prazniki_zdravje

Načrt za decembrska praznovanja brez slabe vesti in prikrajšanosti (ter dodatnih kilogramov)!

Nihče od vas ne pričakuje, da izberete zelenjavni smoothie namesto prazničnega koktajla na zabavah ta mesec. In na srečo lahko uživate v teh občasnih pregrehah, brez da bi sabotirali svoje cilje.

Kako? Tako!

1. Spremenite pričakovanja. Sprejmite dejstvo, da ne boste imeli možnosti telovaditi čisto vsaki dan ta mesec in si naredite razpored, ki vam bo dosegljiv. Opravite hiter trening, med tem ko počnete kaj drugega. Na primer: minuta poskokov, tri minute trebušnjakov in minuta sklec ter to ponovite trikrat (seveda lahko izberete kakšne druge vaje).

Poskusite še to 60-sekundno vadbo: 20 sekund počepov, 20 sekund poskokov, 20 sekund plezanja. Trening opravljen. Boljše kot nič, se strinjate?

2. Pojdite zgodaj v posteljo. Čeprav se je med prazniki težko zgodaj spraviti v posteljo, ko boste imeli to možnost, jo izkoristite. Presenečeni boste, kako vam lahko dober spanec pomaga pri tem, da ohranite svojo zdravo rutino skozi mesec.

3. "Prelisičite" ruski bife. Ljudje smo pač tako naravnani, da jemo tisto, kar nam je na voljo. Ta koncept "prelisičite" ter z mize izberite čim več zelenjave in beljakovin.

4. Plankajte. Ko zavijate darila, si vsake toliko vzemite minuto pavze in se postavite v plank pozicijo. Vsaka vadba šteje! Kot šteje tudi to, da se pri vračanju iz trgovine namesto za dvigalo odločite za stopnice (ne pozabite na štetje korakov!).  

5. Pustite si dihati! Če vam preprosto ne znese telovaditi, ne skrbite. Če boste izpustili en trening, se vaše telo ne bo čisto nič spremenilo.

6. Pripravite hrano vnaprej. Med tem ko je meso bolj okusno, ko je sveže pripravljeno, pa lahko zelenjavo hranite več časa: v pečico za 25 minut dajte narezano zelenjavo z začimbami in malo olivnega olja, ki jo boste lahko še naslednje 3 ali 4 dni pogreli in bo še vedno okusna.

Ali pa na začetku tedna skuhajte velik lonec juhe (na primer bučne ali korenčkove, ki sta zelo hranilni in nasitni), posamezne porcije zamrznite in kasneje pogrejte.

7. Pri večerji pijte vodo. Poskusite se izogniti vinu in v enem tednu boste "prišparali" kar od 500 do 1000 kalorij.

8. Kljub temu pa si dovolite občasen kozarček. Ob posebni priložnosti si le privoščite kozarec najljubšega rdečega vina. Za kalorije se vam tu in tam res ni treba obremenjevati, hkrati pa boste v telo vnesli dodatno dozo antioksidantov.

9. Pojdite ven. Če se naveličate telovadbe v zaprtem prostoru, se odpravite ven. Tudi drsanje je boljše kot nič, poleg tega pa je še zabavno!

10. Počivajte. Dovolite si pavzo in si napolnite baterije za prihajajoče dni. Zaslužili ste si dan ali dva počitka, zato si privoščite sproščanje. Vseeno pa bodite pozorni pri prehrani.

11. Potujte bolj pametno. Se za praznike odpravljate kam z letalom? Pripravite si visoko beljakovinske prigrizke, da vam ne bo treba na letališču kupovati nezdravih.

12. Ne pozabite na vaje za noge! Ko vam primanjkuje časa, preprosto doma naredite nekaj počepov in izpadnih korakov. Počepe lahko delate tudi med sedenjem, ko nekaj počnete za mizo in nimate časa za konkretno telovadbo.

13. Kuhajte zdravo. Seveda brez prazničnih dobrot ne gre, vedno pa lahko poskusite narediti tudi kakšno zdravo različico prazničnih jedi.

14. Pozabite na pravila. Če praznujete božič, si le privoščite kakšno pregreho brez slabe vesti! En dan nikakor ne bo vplival na vašo postavo.

15. Zabavajte se! Pričakajte novo leto točno tako, kot si želite. Pssst! Vaše novoletne zaobljube začnejo veljati šele naslednji dan.

Želimo vam vesele in neobremenjene prihajajoče praznike!

Preberite še: Jutranje navade, ki vam lahko spremenijo življenje ali pa preizkusite recept: Ingverjevi mafini s pomarančo in korenjem.

Priporočamo tudi: Preženite skrbi pred odhodom v posteljo za kvalitetnejši spanec.

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

Majhni triki, kako se izogniti pridobivanju kilogramov v času praznovanj

Med prazniki se je težko upreti dobrotam, s katerimi so obložene naše mize, zato se prav pozimi večina sooča s pridobljenimi kilogrami.

Najboljši namigi, kako ohraniti motivacijo za gibanje

Pozimi je že tako ali tako težje, med prazniki pa se sploh vsi sprostijo, več jejo in ne sledijo svoji vsakodnevni rutini, v kateri je tudi pot na rekreacijo. Zato imamo za...

6 korakov, kako se po prazničnem prenajedanju najhitreje vrniti k zdravim navadam

Ste se med prazniki malo preveč pregrešili? Prvi korak je, da se nehate s tem obremenjevati, nato pa sledite spodnjim korakom.
Izbor uredništva

Doma pripravljene vode z okusom - 16 odličnih receptov

Ste v trgovini kdaj vzeli v roke plastenko vode z okusom in preverili njene sestavine?

Več...

Zakaj srečni pari ne delijo svojega življenja na družbenih omrežjih?

Živimo v zanimivih časih, ko objave na profilih družbenih omrežij pogosto pomenijo več kot to, kar se dogaja v realnosti.

Več...

7 opozorilnih znakov, da ne poslušate svojega srca

Preverite, ali ste zares sposobni poslušati sebe?

Več...
Najbolj brane vsebine

Ideja za izlet: Rabeljsko jezero

Radi bi se šli nekam ohladiti, sprostiti, se sončiti, morda veslati... Z družino, psom ali prijatelji. Pa ne veste, kam? Rabeljsko jezero je odlična destinacija. 
Več...

Poletna torta z grškim jogurtom in jagodičjem (brez dodanega sladkorja in peke!)

Če si grški jogurt radi privoščite za sladico ali zajtrk, vam bo všeč tudi lahka torta brez peke. Ker ima malo sestavin in je priprava povsem preprosta, jo lahko naredite tudi na počitnicah ali kot piknik sladico.
Več...

Hujšanje: 8 nasvetov, ki jih upoštevajte, če se številka na tehtnici ne premakne

Videti je preprosto – manj hrane, več gibanja. Strategija, ki so jo preizkusili številni in tudi dosegli odlične rezultate. Vsem pa ta način ne prinese rezultata, ki si ga želijo. Če ste med njimi, je morda čas, da preizkusite drugače. Morda je čas, da ...
Več...

Ideja za izlet: Mašun - ki ponuja številne možnosti za sprehode in rekreacijo v naravi

Čudovita sončna sobota, preživeta v objemu prostranih notranjskih gozdov!
Več...

8 nasvetov, kako izstopiti iz cone udobja

Običajno nas je strah sprememb, zato veliko ljudi raje biva v navidezno varni coni udobja. A v coni udobja ne bomo naredili ničesar velikega. 
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri