praznicna-pojedina-stari-obicaji

Ste že imeli priložnost prelistati kakšno zares staro kuharsko knjigo? Ker se ravno bližajo prazniki, nas je zanimalo, kako so se pojedine pripravljale pred leti oz. kaj se je sploh pripravljalo. Prelistali smo Slovensko kuharico iz leta 1912.

Poleg pojedin smo preverili tudi zajtrke na mesni in postni dan ter malo kosilo, na koncu članka pa najdete še dva oz. tri zanimive recepte.

Jedilni list za pojedino pozimi

  • Stolčena jetrna juha z jajčnimi rezanci
  • Nadevana prašičja glava, obložena z aspikom in gobami.
  • Zvite bržole, obložene s krompirjevimi paštetkami, praženim kostanjem in ohrovtovo potico. Kaprna polivka.
  • Razsoljeni goveji jezik s praženim kislim zeljem in s sago-pudingom.
  • Pečeni fazani z mešano solato.
  • Kompot. Pomarančna hladetina.
  • Hamburška torta. Sadje. Črna kava.

Pojedina na postni dan

  • Rumena ribja juha z ribjim fancljem ali rižem.
  • Postrvi v aspiku, obložene z rakovimi repki, zvitimi sardelami, kaperami in trdimi jajci.
  • Jajčna jed pokrita.
  • Zakrknjena jajca v kisli smetani in špinača.
  • Pečena ščuka ali sulec s solato.
  • Čokoladni puding z vaniljevo peno.
  • Jagodova žolica.
  • Ruska punčeva torta. Sadje. Črna kava.

Pojedina zvečer – pozimi

  • Čista rumena juha v skodelicah z opečenimi žemleljnimi kolesčki.
  • Zajčja pašteta z aspikom in mrzlo masleno polivko.
  • Zabeljeni piščanci z zakrknjenimi jajci.
  • Dunajske zarebrnice s solato.
  • Kompot. Piškotna torta. Punč s pecivom.

Pozni zajtrk – na mesni dan

Prvi:

  • Kava, dobro mleko, sveži rožički, fini šarkelj.
  • Paštete iz svinjine, obložene z maslenimi rožami in zelenim peteršiljem.
  • Pomarančna torta. Sadje.

Drugi:

  • Kava z dobrim mlekom ali kakao z mlekom ali brez njega.
  • Zajčja ali jetrna pašteta, narezana ter obložena z aspikom in zelenim peteršiljem
  • Pišingerjeva torta. Sadje. Sir.

Pozni zajtrk – na postni dan

Prvi:

  • Holandski čaj z rumom in s spenjeno sladko smetano.
  • Tečne rezine s presnim maslom in medom.
  • Masleni krapi in penaste plošče. Sadje.

Drugi:

  • Črna kava, dobro mleko, sveži rožički, zdravilni šarkelj.
  • Marinirana tunina, obložena z rakavomi repki, trdimi jajci in limonovimi kolesčki.
  • Masleno pecivo ali kaka torta. Sadje.

Malo kosilo – na mesni dan

Prvo:

  • Močna juha v skodelicah in pečeni žemeljni kolesčki.
  • Piščanec v solati, obloženi z aspikom, kaperami in vršički peteršilja.
  • Zabeljena jagnjetina z ocvrtimi krompirjevimi vložki.
  • Biftki s posajenimi jajci in glavnato soalto.
  • Zmrznjen jagodov puding s pecivom. Sadje.

Drugo:

  • Močna juha v skodelicah z jajčnim rumenjakom.
  • Narezana prekajena gnjat s hrenom in aspikom
  • Pečene jerebice, fazan ali piščanci z močnicami ali kakim drugim kompotom.
  • Pecivo. Sadje. Sir.

Malo kosilo – na postni dan

Prvo:

  • Narezan mariniran losos, obložen s sardinami, sardelnimi kolobarčki in limonovimi kolesčki.
  • Maslena pašteta s postnim ragu.
  • Čokoladna pena s cevkami (na fotografiji spodaj). Holandski čaj z rumom.

Drugo:

  • Tečne rezine s sardelnim maslom.
  • Višnjevo kuhane postrvi v aspiku.
  • Mehki sir in presno maslo.
  • Topli jajčni punč s pecivom.

Recept za ohrovtovo potico

Skuhaj ohrovtove liste kakor za ohrovtove klobase. Tudi nadev napravi kakor tam.

Namaži potem primerno kozico z mastjo, položi vanjo list ohrovta, pomaži z nadevom, zopet položi list in tako vedno, dokler ni kozica polna in vse porabljeno. Povrhu deni žlico smetane ter peci v pečici. Pečeno stresi vun, razreži ter naloži na krožnik okrog mesa.

Ohrovtova klobasa pa se pripravi tako …

Skuhaj lepe ohrovtove liste v juhi ali v slani vodi; kuhane stresi na sito, da se odtečejo.

Medtem vmešaj kosček presnega masla, par žlic drobno zrezane pečenke, 2 žlici kisle smetane, pest na kocke zrezane gnjati, pest drobtin in eno ali dve jajci. Potem položi ohrovtove liste tako, da so naslonjeni eden vrh drugega, na prtič, katerega si poprej namazala s presnim maslom, namaži jih z nadevom, zvij trdo kakor štruklje ter skuhaj v slani vodi; kuhane zreži na kolesčke ter jih daj na krožnik poleg mesa.

Nadevu tudi lahko primešeš malo praženega riža; takrat pa opusti drobtine.

Recept za pišingerjevo torto

Deni v kozico 5 žlic sladke smetane. V njej mešaj 3 rumenjake, 14 dkg čokolade in 21 dkg sladkorja z vanilijo.

Postavi na ogenj, da se zgosti. Potem postavi na hladno, medtem pa še vedno mešaj in prideni 21 dkg fino zrezanih ter stolčenih lešnikov in 21 dkg presnega masla. Mešaj toliko časa, da se popolnoma ohladi in precej naraste.

Nato razdeli ta nadev enakomerno na 7 karlsbadskih oblatov in ga razmaži z nožem enakomerno po celih oblatih. Zloži jih potem skupaj ter z osmim pokrij.

Zdaj oblij torto s čokoladnim ledom ter jo v pečici malo posuši.

Oblate narediš lehko sama, če imaš za to potrebne klešče.

 

 

 

 

Sorodni članki

Obroki za Zeleni ponedeljek

Jedilnik, ki ga tokrat predlaga Katja Merzel, ustanoviteljica društva Zeleni ponedeljek

Princeske z ribezom

Ribez je bogat vir zdravilnih snovi, ki krepijo imunski sistem, pospešujejo nastajanje hormonov in presnovo in varujejo sluznico. Izvlečki se pogosto uporabljajo tudi pri izdelavi...

Ideja za kosilo: Ribji jedilnik

Še vedno velja, da so ribe zdrava in kakovostna hrana. Privoščite si jih.
Najbolj brane vsebine

Se ne morete znebiti maščobe na trebuhu? Morda imate te slabe navade

Če maščobni obročki kar nočejo stran in se celo povečujejo, imate skoraj zagotovo vsaj eno od naslednjih navad. Čas je, da ukrepate.
Več...

Oblikujemo spodnji del telesa: 5 obveznih vaj

Tokrat se posvetimo spodnjemu delu telesa, torej zadnjici, stegnom, mečam, bokom ... Naslednjih 5 vaj morate obvezno dodati vašemu treningu. 
Več...

Ste prepričani, da spite dovolj? Tu je 5 znakov, da vam v resnici primanjkuje spanca!

Morda ne občutite tiste opoldanske zaspanosti in pomanjkanja energije na sploh, a tu je nekaj manj očitnih znakov, s katerimi vam telo sporoča, da je v resnici že precej izčrpano.
Več...

13 korakov, kako spet začeti verjeti vase

Vsi se kdaj zataknemo v nekaj, kar nas ovira, včasih pa sploh ne najdemo prave motivacije, da bi začeli delati na spremembi, ki jo nujno potrebujemo. kako se zares vzljubiti in privabiti v življenje same dobre stvari? Postavite sebe na prvo mesto že danes!
Več...

Ne boste verjeli, kakšne POSLEDICE na telesu pušča vadba z utežmi (za zdravje gre!)

Če ste do sedaj vadbo z utežmi radi preskočili, boste odslej verjetno ravnali drugače. Navdušimo vas s posledicami, ki jih ta lahko prinese.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri