tunin_sendvic_3LQk4Hi

Raziskave kažejo, da lahko že porcija beljakovin pri zajtrku pripomore k bolj uspešni izgubi kilogramov. Poglejte, zakaj je temu tako in koliko bi jih morali pojesti.

Beljakovine so (lahko bi rekli) "pogonski" makronutrient, ki bi ga morali jesti za zajtrk, če želimo preprečiti željo po prigrizkih, ugotavlja raziskava iz leta 2013.

Uživanje beljakovin prispeva k občutku sitosti in preprečuje prenajedanje. V nadaljevanju preberite nekaj dejstev, zakaj bi morali že za zajtrk pojesti konkretno porcijo beljakovin.

Beljakovine in izguba kilogramov

Kot je za healthline.com povedal strokovnjak in avtor Tim Ferriss, lahko pravilen zajtrk pomembno prispeva k izgubi kilogramov. Njegov idealni zajtrk sledi pravilu 30/30 – kar pomeni, da zaužije 30 gramov beljakovin znotraj 30 minut po tem, ko se zbudi.

Načela, da je za zajtrk treba jesti beljakovine, se drži tudi dietetičarka Kristin Kirkpatrick, ki se strinja, da uživanje beljakovin za zajtrk lahko pomaga pri preprečevanju želje po prigrizkih in poveča sitost, posledično pa izboljša izgubo kilogramov oziroma vzdrževanje primerne telesne teže.

Kirkpatrickova sicer ne zagovarja zajtrka znotraj 30 minut po prebujanju, vsekakor pa poudarja, da je ta ključen obrok v dnevu – a da ga pojemo takrat, ko smo lačni, najkasneje pa do 11. ure.

Zgodnje uživanje beljakovin v dnevu lahko namreč pomaga nadzorovati "nagradne" centre v možganih in njihove signale, ki nadzorujejo motivacijo za hrano, ki pogosto vpliva na to, da kasneje podležemo prenajedanju.

"Beljakovine so nasitne in lajšajo lakoto, posledično pa zato manj pojemo," pravi Kirkpatrickova.

Vendar pa poskrbite, da beljakovine uživate tudi v ostalih obrokih v dnevu, saj boste tako preprečili prenajedanje in poseganje po prigrizkih v popoldanskem in večernem času.

Po kakšnih beljakovinah poseči?

Beljakovine so zelo široka kategorija, ki zajema vse skupine živil.

Beljakovine tako živalskega kot rastlinskega izvora so lahko zelo kvalitetne. Izogibajte se le predelanim mesninam, kot so slanina, klobase in podobno.

Najbolje je, da si za zajtrk kot beljakovinsko živilo privoščite jajca, grški jogurt, tuno, skuto, lečo in ostalo zelenjavo, ki vsebuje visok odstotek beljakovin, porcijo ovsenih kosmičev in podobno.

Naj bo raznovrstno in zdravo, hkrati pa poskrbite, da bo vaš zajtrk vseboval zadostno količino beljakovin, pa tudi ostalih hranil, potrebnih za normalno in učinkovito delovanje telesa.

Preberite še:

Sorodni članki

Beljakovinski smuti, ki vas nasiti do kosila

Pa tudi o tem, zakaj bi morale beljakovine večkrat pristati na vašem krožniku.

Kako se enkrat za vselej znebite nenehnega občutka lakote?

Zakaj ste spet lačni, čeprav ste jedli nedolgo nazaj? Morda se ne držite naslednjih pravil …

To so načini, kako lahko izgubite odvečne kilograme - brez, da bi se zredili nazaj

Poznate tisto, ko končno najdete (ponavadi hitro) rešitev in uspete izgubiti odvečne kilograme, potem pa jih skoraj čez noč pridobite nazaj (plus še kakšnega več)? No, temu…

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri