To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

6 idej za dodajanje naravnih beljakovin v vaš beljakovinski napitek

6 idej za dodajanje naravnih beljakovin v vaš beljakovinski napitek (foto: flexshop) flexshop
25. 4. 2018 Promocijsko sporočilo

Le kdo bi se branil hranljivega napitka z beljakovinami, ki ga lahko pripravimo kar v kuhinjskem mešalniku, in to še preden se povsem zbudimo ter ugotovimo, da se nam pravzaprav že mudi v službo?

Prav v tem je čar mešalnika, ki predstavlja idealno rešitev za tiste, ki želijo različne hranljive snovi zmešati v en obrok. Beljakovinski napitki so dandanes zelo priljubljeni, a niso vsi tako zdravi, kot bi lahko bili. Številni vsebujejo preveč sladkorja, nekaterim manjkajo vlaknine ali pa vsebujejo premalo beljakovin. Whey beljakovine iz sirotke, ki jih lahko kupimo v trgovinah s športno prehrano, kot je Flexshop, predstavljajo naravno in zdravo opcijo, na voljo pa je še vrsta drugih možnosti za dodajanje beljakovin ali pripravo beljakovinskih napitkov.

Čeprav z vnosom beljakovin ne gre pretiravati, jih za pravilno delovanje telesa potrebujemo v svoji prehrani. Beljakovine spodbujajo delovanje živčnih prenašalcev, obnavljajo mišice in ohranjajo formo presnove ter prebave, kot poroča One green planet.

Resda so beljakovinski praški izjemni, a niso vedno 100 % potrebni. Tudi cene proteinov v prahu se zelo razlikujejo glede na vir beljakovin in način obdelave, kot je izolat, koncentrat in mešanica beljakovin, ki jo lahko vključimo v napitek ter mu dodamo še druge sestavine.

S pripravo in uživanjem beljakovinskega napitka bomo dan začeli z vnosom hranljivih snovi, ki prinašajo občutek sitosti in obilo energije. Whey beljakovine so seveda izvrsten vir beljakovin iz sirotke, možno pa je izkoristiti tudi druge vire. Na trgu pa obstajajo že pripravljeni beljakovinski napitki v optimalnem razmerju, ki ne vsebuje nepotrebnih ogljikovih hidratov, predvsem sladkorjev.

beljakovinski napitek obnovi mišice in ohranja formo vaše presnove ter prebave

Spodaj navajamo nekaj najboljših beljakovinskih kombinacij, ki jih lahko namesto beljakovinskih praškov dodate v svoj napitek:
  • Oves in špinača

To je zmagovalna beljakovinska kombinacija, kot nalašč za pripravo napitka. Ne samo, da oves in špinača vsebujeta obilo beljakovin, temveč imata tudi magnezij in kalij. Prav tako ima ta kombinacija nekaj maščob. Pol skodelice ovsa vsebuje 7 gramov beljakovin, skodelica špinače pa 5 gramov.

Če pripravite beljakovinski napitek iz dveh skodelic špinače in polovice skodelice ovsa, zaužijete 17 gramov beljakovin! Špinača hkrati alkalizira in preprečuje vnetja, magnezij v špinači in ovsu pa vzdržuje zdravje mišic in kosti ter daje energijo.

Obe sestavini sta precej blagega okusa, beljakovinskemu napitku pa dodajata kremasto teksturo in okus po oreških. Za tiste, ki se izogibajo glutenu, je na voljo tudi oves brez glutena.

  • Semena konoplje in zeleni ohrovt

Semena konoplje so znan vir beljakovin, saj v treh žlicah vsebujejo 13 gramov beljakovin. Prav tako so bogate z železom in magnezijem, kar sicer velja tudi za zeleni ohrovt, ki vsebuje 5 gramov beljakovin na skodelico. Še izboljšana različica konopljinih beljakovin obstaja v obliki praška, ki vsebuje okoli 45 gramov beljakovin na 100 gramov in so priljubljene med športniki vegetarijanci.

V beljakovinski napitek dodajte tri žlice semen konoplje in skodelico ohrovta, tako dobite 18 gramov beljakovin. Ta kombinacija ima še eno prednost – zdrave maščobe iz konopljinih semen pomagajo telesu, da absorbira hranilne snovi iz ohrovta, na primer vitamine A, E in K, ki so topni v maščobi.

  • Bučna semena in oves

Tudi če vam zmanjka zelenjave, ni razloga za skrb. Dober nadomestek so bučna semena, ki so med najbolj alkalnimi semeni (iz temnozelene barve semen je razvidna visoka vsebnost klorofila).

Bučna semena vsebujejo 5 gramov beljakovin v četrtini skodelice, kar je več kot katerakoli zelenjava ali semena v primerljivi količini (z izjemo spiruline). Bučna semena so tudi bogata z maščobami, a tistimi zdravimi, ki ščitijo srce in možgane.

Oves zelo dobro dopolnjuje okus bučnih semen, obe sestavini pa sta bogati z magnezijem in kalijem ter železom in cinkom. Uporabite četrtino skodelice bučnih semen in polovico skodelice ovsa, kar v napitek doda 13 gramov beljakovin.

  • Kvinoja in špinača

Čeprav imate morda pomisleke pred dodajanjem kvinoje v beljakovinski napitek, ima ta sestavina le blag oreškast okus, ki ga ni težko prekriti s kosom zelenega jabolka, borovnicami ali robidami. Kvinoja je odličen vir železa, magnezija in kalija.

Iz polovice skodelice kvinoje dobimo 12 gramov beljakovin. Če dodamo še dve skodelici špinače, dobimo dodatnih 10 gramov beljakovin, skupaj torej kar 22 gramov!

  • Mandljevo maslo in chia semena

Ti dve zdravi sestavini sta kot nalašč za povečanje energije, če spremljate vnos ogljikovih hidratov. Prav tako sta obe sestavini vir beljakovin, magnezija in kalija.

mandljevo maslo je odličen vir beljakovin, vlaknin in zdravih maščob

Najbolj zdrava izbira je seveda surovo, nesoljeno mandljevo maslo, ki ne vsebuje dodatnega olja ali soli.

mandljevo maslo z belo čokolado vsebuje 21% beljakovin in je izjemnega okusa

Dve žlici mandljevega masla dodata 7-8 gramov beljakovin, dve žlici chia semen pa še okoli 5 gramov. To znaša skupaj 12 gramov beljakovin, kar je odlično za tiste, ki ne želijo pretiravati z beljakovinami v svojem napitku. Posebej ugodno sestavo mandljevega masla najdete v športnih trgovinah.

  • Chia semena in zeleni ohrovt

Tako chia semena kot zeleni ohrovt predstavljata bogat vir železa. Prav tako gre za odlična vira energije, saj imata veliko vitamina B, magnezija, železa, kalija in beljakovin.

Uporabite dve skodelici ohrovta, kar prinaša 10 gramov beljakovin in četrtino skodelice chia semen, kar doda še 10 gramov. Ta preprosta kombinacija torej zagotavlja 20 gramov beljakovin in prinaša občutek sitosti za več ur!

Vse omenjene sestavine lahko poljubno kombinirate in mešate, da zadostite svojim željam ter potrebam po beljakovinah. Sestavine vključite tudi v whey beljakovinske napitke in druge pripravke. Prav tako lahko vključite druge sestavine, ki so bogate z beljakovinami, a jih tu nismo omenili.

Za ljubitelje kave: Ideja za športni napitek s kavo

Ljubitelji kave si pripravite ta okusen napitek, za katerega potrebujete: 

  • kozarec mandljevega rastlinskega napitka
  • 1 merico praška Delicious Whey z okusom vanilije
  • ¼ skodelice skuhane kave
  • nekaj kock ledu

beljakovinski napitek s kavo vas bo poživil

Vse sestavine stresite v mešalnik in mešajte toliko časa, da dobite gladko zmes.
Nalijte v kozarec in uživajte v izvrstnem okusu. Dober tek!

Whey beljakovine so odlična alternativa, ki zagotavlja hiter, enostaven in nizkokalorični vnos beljakovin v prehrano, medtem ko napitki iz zgoraj omenjenih sestavin ne vsebujejo predelanih živil in umetnih dodatkov, ponujajo pa tudi večji občutek sitosti.

Pripravljeni beljakovinski napitki predstavljajo kvalitetno izbiro za nadomestek obroka, kadar smo v časovni stiski pa ne želimo poseči po nezdravi hrani. Najpogosteje je pripravljen napitek izbira po športni aktivnosti za takojšen vnos hranilnih snovi v telo.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri