutno ničesar. Ležali v postelji, sanjali o fitnesu in oblikovali telo. Bilo bi fantastično, kajne?

No, nekatere raziskave trdijo, da je mogoče.

Hujšanje in mišična masa s pomočjo vizualizacije

Obstaja raziskava, opravili so jo na Univerzi v Ohiu, ki pravi, da lahko telo okrepimo s pomočjo vizualizacije – sedimo torej in razmišljamo o telovadbi.

Brian Clark in sodelavci so v raziskavo vključili 29 prostovoljcev, ki so jim za mesec dni imobilizirali zapestja. Polovica prostovoljcev je nato vsak dan vizualizirala, kako razgibavajo zapestja. Natančneje – petkrat na teden so po 11 minut sedeli in se osredotočali na to, kako krepijo mišice zapestij. Ko so jim odstranili mavec, so imeli tisti, ki so se v mislih osredotočali na telovadbo, dvakrat močnejše mišice zapestja kot tisti, ki tega niso počeli.

Sama ideja pravzaprav ni nova. Gre za pogosto zapostavljeno področje nevroznanosti, pravijo – čeprav uma največkrat ne povezujemo s telesom oz. z mišicami, sta le povezana. Kar so pred Clarkom dokazovali tudi številni drugi znanstveniki.

Guang Yue s Clevelandske klinike je poročal, da je vizualizacija poskrbela za povečanje prstnih mišic za 35 %. Kai Miller z Univerze v Washingtonu pa je dokazal, da se pri vizualizaciji aktivirajo isti predeli v možganih, kot se to zgodi med vadbo.

Neka študija pa je pokazala tudi, da lahko zgolj z vizualiziranjem dvigovanja uteži pospeši­­­­te postopek okre­van­ja po poškodbi. V štu­diji so moški, ki so si predstavljali, ka­­­­­ko trenirajo bi­­cep­­­­­­se, doživeli 13-odstot­no povečanje mišične mase, ne da bi vzdig­nili eno samo utež.

Kaj je res?

S tem, ko ohranjamo možgane aktivne, ohranjamo zdravo tudi telo. Toda telovadba v glavi kljub temu ne more krepiti oz. ohranjati mišične mase. Tako kot tega ne naredi pas za trebušne mišice.

Dvigovanje uteži ali katerikoli drug šport je veliko učinkovitejši od telovadbe v glavi, saj poskrbi za aktivacijo uma in telesa istočasno.

Bi še vedno raje verjeti raziskavi?

Vir: Scientific American

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri