4 top ideje za izlete s kolesom

6. 9. 2017
Deli
4 top ideje za izlete s kolesom (foto: Shutterstock)
Shutterstock

Do veličastnih gradov, graščine in dvorca … Če vam ostane kaj časa in energije, pa vsekakor raziščite še okolico.

Polhograjska graščina

V 13. in 14. stoletju je na tem mestu stal stolpast dvor, graščak Kunstel je v 17. stoletju prizidal še baročno grajsko kapelo, razgledni stolp, uredil park in pred vhod postavil Neptunov vodnjak. V graščini je Muzej pošte ter Krajevni muzej.

Kako do tja: Iz Ljubljane se odpravite mimo končne postaje LPP št. 5 (Podutik) na Topol in se od tam spustite v polhograjsko dolino.

Polhov gradec

Grad Brežice, Pišece in Bizeljsko

Pot do treh gradov začnete v Brežicah. Tamkajšnji grad ima eno najlepših baročno poslikanih viteških dvoran, v njem pa domuje Posavski muzej. Grad Pišece stoji na hribu na južnem pobočju Orlice. Pot do grajskih vrat vodi skozi angleški vrt. Grad Bizeljsko, ki stoji nad Bizeljsko vasjo, pa boste prepoznali po dveh okroglih stolpih s stožčasto streho.

Kako do tja: Iz Brežic (do Brežic z vlakom) se odpravite v smeri Globoko in naprej do Pišec. Od tam nadaljujte proti Bizeljskem.

Bizeljsko

Dvorec Štatenberg

Veličastno baročno poslopje s čudovito okolico je dal postaviti grof Attems. Z mogočnimi freskami in štukaturami v viteški dvorani velja za enega najlepših baročnih dvorcev v Sloveniji.

Kako do tja: Iz Poljčan zapeljite v Zgornje Poljčane, pri cerkvi zavijte levo in nadaljujte do Podboč. Tam se spustite levo in nadaljujte po makadamski poti prek ravnice v Studenice, naprej do Krasne in Makol. Za Makolami skrenete levo.

Ravbarjev stolp in grad Hošperk

Ravbarjev stolp, edini ostanek Malega gradu iz 11. stoletja, stoji pri vhodu v Planinsko jamo. Nedaleč so razvaline gradu Hošperk.

Kako do tja: V Gornjem Logatcu za stavbo pošte zavijte levo na makadamsko cesto. Držite se desne, pri tretjem odcepu pa skrenite levo. Pot vodi do Grčarevca. Od tod se prek Planinskega polja podajte do Planine. Do Logatca se lahko odpeljete z vlakom.