To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Zakaj kolesariti?

1. 5. 2014

Izgubljanje odvečnih kilogramov na kolesu (na pravem ali sobnem) je lahko prav zabavno. Kolesarjenje je izziv, lahko je družabni dogodek (ali pa tudi ne) in ponuja enega boljših načinov, da aktivno (s telesno vadbo) izklešete svoje telo.

Kolo je dosegljivo vsakomur in skoraj vsak se zna z njim peljati. Poleti je seveda 'pravo' kolesarjenje bolj smiselno, saj boste več v naravi. Kolo lahko izkoristite tudi kot prevozno sredstvo za dnevne opravke, mimogrede pa boste še hujšali, ne da bi bili z 'glavo' na treningu.

Prednosti kolesarjenja

  • Izgubljate maščobo in kurite kalorije s povišanim srčnim utripom.
  • Kolesarjenje izboljšuje in ohranja vaše zdravje.
  • Je večstranska fitnes vaja (izboljšuje vašo moč in vzdržljivost), ki vpliva na vse glavne mišice na nogah.
  • Pri kolesarjenju je obremenitev na vaše sklepe zelo majhna in je alternativa teku (zato je poleg plavanja kolesarjenje zelo priporočljivo za osebe, ki so pretežke ali se rehabilitirajo po poškodbi).
  • Ne potrebujete posebnega treninga. Ko se enkrat naučite voziti kolo, ga znate za vedno.

Kalorije

Na kolesu boste v pol ure porabili od 150 do 300 kalorij ali več. V eni uri počasnega, nenapornega kolesarjenja porabite približno 300 kalorij.

Zdravje

Kolesarjenje izboljšuje kardiovaskularni sistem in prečisti pljuča ter poveča njihovo zmogljivost.

Zanimiva statistika: če bi le eno tretjino kratkih poti, ki jih sicer naredimo z avtom, prevozili s kolesom, bi nacionalna stopnja srčnih bolezni upadla od 5 do 10 odstotkov (vir: BikeBiz).

Začetek

Izbira kolesa je lahko težava, saj je ponudba res velika (cestno, gorsko, mestno, trek ...).

Za kolo lahko zapravite nekaj tisoč evrov ali pa le sto. Poglejte za rabljenimi ali pa popravite svoje staro kolo. Ne potrebujete vrhunskega kolesa, da bi shujšali, še posebej ne za vožnjo v službo.

Pomislite, kakšne so vaše želje, in se posvetujte s prodajalcem, poznavalcem ali pa pobrskajte po spletu.

Na začetku ne pretiravajte s prevoženimi kilometri, da se navadite (predvsem vaše noge in zadnja plat), in sprva se izogibajte klancem. Počasi podaljšajte trajanje kolesarjenja. Zelo pomembni pa so seveda tudi vaša motivacija in REDNA VADBA (od 3- do 5-krat na teden) ter postavljanje realnih ciljev (npr.: vsakič bom kolesarila 5 minut dalj časa).

Spoznavajte nove kotičke in kraje

Kolesarjenje je idealna priložnost, da bolje spoznate okolico. Pri kolesarjenju naredite mnogo večjo razdaljo kot pri hoji ali teku. Kolesarjenje si naredite čim bolj zanimivo in zabavno, saj vas bo to dodatno motiviralo. Odkrivajte nove kraje v okolici.

Krepitev mišic

Kolesarjenje kuri kalorije in vam ne pomaga razširiti – 'nabildati' mišic (poglejte, kakšni so vrhunski kolesarji). Bolj verjetno je, da boste shujšali in učvrstili zadnjo plat, mišice okoli pasu ...

Torej, kolesarjenje bo učvrstilo jedro telesa – vezni del (mišice, ki povezujejo zgornji in spodnji del telesa: trebuh, spodnji del hrbta, zadnja plat ter zgornji del nog).

Do okolja prijazno

Kolo je predvsem prevozno sredstvo. Ne onesnažuje okolja, tistemu, ki ga vozi, pomaga ohranjati zdravje, privarčujemo (odpadejo stroški za bencin ali avtobus), z lahkoto ga kjerkoli parkiramo (in seveda upamo, da nam ga ne ukradejo).

Vsi, ki se vozijo v službo z avtom in niso oddaljeni več kot 10 ali 15 kilometrov, bi to lahko počeli s kolesom (vsaj poleti). Med kolesarjenjem v službo kurite kalorije, skrbite za svoje zdravje, privarčujete denar in še popoldne vam ni treba na trening.

Varnost

  • Prepričajte se, da je vaše kolo tehnično brezhibno, sicer ga raje odpeljite do bližnjega servisa ali pa se sami pozabavajte z njim. Tudi med vožnjo (posebej na daljše ture) je dobro s seboj imeti najnujnejšo opremo.
  • Spoštujte cestnoprometne predpise in ravnajte v skladu s trenutnimi razmerami (dež, veter, sonce v oči, zastoji v prometu).
  • Nosite opazna svetla oblačila in ne pozabite na luč, ko se znoči.
  • Nosite varnostno čelado, imejte kolesarske hlače (za daljše ture), tudi zaščitna očala so dobrodošla, saj vam lahko mimogrede kaj prileti v oko.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri