10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Pomanjkanje gibanja lahko povzroči krčenje možganov

Pomanjkanje gibanja lahko povzroči krčenje možganov (foto: profimedia) profimedia
25. 10. 2019

Nevrologi so ugotovili, da je fizična vadba najboljši način za povečanje števila možganskih celic, njeno pomanjkanje pa povzroči krčenje in staranje možganov. 

Študija je pokazala, da lahko pri ljudeh srednjih let preveč časa preživetega v sedečem položaju ter pred televizijo na kavču in brez gibanja povzroči staranje in krčenje možganov.  

"Ugotovili smo neposredno povezavo med pomanjkanjem gibanja in zmanjšanjem volumna možganov, kar se pozna desetletja pozneje kot staranje možganov," je povedal avtor študije Nicole Spartano iz Univerze medicine v Bostonu, ki prav tako opozarja, da gre za študijo opazovanja in ne dokazuje, da slaba fizična aktivnost povzroča krčenje možganov, dokazuje pa njuno medsebojno povezavo. 

Raziskava je bila narejenja na preko 1500 posameznikih povprečne starosti 40 let, ki niso imeli demence ali bolezni srca v 90-ih letih. Raziskavo so ponovili čez 20 let in ponovno pogledali MRI sliko možganov posameznikov, ki so bili tedaj stari okoli 60 let. 

Bolj kot je bil posameznik neaktiven pri svojih 40-ih letih, manjši volumen možganov je imel čez 20 let. Prav tako so imeli ljudje, ki so imeli povišan krvni tlak in ritem srca čez 20 let zmanjšan volumen možganov. 

Rezultati poudarjajo pomembnost gibanja pri ljudeh srednjih let. Medtem ko so raziskovalci na Finskem potrdili, da fizična vadba stimulira rojstvo novih nevronov in tako poveča volumen možganov.

Potrebujete še kakšen razlog, da manj sedite in se več gibate? 

Če si želite zdrav um, možgane in telo skozi celo življenje, naj vas ta raziskava motivira, da vsak dan poskrbite za dovolj gibanja. 

psychologytoday.com, aan.com

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri