telovadba

Znano je, da naj bi se proti staranju borili s športom, dve vadbi pa sta za to še posebej priporočljivi.

Šport ima na telo in um mnogo koristnih učinkov, ki ste jih že izkusili, če se redno ukvarjate z njim. Pomaga na primer pri nespečnosti, daje veliko zalogo energije, izboljša razpoloženje in očisti misli, prav tako pa znižuje tveganja za nekatere bolezni. Poleg vsega tega se lahko z vadbo borite tudi proti staranju, oziroma zaviranju znakov staranja.

Kateri vadbi sta zato najbolj priporočljivi?

Glede na opravljeno raziskavo, bi morali za mladosten videz redno izvajati vzdržljivostno in visoko intenzivno (HIIT) vadbo. Vadbi pospešita srčni utrip in ohranita celice mlade dlje časa. To je bilo ugotovljeno z merjenjem struktur imenovanih telomeri, ki se nahajajo na koncu kromosomov. S staranjem se telomeri krčijo, od njihove dolžine pa je odvisno tudi stanje ožilja, torej ali bo imela starejša oseba več ali manj možnosti za srčne bolezni in kap.

hiit

To pa še ne pomeni, da ne potrebujete drugih vrst vadb, ki prav tako skrbijo za zdravje in preprečujejo težave, ki se pojavijo s starostjo. Ne pozabite na primer na trening za moč ali dvigovanje uteži, saj mišična masa z leti upada, kar lahko povzroči padce, zlome, osteoporozo, gibalno oviranost … HIIT in vzdržljivostna vadba zgolj pripomoreta k ravnovesju, ki ga vzpostavite z raznolikimi treningi za celo telo.

Na srečo lahko veliko aktivnosti spremenite v visoko intenzivne, tako da jim dodate hitrostne intervale. Tu je nekaj primerov:

  • tek: 30 sekund visokega skipinga, 10 minut počitka / lahkoten tek, 200 metrov sprinta, lahkoten tek

  • kardio vaje: 30 sekund hitrega (pravilnega!) izvajanja vaje, 1 minuta počitka

  • plavanje: hitro plavanje 200 metrov, 1 minutni počitek

  • ples: 4 plesne poteze po štirikrat, 1 minuta počitka

Še posebej na začetku pazite na dolžino intervalov, saj morate kljub intenzivnosti vadbe izvajati pravilno. Ko osvojite gibanje, se poigrajte s časom, vendar si vedno vzemite dovolj počitka.

Preverite tudi: 

Sorodni članki

4 treningi za hitro porabo maščob

Če bi radi v kratkem času porabili nekaj več kalorij in se znebili občutka polnosti, se lotite intervalov. Štiri (vsak traja le nekaj minut) smo pripravili mi.

Kateri šport je najboljši za hujšanje?

Športna aktivnost in uravnotežena prehrana - najboljša kombinacija za izgubljanje kilogramov. A kateri šport izbrati?

6 prednosti visoko intenzivne (HIIT) vadbe

Kljub temu da je HIIT vadba časovno krajša od običajne, prinaša podobne rezultate in ima mnogo prednosti. Preverite, zakaj bi jo morali izvajati vsaj enkrat tedensko.
Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

5 stvari, ki jih morate vedeti, če bi radi hitro shujšali

Na trgu je ogromno izdelkov, ki pri preoblikovanju telesa obljubljajo takojšnje rezultate. In potem so tu še hitre, predvsem pa stroge diete. Pa je res mogoče zdravo izgubiti konkretno količino kilogramov v zelo kratkem času in potem to težo tudi obrdžati?
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

Vadba za celo telo: Kombinacija počepa in planka

Naj bo tokratni trening drugačen - izvajajte le dve vaji in z njima razgibajte celo telo. Menite, da je izziv prelahek?
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri