Ideja za izlet: S kolesom iz Vipave do slikovitega Štanjela

28. 5. 2017
Deli
Ideja za izlet: S kolesom iz Vipave do slikovitega Štanjela (foto: Profimedia)
Profimedia

Privoščimo si še kakšen izlet s kolesom. Potepanje začnimo v Vipavi, dolini pod skalami. Ali slovenskih Benetkah, kot ji pravijo nekateri.

Staro naselje leži v zgornji Vipavski dolini ob izvirih reke Vipave. Naselje je tako prepredeno z vodo, da ima kar 25 mostov. Upravičeno pomislimo na Benetke.

Tudi raziskovanje Vipave in okolice je lahko lep (družinski) izlet, a morda kdaj drugič. Če želite priti še pred večerom do Štanjela in nazaj v Vipavo, bo treba zavrteti pedale. Pred vami je približno 40 kilometrov srednje zahtevne poti.

Iz Vipave jo mahnite kar po stari cesti in po dovozu hitre ceste zavijte desno proti Slapu. Kmalu se bo treba nekoliko povzpeti, nato pa se boste čez preval spustili v Gaberje in v dolino Branice. V prvem večjem križišču se usmerite spet strmo navzgor.

Po vzponu vas čaka le še dober kilometer do slikovitega Štanjela, ki mu svojevrsten pečat dajejo ozke ulice, majhni trgi, sredi katerih stojijo kamniti vodnjaki, grad in cerkev sv. Danijela.

Štanjel

Od tu se spustite po Fabianijevi poti v Kobdilj, nato pa se priključite glavni cesti in nadaljujte levo navzdol vse do odcepa za Dolance. Prispeli boste v dolino potoka Branica. Sledi vzpon na Goški preval – tu lahko izberete bližnjico skozi vas Goče ter po makadamu in kolovoz mimo gradu Lože ali pa jo mahnite kar po glavni cesti skozi Manče in Lože, od tu pa naravnost nazaj v Vipavo.

Viri: www.vipava.si; www.smaragdna-pot.com; S kolesom po Sloveniji, Sebastjan Vehar

Novo na Metroplay: "Življenje nam prek izzivov želi nekaj povedati" | Dejan in Tamara - Pot do spremembe