telovadba

Znano je, da naj bi se proti staranju borili s športom, dve vadbi pa sta za to še posebej priporočljivi.

Šport ima na telo in um mnogo koristnih učinkov, ki ste jih že izkusili, če se redno ukvarjate z njim. Pomaga na primer pri nespečnosti, daje veliko zalogo energije, izboljša razpoloženje in očisti misli, prav tako pa znižuje tveganja za nekatere bolezni. Poleg vsega tega se lahko z vadbo borite tudi proti staranju, oziroma zaviranju znakov staranja.

Kateri vadbi sta zato najbolj priporočljivi?

Glede na opravljeno raziskavo, bi morali za mladosten videz redno izvajati vzdržljivostno in visoko intenzivno (HIIT) vadbo. Vadbi pospešita srčni utrip in ohranita celice mlade dlje časa. To je bilo ugotovljeno z merjenjem struktur imenovanih telomeri, ki se nahajajo na koncu kromosomov. S staranjem se telomeri krčijo, od njihove dolžine pa je odvisno tudi stanje ožilja, torej ali bo imela starejša oseba več ali manj možnosti za srčne bolezni in kap.

hiit

To pa še ne pomeni, da ne potrebujete drugih vrst vadb, ki prav tako skrbijo za zdravje in preprečujejo težave, ki se pojavijo s starostjo. Ne pozabite na primer na trening za moč ali dvigovanje uteži, saj mišična masa z leti upada, kar lahko povzroči padce, zlome, osteoporozo, gibalno oviranost … HIIT in vzdržljivostna vadba zgolj pripomoreta k ravnovesju, ki ga vzpostavite z raznolikimi treningi za celo telo.

Na srečo lahko veliko aktivnosti spremenite v visoko intenzivne, tako da jim dodate hitrostne intervale. Tu je nekaj primerov:

  • tek: 30 sekund visokega skipinga, 10 minut počitka / lahkoten tek, 200 metrov sprinta, lahkoten tek

  • kardio vaje: 30 sekund hitrega (pravilnega!) izvajanja vaje, 1 minuta počitka

  • plavanje: hitro plavanje 200 metrov, 1 minutni počitek

  • ples: 4 plesne poteze po štirikrat, 1 minuta počitka

Še posebej na začetku pazite na dolžino intervalov, saj morate kljub intenzivnosti vadbe izvajati pravilno. Ko osvojite gibanje, se poigrajte s časom, vendar si vedno vzemite dovolj počitka.

Preverite tudi: 

Sorodni članki

HIIT trening: Zakaj se ga “bojimo” in kakšne ugodnosti prinaša? (+ primer vaj za začetnike)

Visoko intenzivnega treninga običajno ne vključujemo v svoj urnik vadbe, ker se ga bojimo. V resnici pa bi od njega imeli veliko pozitivnih rezultatov, kmalu se lahko pokaže tudi...

Kateri šport je najboljši za hujšanje?

Športna aktivnost in uravnotežena prehrana - najboljša kombinacija za izgubljanje kilogramov. A kateri šport izbrati?

4 treningi za hitro porabo maščob

Če bi radi v kratkem času porabili nekaj več kalorij in se znebili občutka polnosti, se lotite intervalov. Štiri (vsak traja le nekaj minut) smo pripravili mi.
Najbolj brane vsebine

Se ne morete znebiti maščobe na trebuhu? Morda imate te slabe navade

Če maščobni obročki kar nočejo stran in se celo povečujejo, imate skoraj zagotovo vsaj eno od naslednjih navad. Čas je, da ukrepate.
Več...

Oblikujemo spodnji del telesa: 5 obveznih vaj

Tokrat se posvetimo spodnjemu delu telesa, torej zadnjici, stegnom, mečam, bokom ... Naslednjih 5 vaj morate obvezno dodati vašemu treningu. 
Več...

Ste prepričani, da spite dovolj? Tu je 5 znakov, da vam v resnici primanjkuje spanca!

Morda ne občutite tiste opoldanske zaspanosti in pomanjkanja energije na sploh, a tu je nekaj manj očitnih znakov, s katerimi vam telo sporoča, da je v resnici že precej izčrpano.
Več...

13 korakov, kako spet začeti verjeti vase

Vsi se kdaj zataknemo v nekaj, kar nas ovira, včasih pa sploh ne najdemo prave motivacije, da bi začeli delati na spremembi, ki jo nujno potrebujemo. kako se zares vzljubiti in privabiti v življenje same dobre stvari? Postavite sebe na prvo mesto že danes!
Več...

Ne boste verjeli, kakšne POSLEDICE na telesu pušča vadba z utežmi (za zdravje gre!)

Če ste do sedaj vadbo z utežmi radi preskočili, boste odslej verjetno ravnali drugače. Navdušimo vas s posledicami, ki jih ta lahko prinese.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri