rogljicki

Zadnji teden se je veliko govorilo o raziskavi Inštituta za nutricionistiko, ki je predstavil rezultate raziskave o transmaščobah v živilih.

Transmaščobe so zelo nevarne za naše zdravje, saj se nalagajo na stene žil, ovirajo delovanje srca, krivijo pa jih tudi za pojav nekaterih vrst raka, to so transmaščobe, ki jih bomo – vsaj upajmo – v naslednjih mesecih končno omejili tudi v Sloveniji. Ministrstvo za zdravje obljublja, da se bo to zgodilo že v kratkem, tudi zaradi ugotovitev Inštituta, da jih uporablja kar tretjina naših slaščičarn in pekarn.

Kaj so transmaščobe?

Transmaščobe so posebna vrsta maščob. Pri delovanju človeškega telesa niso potrebne, v naravi jih najdemo v precej nizkih količinah.

Številne raziskave so pokazale, da transmaščobe povečujejo raven krvnega holesterola ter znatno povečujejo tveganja za razvoj bolezni srca in ožilja ter drugih kroničnih bolezni. Na tej osnovi so bila izdana strokovna priporočila, da je treba količino transmaščob v živilih zmanjšati na najmanjšo možno vrednost, čemur se postopoma prilagaja tudi živilska industrija.

Pomemben vir transmaščob v živilih predstavljajo industrijsko dodane delno hidrogenirane rastlinske maščobe oz. olja. Transmaščobe lahko nastanejo tudi med tehnično obdelavo olj npr. ob cvrtju ali pečenju, zlasti če se olja uporabljajo večkrat.

Ponekod prepovedane, pri nas celo brez oznak!
  • Reivja Lisa 45 2016Kje najdemo največ transmaščob?
  • Kaj takšne maščobe v resnici predstavljajo za človeško telo?
  • Koliko jih lahko zaužijemo dnevno?
  • Kje so že prepovedane?
  • Kaj je pokazala raziskava Inštituta za nutricionistiko o živilih v Sloveniji?

Več si preberite v aktualni številki nove Lise.

V prodaji od 3. 11. 2016.

V novi Lisi lahko med drugim preberete še:

  • Aktualno: Čas je, da tudi v Slovenija prepove transmaščobe
  • 20 stvari, ki jih delajte pri 30, da se boste odlično počutili pri 50 letih
  • Intervju: Tomaž Domicelj: "Jaz ne bom minil, komadi bodo ostali!"
  • Jeseni pride ravno prav! Nova dieta s čudežnimi gobami
  • Moška beseda: Lahko politični nasprotniki najdejo romanco?
  • Strokovnjakinja za partnerse odnose o pomanjkanju empatije
  • Zdravje: Prva pomoč pri otroškem kašlju
  • Kako vzdrževati raven vitamina D med zimo?
  • Pospravljanje: Balzam za dušo!
  • Živalska svetovalnica: Recepti iz buč za štirinožne prijatelje

+ Recepti: Jedi iz ponve, vaflji, sladice z bananami ...

+ Moda

Sledite Lisi tudi na Facebooku.

Sorodni članki
None

Transmaščobe bodo kmalu preteklost

Po vzoru razvitejših držav je tudi Slovenija končno omejila najvišjo dovoljeno vsebnost zdravju škodljivih transmaščobnih kislin v živilih. Do aprila 2019 velja enoletno…
None

40-dnevni post Jaz #vztrajam dan 33: Top lestvica najbolj predelanih (in nevarnih) živil

Tudi predelano hrano delimo na bolj in na manj škodljivo. Pa poglejmo, katera lahko brez težav občasno uživamo ter katerim pomahajmo v slovo za vedno.

Razmišljate o dieti? Najprej izločite naslednjih 5 živil!

Preden se lotite stroge diete, se poskusite držati naslednjih napotkov. Ker bo tako veliko lažje.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri