start

Če ste do sedaj telovadili le tu in tam, sedaj pa ste se odločili, da boste vzpostavili rutino, preverite nekaj nasvetov, kako z vsem skupaj začeti.

Na prvi pogled redno ukvarjanje s športom ne izgleda tako naporno, vsaj če aktivnosti spremljate na družbenih omrežjih. Oseba stopi v telovadnico, oblečena po zadnjih modnih smernicah in se loti vaj, vmes pa posname nekaj “selfijev”, na katerih izgleda odlično. Sledijo fotografije “zdravih” in na videz privlačnih obrokov. Če bi vse to preizkusili sami, brez kakršne koli priprave, bi verjetno odnehali že po prvem tednu in podlegli starim navadam. Zato se uvajanja športnih aktivnosti lotite postopoma in premišljeno.

Zakaj se sploh lotiti vadbe?

Naj vas za začetek malce motiviramo z razlogi, zakaj bi sploh pričeli z redno rekreacijo:

  • vzdrževali (ali po potrebi zmanjšali) boste telesno težo

  • okrepili in izoblikovali boste mišice

  • utrdili boste telo in bili tako pripravljeni na več izzivov

  • ne boste podlegli stresu in boleznim, ki razsajajo v vsakem letnem času

  • imeli boste veliko več energije in naokrog boste hodili boljše volje

  • okrepili boste samozavest

  • presenečeni boste, kako veliko napora prenese vaše telo

  • ko se navadite na šport, boste v njem uživali

  • zmanjšali boste tveganja za mnoge bolezni
Preden pričnete z redno vadbo, morate pripraviti in preveriti nekaj stvari.

1. Naredite podroben pregled svojega zdravja. Če ste popolnoma zdravi in nimate posebnih težav, boste ta korak hitro opravili. V nasprotnem primeru pa naredite spisek stvari, ki bi lahko povzročale preglavice pri določenih vrstah vadbe (na primer poškodba kolena ali rame, nizek pritisk, prekomerna telesna teža, bolezni, ki omejujejo gibanje). Ob specifičnih težavah je najbolje, da se posvetujete z osebnim trenerjem, ki vam bo znal priporočiti vrste vadb, ki vam bodo ustrezale.

2. Ugotovite, zakaj želite to početi. Brez pravega cilja, bo motivacija hitro pošla, saj ne boste vedeli, zakaj se pravzaprav trudite. Zato na list zapišite razloge, ki vas vodijo k tej odločitvi. Naj bodo realni in dosegljivi. Razdelite jih na več manjših korakov, tako da dobite tudi tedenske cilje. Potrebujete le še koledar, kjer boste delali kljukice vsakokrat, ko opravite, kar ste si zastavili.

Ne pozabite, da boste ob tem morali uvesti tudi zdravo prehrano. Če se že sedaj prehranjujete dokaj zdravo, s tem ne boste imeli težav. Raziščite, kakšne obroke boste potrebovali pred in po vadbi ter vnaprej pripravite nekaj receptov ter idej.

3. Naj bo telovadba navada. Šport uvrstite na urnik kot vse druge obveznosti in se tega držite. Čeprav se boste na začetku morali privaditi in vzpostaviti ritem, boste kasneje lažje ostali aktivni, če bo gibanje del rutine. Nikdar ne izpuščajte treningov (razen ob izjemnih nepredvidljivih priložnostih) in “sprogramirajte” možgane tako, da bodo vsaj na začetku vadbo dojemali kot nekaj obveznega. Kasneje boste v njej pričeli uživati.

Kaj naj obujem in oblečem za vadbo?

Pri izbiri oblačil bodite pozorni na to, da izberete materiale, ki odvajajo pot in se hitro sušijo. Nikar ne oblecite bombažne majice, kot spodnji del pa izberite trenirko oziroma hlače, v katerih se boste počutili udobno.

Pomembnejša kot oblačila, pa je obutev. Bolje je, da si za izbiro športnih čevljev vzamete več časa in vanje vložite malce več denarja. Pozorni bodite na:

  • velikost (dolžina in širina, stopalni lok stopala)

  • vrsta vadbe ali način teka (nevtralen/supinacija/pronacija, preko pete) -  na podlagi tega izbiramo model copata

  • blaženje in trdota podplata, prečna in vzdolžna togost – stabilnost (torej telesna teža in podlaga po kateri bomo tekli oziroma se rekreirali)

  • padec podplata (peta – prsti)

  • predhodne poškodbe

  • pri resnejših tekačih tudi glede na namen oziroma različne hitrosti teka ter razdalje (tekmovalni copati, copati za trening…)

Pomembno pa je tudi, kako preizkusiti športne čevlje, kar ima ključno vlogo pri tem, za katere se boste na koncu odločili. V obutvi se morate počutiti dobro in udobno, a ne ohlapno. “Pri nakupu športnih copat morate vedno obuti, zavezati in preizkusiti (hoja po trgovini, tek na tekaški napravi) tako levi kot desni čevelj. Obute imejte vsaj 10 minut v športnih nogavicah (ki jih prinesete s seboj). Preizkusite več različnih modelov”, svetuje kineziolog  in tekaški trener pri AADS, Gregor Verbošt.

Sorodni članki

Vprašali smo trenerja: Kaj je najbolj pomembno pri nakupu športne obutve?

Čevlji so  obvezna oprema pri skoraj vseh vrstah vadbe, vseeno pa jim pogosto posvečamo premalo pozornosti. Zato smo o nakupu in uporabi povprašali kar diplomiranega kineziologa in...
None

Kako najdemo primerno obutev glede na stopalo?

Za tekačice in tekače, ki imajo prekomerno pronacijo, ni velikih težav dobiti primerne tekaške copate. Ker je takšnih tekačev največ, je temu primerna tudi ponudba modelov.

Gorniški in športni čevlji Alpina - za izkušene hribolazce in pohodnike

Pohodni čevlji Alpina imajo dolgoletno tradicijo na trgu. Že več kot 65 let jih razvijajo in izdelujejo izkušeni čevljarski mojstri v tovarni obutve v Žireh, njihovo vodilo...
Najbolj brane vsebine

6 zdravilnih lastnosti kakija

Kaki je prava mala zakladnica hranilnih in zdravih sestavin. Poglejmo si, na kaj vse blagodejno vpliva. 
Več...

25 neverjetnih učinkov tibetanskih vaj na telo in duha

Ljudje iz različnih starostnih skupin, ki so vsaj en mesec izvajali tibetanske vaje, pričajo o presunljivih rezultatih. Poskusite z vajami tudi vi in doživite izboljšanje na nivoju telesne gibčnosti, zdravja, notranjega miru in življenjske energije.
Več...

Če opazite naslednje znake, je z vašim črevesjem (verjetno) nekaj narobe

Z nezdravim črevesjem povezujemo nekatere znake, ki ste jih verjetno pripisali čemu drugemu. Preverite, ali jih imate.
Več...

Jesenski okusi: Polnjena in pečena jabolka

Ko boste preizkusili naslednji recept, boste oboževali jabolka. Sladica je primerna tudi za jesenske zabave ali le kot sladek prigrizek na deževen dan.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri