kolo

Že ob prvih toplih sončnih žarkih vsako leto steze preplavijo kolesarji. Poleg tega, da skrbijo za okolje, za svoje telo naredijo veliko dobrega. Preverite, kaj vam prinese že krajša vožnja s kolesom in zakaj bi morali avtomobil nemudoma zamenjati za dve kolesi.

Pozitivne lastnosti kolesarjenja 

Da bi bili deležni neverjetnih koristi vožnje s kolesom, vam ni treba prevoziti na tisoče kilometrov in postati profesionalni športnik. Ne glede na to, ali se prevažate na novem ali starem (a varnem) kolesu, ki je prej pripadal vaši mami, babici in še komu, je zanimiva in zabavna vadba zagotovljena. Prijazna je tudi vaši denarnici, saj prihranite pri bencinu in skrbite za okolje ter sebe.

V vaš natrpan urnik kjer za športne aktivnosti žal ni prostora, boste dodali gibanje, ki je bolj učinkovito, kot si mislite. Srčno-žilni sistem spodbudi na enak način, kot katerakoli druga aerobna aktivnost, na primer hoja, tek in ples.  

Kolesarjenje krepi tudi stegenske mišice, mišice v bokih in spodnjem delu telesa. Če vaša pot vključuje vzpone pri katerih stojite na pedalih, pri gibanju sodelujejo še roke in zgornji del telesa. Vadba je prijazna do sklepov in celo pomaga ohranjati hrustanec. To je dobra novica za vse, ki imate probleme s stopali, koleni in hrbtenico. Veseli je bodo tudi ljudje s prekomerno težo, ki začenjajo s programi hujšanja. Vadba pogosto obremenjuje sklepe, zato sta kolesarjenje ali plavanje odličen »oddih« od drugih aktivnosti.

Če boste kolo redno zamenjevali za avto, boste ohranili ali celo zmanjšali obseg pasu. Kadar imate možnost izbire, kolesarite raje zunaj, saj boste zaradi naravnih dejavnikov kot je veter dosegli boljše rezultate, kot na kolesu v telovadnici.

Do odlične forme s pravilno prilagojenim kolesom

Če se kolo ne bo prilegalo vašemu telesu, se od vseh zdravstvenih prednosti lahko poslovite. Ko se odločate o barvi kolesa, povprašajte tudi za nasvet o prilagajanju vašega novega najboljšega prijatelja. Če je kolo za vas preveliko, boste čez čas občutili bolečino v vratu in hrbtu. Previsok in prenizek sedež je vzrok bolečin v kolenih. Nastavite ga tako, da bo koleno malo upognjeno, ko stopite s pedala.

Za strokovni nasvet vprašajte v trgovinah s kolesi, kjer vam bodo izmerili pravilno višino okvirja, sedeža in krmila. Tako bo vožnja udobnejša in prijazna telesu. Poskrbite tudi za varnost v prometu, saj niste edini, ki uživate v te vrste rekreaciji. Vedno nosite čelado, poskrbite za vidnost in upoštevajte pravila prometa. Ta so določena prav tako kot za avtomobile, zato pride v poštev upoštevanje talnih označb, znakov in seveda smeri kolesarske proge.

Preberite tudi: 

Sorodni članki
None

Glejte nase

Boljša oblika je skrivnost za večjo učinkovitost, povečanje mišične mase in izogibanje poškodbam. Kako lahko izboljšate svojo, si preberite v tem članku.

Cestno kolesarjenje

Cestno kolesarjenje je kljub strmemu vzponu gorskega kolesarstva v zadnjih desetletjih še vedno najbolj priljubljeni kolesarski rekreativni šport (sodeč po prodaji koles). Seveda je izbira…

Vadba na sobnem kolesu - za kurjenje podkožne maščobe

Aerobne naprave, kot je sobno kolo, so odlične za izgubljanje podkožne maščobe – seveda če jih uporabljate pravilno. Učinkovita vadba je kratka in intenzivna, zato jo…

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri