To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Zakaj pogosto prespite jutranjo vadbo?

Zakaj pogosto prespite jutranjo vadbo? (foto: profimedia) profimedia
31. 3. 2018

Čeprav ste jutranji tip človeka in z vadbo radi opravite takoj, ko odprete oči, vam jo pogosto uspe prespati. Morda vas ovira katera izmed naslednjih navad.

Ne glede na to, ali ste že zjutraj športno aktivni ali ne, bi morali v jutro uvesti nekaj navad, ki vam pomagajo, da se bolje pripravite na dan. Zakaj to potrebujemo? Z organiziranimi jutri boste prihranili veliko slabe volje in skozi vrata odšli začeli polni energije. To se bo odražalo na vaši produktivnosti in splošnem počutju. Po delu in opravkih ne boste zgarani legli na kavč pred televizijo, ampak z veseljem uživali v prostem času. Ko boste nekaj časa pri tem vztrajali, boste uvideli, zakaj se splača vsak dan vstati iz postelje malce prej. Poleg tega boste vsa opravila izvajali avtomatsko in se vam ne bo potrebno posebej truditi.

Med drugim v jutranjo rutino ne pozabite vključiti:
  • obilnega (in obveznega) zajtrka
  • rokovnika, v katerem preletite dan in se opomnite na pomembne stvari
  • kozarca vode (z limono), takoj ko odprete oči
  • pospravljanja postelje
  • nekaj razteznih vaj za zbujanje

Če se radi odpravljate na jutranjo vadbo, vendar ste prezaspani in se ne morete spraviti iz postelje, verjetno nekaj počnete narobe.

Tu so možni vzroki:

Imate pozno večerjo

Ko veste, da za jutrišnji dan pripravljate trening v zgodnjih urah, si ne privoščite obroka tik pred spanjem. Pazite tudi, da boste izbrali lahko prebavljivo hrano, ki vas ne bo ovirala pri spanju. Zato je pametno, da svoje obroke vsaj približno načrtujete in po potrebi umestite dodatno malico ali kaj izvzamete iz jedilnika.

Pritiskate gumb za “dremež”

Čeprav ste mnenja, da bi nekaj dodatnih minut spanja ključno pripomoglo  k vašemu dobremu počutju, je ravno obratno. Možganom ne date znaka, da je čas za bujenje, zato boste še cel dan zaspano zehali. Poleg tega vam z vsako minuto zmanjkuje časa za jutranjo vadbo, zato ste jo primorani izpustiti. Izberite budilko, ki nima možnosti dremeža in naj ne bo na pametnem telefonu, ki moti spanec.

Ne zaužijete niti grižljaja

Ko se zbudimo, je raven krvnega sladkorja zelo nizka, saj več ur nismo ne jedli ne pili. Če takoj obujete športne copate in se odpravite ven, si boste povzročili še več nevšečnosti. Na prazen želodec ne boste morali dobro telovaditi, poleg tega se zelo hitro lahko pojavi vrtoglavica ali slabost. Če si boste zajtrk privoščili po treningu, prej zaužijte vsaj nekaj majhnih grižljajev in ne pozabite spiti najmanj enega kozarca vode.

Pred spanjem brskate po telefonu

Svetloba telefona in drugih elektronskih naprav moti spanec, ki je še posebej za športnike ključnega pomena. Takrat se telo pripravlja za naslednji podvig in celi poškodbe. Ker s telefonom v bližini še nekaj časa ne boste zaspali, ga puščajte v drugem prostoru. Skušajte posvojiti navado, da vsaj 30 minut pred spanjem ne uporabljate elektronskih naprav, ampak namesto tega raje berete ali se pogovarjate. Kvaliteta spanja se bo zelo izboljšala.

Ne pripravite stvari in ne načrtujete vadbe večer prej

Kadar računate na to, da boste zjutraj pripravili vse, kar potrebujete za trening in se na licu mesta spomnili, kaj morate početi, gre običajno vse po zlu. Ko zmedeno tekate sem ter tja in nabirate pripomočke na kup, nimate časa misliti še na vaje. Kasneje pa neveste, kaj bi sploh počeli. Za vse to poskrbite že prej in se zbudite brez skrbi.

Ne vzamete si časa za ogrevanje

Ker ne želite izgubljati časa, takoj preidete k bistvu in se lotite kompliciranih vaj. Pa ne bi smeli. Vedno se morate posvetiti ogrevanju, saj v nasprotnem primeru tvegate poškodbe, bolečine in slabše rezultate. Ne pozabite na raztezanje po treningu, saj vas bodo v nasprotnem primeru še ves dan opozarjale bolečine v mišicah.

Obstaja tudi nekaj slabih navad, ki jih ne bi smel početi nihče, ki se ukvarja s športom:

Za spodbudo preverite še:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri