kolesar

Kolesarjenje je dobro za telo in dušo. Če še niste povsem odločeni, imamo za vas 14 super razlogov, zakaj se splača pognati pedale. 

1. Če redno kolesarite, ste v povprečju lahko bolj v formi kot deset let mlajši ljudje, ki jim kolesarjenje ni všeč.

2. S kolesom in seveda njegovo večkratno uporabo se lahko ubranite marsikatere 'zahodnjaške' bolezni, kot so bolezni srca in ožilja, visok krvni tlak, debelost in stres.

3. Kolesarjenje ne oblikuje le nog, ampak krepi in oblikuje celo telo in vpliva tudi na maščobe v trebušni votlni, ki je povezano z različnimi značilnimi obolenji sodobnega zahodnega sveta.

4. Če imate bolečine v sklepih ali pa vas tarejo kakšne druge bolečine, zaradi katerih ne morete teči (čeprav si še tako želite), je kolesarjenje (poleg plavanja) ena boljših rešitev.

5. Nekaterim bo všeč tudi naslednji podatek: že s sproščenim kolesarjenjem, v nizkem tempu (<10 mph), lahko v eni uri porabite do 281 kalorij, pišejo na NutriStrategy. Če imate radi izzive, poženite pedale hitreje ali poiščite kakšen hrib.

6. Stres je včasih najboljše pregnati kar s potenjem. Na seznam se med drugim uvrščajo lahkotna hoja, joga, umirjen ples in seveda kolesarjenje. In še ena dobra stran: za to ne potrebujete recepta. K vadbi se lahko zatečete vedno, ko boste razdraženi.

7. Krepi spomin. Kar je dobro za srce, je dobro za možgane, pravijo. Raziskovalci ameriške univerze Columbia pravijo, da vsaka redna vadba prekrvavi naše možgane in pospeši izdelavo nevronov (pomaga pri obnavljanju celic). In nekateri športi še posebej prijajo našim možganom: sprehod, tek, plavanje in kolesarjenje. 

8. Na kolesu morate motor prispevati sami – srce. To med vadbo poveča svojo moč in učinkovitost. Pravzaprav se podaljša tudi njegova življenjska doba.

9. Naj se sliši še tako neverjetno, pomaga črevesju pri njegovem delu. Fizična aktivnost spodbudi črevesno peristaltiko in s tem prebava. Poleg tega aerobna vadba pospešuje dihanje in srčno frekvenco, kar spodbudi krčenje črevesnih mišic.

10. Na univerzi Stanford so opravili raziskavo, v kateri so pod drobnogled vzeli posameznike, ki so imeli težave z nespečnostjo, njihovo delo pa je bilo v večini sedeče. Rezultat? Pri tistih, ki so vsako jutro 20-30 minut kolesarili, se je zvečer čas, ki so ga potrebovali, da so zaspali, prepolovili.

11. Več svobode. Tečemo ponavadi po že ustaljenih trasah. Podobno je z rekreativno hojo. Na kolesu lahko raziščemo tudi bolj oddaljene kraje, se podamo na daljšo turo. Ki jo brez težav popestrimo še s hojo do tamkajšnjih zanimivosti. Kot zanimivost: Na kolesu lahko z isto količino energije naredite kar do štirikrat večjo razdaljo kot peš.

12. Nekatere vadbe bo z leti verjetno treba postaviti na stranski tir. Ker bodo preprosto prenaporne za telo. Dobra stran kolesarjenja je, da to lahko počnete tudi, ko boste starejši. Če vas le ne bodo takrat pestile kakšne druge težave.

13. Dobro za okolje. Če živite v mestu, se s kolesom odpeljite v službo in po opravkih. Tako boste naredili veliko dobrega za okolje in še razgibali se boste. Med dihanjem na kolesu porabite zgolj petino kisika, ki ga zapravijo motorna kolesa, obenem pa v ozračje ne spuščate škodljivih plinov. Prihranili boste tudi denar in vaše živce. Še ena informacija:

14. Lahko ste dobrodelni. Vsako leto se prirejajo številne kolesarske dirke in mnoge med njimi tudi z dobrodelno noto.

Preverite še: Najlepše kolesarske poti v Sloveniji 

Preizkusite se tudi izzivih:

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

7 nasvetov za boljši kolesarski nastop

Je kolesarjenje postala resna aktivnost in si želite postati boljši, hitrejši in vitkejši? Začnite z enim korakom naenkrat.

Zakaj kolesariti?

Izgubljanje odvečnih kilogramov na kolesu (na pravem ali sobnem) je lahko prav zabavno. Kolesarjenje je izziv, lahko je družabni dogodek (ali pa tudi ne) in ponuja enega...

Kolesarjenje krepi hrbet in sklepe

Lepo vreme kar vabi na kolo. Privoščite si izlet s kolesom. Kolesarjenje je namreč izjemno zdravo in ima veliko pozitivnih učinkov na naše telo in dušo.
Najbolj brane vsebine

6 zdravilnih lastnosti kakija

Kaki je prava mala zakladnica hranilnih in zdravih sestavin. Poglejmo si, na kaj vse blagodejno vpliva. 
Več...

25 neverjetnih učinkov tibetanskih vaj na telo in duha

Ljudje iz različnih starostnih skupin, ki so vsaj en mesec izvajali tibetanske vaje, pričajo o presunljivih rezultatih. Poskusite z vajami tudi vi in doživite izboljšanje na nivoju telesne gibčnosti, zdravja, notranjega miru in življenjske energije.
Več...

Če opazite naslednje znake, je z vašim črevesjem (verjetno) nekaj narobe

Z nezdravim črevesjem povezujemo nekatere znake, ki ste jih verjetno pripisali čemu drugemu. Preverite, ali jih imate.
Več...

Jesenski okusi: Polnjena in pečena jabolka

Ko boste preizkusili naslednji recept, boste oboževali jabolka. Sladica je primerna tudi za jesenske zabave ali le kot sladek prigrizek na deževen dan.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri