solata-piscanec

Zagotovo imate občutek, da vsak dan slišite za novo dieto? In ob vseh tej poplavi nasvetov in jedilnikov sploh ne veste več, kaj je zdravo in učinkovito? No, Američani so sklenili, da naredijo vsaj malo dietnega reda in izmed 32 diet so izbrali tri najboljše.

Rezultati so kar malce presenetljivi, saj je zmagal dieta s precej neznanim imenom DASH. Pa poglejmo, kaj je prepričalo strokovnjake.

1. mesto

Dieta DASH

Kaj je to: Kratica DASH v angleščini pomeni  Dietary Approaches to Stop Hypertension ali po slovensko – dietni pristop k znižanju visokega pritiska. Jedilniki so večinoma sestavljeni iz sadja, zelenjave, polnozrnate moke, lahkih beljakovin, mlečnih izdelkov z manj maščobami, na črni listi pa so sladkarije, preveč slana hrana in rdeče meso.

Strokovnjaki pravijo: Ta dieta je predvsem zelo zdrava, saj je v prvi vrsti namenjena boju poti visokemu pritisku. Na jedilniku je hrana, ki vsebuje veliko kalcija, kalija in magnezija, kar vam bo pomagalo do cilja.

Morda je pomanjkljivost to, da je jedilnik malce dolgočasen, odrasli pa tudi običajno niso taki norci na mleko, da bi ga z veseljem popili dva kozarca.

Raziskovalci so odkrili, da s prehrano DASH ne dosežemo le boljšega nadzora nad krvnim tlakom, temveč za približno 9 odstotkov znižamo raven maščob in holesterola v krvi. Zaradi vseh pozitivnih vplivov strokovnjaki za prehrano priporočajo prehrano DASH vsem ljudem z visokim krvnim tlakom, pa tudi srčno-žilnim bolnikom.

Poleg tega prehranski program DASH priporočajo sladkornim bolnikom, saj obsega vse zdrave skupine živil, a tudi živila z veliko vlakninami, ki pomagajo nadzirati raven sladkorja v krvi. Pri bolnikih s sladkorno boleznijo tipa 2, pri katerih obstaja povečano tveganje za nastanek srčno-žilnih bolezni, je takšno prehranjevanje dobra preventiva.

2. mesto

Dieta TLC

Kaj je to: Cilj diete je usmerjen proti visokemu holesterolu, kar pomeni, da je malo mastnih obrokov, prevladujejo ribe, pusto meso, veliko sadja in zelenjave ter polnozrnati izdelki.

Strokovnjaki pravijo: Načrt v prvem koraku zastavlja oziroma določa nekakšno okvirno število zaužitih maščob, odvisno od telesne aktivnosti in spola ter seveda cilja.

Če si npr. želimo shujšati, mora biti številka temu primerno nižja. Hkrati naj nasičene maščobe zasedajo 7 odstotkov ali manj dnevnega kaloričnega vnosa, kar pomeni veliko zmanjšanje uživanja živil, kot je npr. maslo ali meso z veliko maščobe – vsega skupaj največ 200 mg holesterola iz prehrane dnevno.

Dobro je, da vam prehranjevanje TLC vam omogoča uživanje razmeroma okusne hrane, ki pa ni preveč draga.

3. mesto

Mediteranska dieta

(Le za nekaj točk je premagala Dieto klinike Mayo in Weight Watchers)

Kaj je to: Dieta ljudi, ki živijo in uživajo sadove sredozemskega podnebja, je zadnje čase pogosto v medijih, predvsem zaradi svojih super učinkov na diabetes. A zdrava sredozemska prehrana odlično vpliva tudi na izgubo teže, vsebuje veliko antioksidantov, blagodejna pa je tudi za srčne bolezni in visok pritisk.

Znano je, da ljudje v Sredozemlju manj obolevajo za bolez­nimi srca in ožilja, manj imajo tudi nekaterih oblik raka. Glavna zvezda je morska hrana, veliko je zelišč in začimb ter seveda zelenjave in sadja. Mediteranci večinoma uporabljajo le olivno olje in poleg kravjega mleka tudi veliko ovčjega in kozjega. Ah in ne pozabimo na tisti kozarec rdečega vina po obroku.

Strokovnjaki pravijo: To ni tipična dieta, ampak gre preprosto za zdrav življenjski način prehranjevanja prebivalcev Sredozemlja, ki je v tej regiji v uporabi že dolga leta.

Ta vrsta prehrane, ki temelji na stoletjih prehranjevalnih navad, ne vsebuje umetno ustvarjenih maščob, kot so na primer transmaščobne kisline, medtem ko so živila minimalno predelana.

Z uživanjem hrane, ki je bogata z mononenasičenimi maščobami in maščobnimi kislinami omega 3, in hkratnim izogibanjem prekomernemu uživanju mesa in živalskih izdelkov, ki vsebujejo nasičene maščobe, ki mašijo žile, ter predelanim živilom, ki vsebujejo trans maščobne kisline, posameznik lahko izboljša svoje splošno zdravje in dobro počutje.

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

Dieta DASH - za vse z visokim pritiskom

Dieta DASH temelji na ugotovitvah ameriške študije, ki je kot prva dokazala, da povečano uživanje sadja in zelenjave že po osmih tednih zniža sistolični tlak za 2...

Prednosti sredozemske diete za zdravje

Žajbelj, sivka, olive, grozdje, beluši, pomaranče, med ... na soncu dozorele, slastne in zdrave sestavine naše sredozemske diete. Kakšne so njene prednosti?

3 razlogi, zakaj je mediteranska dieta vredna vaše pozornosti

Ljudje, ki imajo težavo najti primerno dieto zase, so običajno ljudje, ki imajo hrano preveč radi, da bi se ji lahko vsepovprek odrekali.
Liza

Brali ste prispevek, ki je povzet po članku iz revije

Liza

Naročite se na revijo Liza:

04 511 64 44 spletni nakup

Ne spreglejte, revija je lahko tudi lepo darilo.
Podarite naročnino svojim najbližjim.


Najbolj brane vsebine

Ste prepričani, da spite dovolj? Tu je 5 znakov, da vam v resnici primanjkuje spanca!

Morda ne občutite tiste opoldanske zaspanosti in pomanjkanja energije na sploh, a tu je nekaj manj očitnih znakov, s katerimi vam telo sporoča, da je v resnici že precej izčrpano.
Več...

13 korakov, kako spet začeti verjeti vase

Vsi se kdaj zataknemo v nekaj, kar nas ovira, včasih pa sploh ne najdemo prave motivacije, da bi začeli delati na spremembi, ki jo nujno potrebujemo. kako se zares vzljubiti in privabiti v življenje same dobre stvari? Postavite sebe na prvo mesto že danes!
Več...

3 nepričakovani znaki, ki kažejo na depresijo

Depresija se kaže na različne načine, nikoli ne vpliva le na razpoloženje. Pogosto spregledani znaki so naslednji …
Več...

Ne boste verjeli, kakšne POSLEDICE na telesu pušča vadba z utežmi (za zdravje gre!)

Če ste do sedaj vadbo z utežmi radi preskočili, boste odslej verjetno ravnali drugače. Navdušimo vas s posledicami, ki jih ta lahko prinese.
Več...

Koliko škode naredi sladkor našemu telesu?

Preveč sladkorja lahko hitro poskrbi, da bomo spoznali grenko plat življenja.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri